Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lech ponownie najbardziej medialny

Lech Poznań trzeci miesiąc z rzędu był najbardziej medialnym klubem piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy.

W grudniu „Kolejorzowi” po raz kolejny pomogły występy w Lidze Europy – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wicemistrz Polski w grudniu grał podobnie jak miesiąc wcześniej – bardzo nierówno. Do dwóch porażek w Lidze Europy dołożył po jednym ligowym zwycięstwie i remisie, a także dwie porażki. Zwłaszcza remis z ostatnią w tabeli Stalą Mielec i porażka z nisko notowaną Wisłą Kraków mogły być rozczarowaniem dla kibiców „Kolejorza”. Medialny wynik klubu zbudowały jednak występy w Lidze Europy i to pomimo dwóch wyraźnych porażek – z Benfiką Lizbona oraz Glasgow Rangers.

Gdyby nie europejskie puchary druga w zestawieniu Legia Warszawa najprawdopodobniej wyprzedziła by rywali z Poznania. Stołeczna drużyna w grudniu odniosła dwa ligowe zwycięstwa, rok jednak zakończyła kompletnie niespodziewaną porażką ze Stalą Mielec. Kolejne miejsca zajęły: Wisła Kraków, Śląsk Wrocław, Cracovia oraz Pogoń Szczecin. Szczególnie ten ostatni zespół może być zadowolony ze swoich występów w grudniu. „Portowcy” wygrali wszystkie cztery ligowe starcia i awansowali na drugie miejsce w tabeli.

Na uwagę zasługuje także miejsce w pierwszej dziesiątce Wisły Płock. „Nafciarze” w analizowanym okresie odnotowali dwa zwycięstwa, remis oraz porażkę, ale sporo publikacji skupiało się na kwestiach organizacyjnych. W klubie pojawił się nowy dyrektor sportowy, którym został Paweł Magdoń, a także Emil Kot, który został dyrektorem ds. skautingu.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w grudniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna 1. Lidze kolejny miesiąc z rzędu nie doszło do zmian w czołówce, do której należą: spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Korona Kielce i Arka Gdynia, beniaminek Widzew Łódź, a także Radomiak Radom, który w poprzednim sezonie przegrał z Wartą Poznań w barażach o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Co więcej, w pierwszej szóstce po raz kolejny znalazły się: Górnik Łęczna oraz Resovia. Można więc z całą pewnością ocenić, że na chwilę obecną jest to sześć najbardziej medialnych klubów na zapleczu Ekstraklasy. Ich popularność nie jest bowiem zależna od miesiąca i osiąganych wyników. Najlepsza okazała się kielecka drużyna i to pomimo dwóch ligowych porażek w grudniu. Co ciekawe, sportowo najlepszy zespół jesieni – Bruk-Bet Termalica Nieciecza – zajął dopiero 10. miejsce w medialnym zestawieniu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w grudniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Zwycięzcą grudniowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w grudniu został wybrany najlepszym piłkarzem roku w dwóch plebiscytach: FIFA oraz Globe Soccer Awards. Napastnik w grudniu potwierdził zresztą swoją klasę, zdobywając pięć bramek w czterech ligowych meczach. Za jego plecami znalazła się trójka Polaków z Serie A – Wojciech Szczęsny, Piotr Zieliński oraz Arkadiusz Milik. W przypadku tego ostatniego o wyniku zdecydowały często pojawiające się nowinki transferowe.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w grudniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu nawiązuje współpracę z Pogonią

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu dołączyła do projektu Biznesowej Pogoni Szczecin na zasadach Partnera Srebrnego Zachodniopomorska ...

Całość ›

Śląsk Wrocław gra z Caritas Polska

Dwukrotny Mistrz Polski i aktualny wicelider Ekstraklasy, czyli Śląsk Wrocław, wsparł akcję Caritas Polska – Paczka dla Wenezueli ...

Całość ›

STS razem z Meczyki.pl

STS, lider polskiego rynku bukmacherskiego nawiązał strategiczne partnerstwo z Meczykipl - największym portalem w Polsce, kompleksowo ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›