KŻ Orzeł Łódź dzieli się swoim potencjałem marketingowym
Klub Żużlowy Orzeł Łódź zaprezentował swój potencjał marketingowych, który zbadał Pentagon Research.
Pokazuje to badanie wykonane w styczniu 2021 roku dotyczące efektywności marek sponsorów Klubu w telewizji, internecie, prasie oraz mediach społecznościowych.
Badanie na zlecenie KŻ Orzeł Łódź wykonała firma Pentagon Research specjalizująca się w badaniach z zakresu marketingu sportowego oraz efektywności sponsoringu sportu. Okres analizy to cztery miesiące trwania sezonu eWinner 1. Ligi w 2020 roku. W trakcie rozgrywek eWinner 1. Ligi Klub uzyskał 8,4 mln zł wartości mediowej dla sponsorów i partnerów współpracujących z Klubem oraz marek własnych. Na kwotę tę składa się aż 52 tys. ekspozycji.
– „Żużel ma duży potencjał, co pokazują przeprowadzone przez nas badania marketingowe. Dlatego warto z nami być. Badania marketingowe pokazały, ile poszczególna firma uzyskuje tak zwanego ekwiwalentu. Wychodzą tutaj poważne kwoty. Myślę, że możemy mówić o sukcesie. Praktycznie żaden ze sponsorów z poprzedniego sezonu się nie wycofał, a być może ktoś jeszcze dołączy do tego grona przed rozpoczęciem nowych rozgrywek. Serdecznie zapraszamy do współpracy i wsparcia Klubu” – mówi Witold Skrzydlewski, Prezes Honorowy KŻ Orzeł Łódź.
– „Łódź posiada nowoczesny stadion żużlowy, a takie obiekty to również doskonałe miejsca reklamowe przeznaczone dla sponsorów i firm. Ekspozycja nośników reklamowych i partnerów podczas spotkań ligowych to ważny aspekt biznesowy, na co duży nacisk kładzie KŻ Orzeł. Przeprowadzone przez nas badania efektywności sponsoringu marek współpracujących z Klubem to pokazują i potwierdzają. Orzeł posiada spory potencjał w działaniach marketingowych, mając też na uwadze okres pandemiczny i skrócony czas rozgrywania sezonu. Można przypuszczać, że w normalnie rozgrywanym sezonie te liczby byłyby jeszcze większe. W rozgrywkach 2020 Klub uzyskał 8,4 mln zł wartości mediowej dla sponsorów i partnerów współpracujących z Klubem oraz marek własnych. Na kwotę tę składa się aż 52 tys. ekspozycji, a marki były eksponowane w formie graficznej np. na ubraniach i kevlarach zawodników oraz w tekstach artykułów i publikacji w mediach społecznościowych” – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.
Wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów klubu tylko w telewizji nSport + wyniosła 3 735 713 zł. W samych mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) wartość ekspozycji marek szacuje się na 601 133 zł. Patrząc jedynie na sam nośnik dynamiczny, czyli logo marki eksponowane na przykład na kevlarze czy też stroju żużlowca, wartość takiej ekspozycji marek wyniosła dokładnie 4 249 512 zł, co daje ponad 50% wszystkich ekspozycji.
1 570 000 widzów to skumulowana liczba widowni, która obejrzała mecze i programy z udziałem KŻ Orzeł Łódź przed telewizorem w sezonie 2020. Największym zainteresowaniem cieszyło się wyjazdowe starcie z Unią Tarnów, które obejrzało 87 168 osób. Domowy mecz z TŻ Ostrovią Ostrów Wielkopolski zobaczyło zaś 69 741 osób. Wartość ekspozycji generowanych przez sam mecz pokazywany w telewizji wynosi 3 719 795 zł. Kwota ta obejmuje 35 112 ekspozycji logotypów. Liczba kontaktów widza z markami klubu w sezonie 2020 sięgnęła 777 307. Dużą wartość i potencjał reklamy podczas domowych spotkań KŻ Orzeł Łódź pokazuje wartość ekspozycji w samym sierpniu 2020 roku, kiedy to klub rozegrał na własnym stadionie trzy spotkania. Wartość ta opiewa na 4 076 622 zł.