Sporty zimowe lubiane przez Polaków pod warunkiem, że są sukcesy

Sporty zimowe lubiane przez Polaków pod warunkiem, że są sukcesy

Ulubioną dyscypliną sportową Polaków są skoki narciarskie, a wśród pięciu najbardziej znanych sportowców czterej to przedstawiciele sportów zimowych. Popularne i chętnie oglądane są jednak tylko te dyscypliny, gdzie Polacy odnoszą sukcesy – tak wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. Zgodnie z badaniem za cały 2017 rok skoki narciarskie wyprzedziły piłkę nożną i stały się najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce. Oprócz skoków w pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych dyscyplin znalazło się narciarstwo biegowe…

Więcej

Dominacja Premier League według rankingu przychodów największych klubów w piłce nożnej

Dominacja Premier League według rankingu przychodów największych klubów w piłce nożnej

Tegoroczna edycja zwraca uwagę na wzrastający potencjał finansowy klubów oraz organizacji spoza Europy, które mogą w przyszłości uplasować się w czołówce rankingu (podtytuł raportu Rising stars). Rynek w USA, Chinach oraz e-sport jest w grupie „wschodzących gwiazd” finansowych. – „Europejska branża piłkarska nadal rozwija się finansowo, osiągając prawie pół miliarda euro wzrostu przychodów w dwudziestce czołowych klubów Football Money League” – mówi Dan Jones, Partner w Sports Business Group w Deloitte. Najważniejsze wnioski płynące z raportu: Przychody…

Więcej

Derby Karkowa wpłynęły na medialność

Derby Karkowa wpłynęły na medialność

Derby Krakowa były zdecydowanie najważniejszym wydarzeniem dla piłkarskiej Lotto Ekstraklasy w grudniu. Wywiady, zapowiedzi przedmeczowe, duże artykuły na temat „świętej wojny”, ale przede wszystkim skandaliczne zachowanie osób mieniących się kibicami Cracovii wygenerowały znaczącą ilość publikacji, co uplasowało obydwa krakowskie kluby na podium medialności – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Przypomnijmy – pseudokibice Cracovii wnieśli na trybuny wyrzutnie środków pirotechnicznych i świadomie ostrzelali sektor zajmowany przez kibiców Wisły. Po meczu w mediach rozpętała się prawdziwa…

Więcej

Ekstraklasa w raporcie frekwencji EPFL – pozytywy i rezerwy

Ekstraklasa w raporcie frekwencji EPFL – pozytywy i rezerwy

Kluby oraz ligi od lat regularnie starają się o jak najwyższe wskaźniki frekwencji. Wyniki te znajdują się pod czujnym okiem Europejskiego Stowarzyszenia Piłkarskich Lig Zawodowych (EPFL). Organizacja ta wydała właśnie Raport Frekwencji Europejskich Lig. Swoje miejsce w tym zestawieniu ma także Ekstraklasa. Od kilku lat Ekstraklasa notuje rekordowe sezony pod względem frekwencji. Rosnący wskaźnik przyczynił się do wysokiej lokaty w zestawieniu obejmującym ostatnie siedem edycji rozgrywek. Pod względem średniego zapełnienia stadionu Ekstraklasa znalazła się na…

Więcej

Trefl Gdańsk razem ze Sport Analytics przebadał swoich kibiców

Trefl Gdańsk razem ze Sport Analytics przebadał swoich kibiców

Trefl Gdańsk wspólnie z instytutem badawczym Sport Analytics zbadał kibiców.  Według badania kibic Trefla ma zazwyczaj od 18 do 34 lat, wyższe wykształcenie, mieszka w Gdańsku, chodzi na większość meczów Trefla Gdańsk i ceni sobie przede wszystkim dobre widowisko sportowe. Badanie kibiców Trefla Gdańsk zostało przeprowadzone na początku sezonu 2017/2018 PlusLigi. Udział w nim wzięło 1 432 respondentów, a w ostatecznej analizie wzięto pod uwagę odpowiedzi 1 065 kibiców i sympatyków (usunięto wartości przypadkowe i…

Więcej

Pożegnanie Boruca podbiło media

Pożegnanie Boruca podbiło media

Listopad był miesiącem ostatnich w tym roku meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej. Polacy zmierzyli się towarzysko z Urugwajem i Meksykiem, jednak w związku z zakończeniem reprezentacyjnej kariery przez Artura Boruca wynik pierwszego spotkania zszedł na dalszy plan – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Z polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach częściej od „Króla Artura” w mediach w analizowanym okresie pojawiał się tylko Robert Lewandowski. RL9 odnotował 3 586 doniesień, podczas gdy Boruc…

Więcej

Finansowanie sportu przez samorządy

Finansowanie sportu przez samorządy

Raport „Finansowanie sportu przez samorządy” powstał w celu dokonania diagnozy kondycji finansowej sportu w najważniejszych ośrodkach samorządowych w Polsce. Opracowanie zostało przygotowane przez firmę Sponsoring Insight, a wnioski z niego płynące mogą napawać optymizmem. Raport w sposób rzetelny i kompleksowy przedstawia informacje na temat stanu finansowania sportu przez województwa oraz ich stolice w latach 2015-2017. Aby zrealizować to założenie autorzy posłużyli się przede wszystkim analizą sprawozdań finansowych oraz planowanych budżetów, które zostały uchwalone w badanym…

Więcej

Błaszczykowski najbardziej wpływową gwiazdą polskiego sportu

Błaszczykowski najbardziej wpływową gwiazdą polskiego sportu

Kuba Błaszczykowski to najbardziej wpływowa z polskich gwiazd sportu. Wyprzedza Krzysztofa Hołowczyca, Marcina Gortata i swojego kolegę z reprezentacji – Roberta Lewandowskiego. Pierwszą piątkę zamyka Adam Małysz. Ranking powstał w oparciu o Influence Power Index, wskaźnik wyznaczany przez dom mediowy MediaCom w oparciu o autorską metodologię, oraz szerokie konsumenckie badanie, przeprowadzone na grupie ponad 11 tys. respondentów. Najbardziej lubiani sportowcy, to – w różnych grupach wiekowych odbiorców – Piotr Żyła, Kuba Błaszczykowski i Adam Małysz….

Więcej

Dobra passa Lewandowskiego ciągle trwa

Dobra passa Lewandowskiego ciągle trwa

Wrzesień obfitował w wielkie emocje dla fanów reprezentacji Polski w piłce nożnej. Po dotkliwej porażce z Danią (0:4) w eliminacjach Mistrzostw Świata, podopieczni Adama Nawałki szybko wzięli się w garść, pokonując Kazachstan 3:0. Gola w tym spotkaniu strzelił Robert Lewandowski, który zdecydowanie pokonał Grzegorza Krychowiaka – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Poza spotkaniem reprezentacji Polski, o RL9 było też głośno w związku z wywiadem dla niemieckiego „Der Spiegel”, gdzie ostro skrytykował politykę szefów Bayernu…

Więcej

Prawie miliard wydano na sponsoring sportowy

Prawie miliard wydano na sponsoring sportowy

Według szacunków zawartych w raporcie „Rynek sponsoringu sportowego 2017”, wydatki przedsiębiorstw w 2016 roku związane z zakupem praw sponsoringowych wyraźnie przekroczyły pułap 800 mln zł. Według szacunkowych danych, w 2016 roku rynek sponsoringu sportowego w Polsce osiągnął wartość 832 400 000 złotych. Prognozy zakładają, że jego wartość na przestrzeni najbliższych lat będzie systematycznie rosnąć, a w roku 2020 osiągnie on poziom zbliżony do miliarda złotych. Jak wynika z przeprowadzonego na potrzeby opracowania badania, rynek sponsoringu…

Więcej
1 2 3 6