Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polacy jeszcze bardziej zainteresowani sportem

W „roku pandemicznym” odsetek osób zainteresowanych sportem wzrósł o 8 p.p. Obecnie aż 90% Polaków łącznie przyznaje, że bardzo lub choć trochę interesuje się sportem.

Wzrósł również odsetek osób, które uważają, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Za największe osiągnięcie sportowe ubiegłego roku Polacy uważają zwycięstwo Igi Świątek w turnieju Wielkiego Szlema – wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Coraz mniejsza jest grupa Polaków twierdzących, że w ogóle nie interesują się sportem, powiększa się za to grupa miłośników sportu.

Zainteresowanie Polaków sportem

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 3 p.p. wzrosło zainteresowanie piłką nożną, dzięki czemu piłka nożna znowu jest numerem jeden – w ubiegłym roku na pierwszym miejscu najpopularniejszych dyscyplin były skoki narciarskie.

Najbardziej popularne dyscypliny sportowe (2019 versus 2020)

Najważniejsze wydarzenie i znajomość sportowców

Najważniejszym wydarzeniem sportowym, zdaniem Polaków, było zwycięstwo Igi Świątek w tenisowym turnieju Wielkiego Szlema na kortach Rolanda Garrosa – 70% badanych wskazało to osiągnięcie za najważniejsze. Nieco mniej – 67% wskazań miało zdobycie przez Roberta Lewandowskiego nagrody Piłkarza Roku FIFA, trzecim najważniejszym wydarzeniem (66% wskazań) było zwycięstwo Dawida Kubackiego w klasyfikacji końcowej 68. Turnieju Czterech Skoczni.

Którzy sportowcy najbardziej zyskali na znajomości w ubiegłym roku?

Patrząc na znajomość wspomaganą zdecydowanie najwyższy wzrost odnotowała Iga Świątek (skok o 13 p.p. z 20% na 33%). Sportowcem, który również odnotował skok znajomości powyżej 10 p.p. jest Dawid Kubacki (skok o 11 p.p. z 44% na 55%).

Postrzeganie sponsoringu sportu

W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł również odsetek osób, które uważają, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Więcej Polaków, niż jeszcze w ubiegłym roku, przyznaje, że chętniej kupuje produkty firm, które sponsorują sport (45% w 2020 versus 39% w 2019) oraz tych, którzy korzystniej oceniają firmy sponsorujące (55% w 2020 versus 48% w 2019).

Najbardziej znanymi sponsorami sportu (znajomość spontaniczna) są firmy: PKN Orlen, Adidas, Nike, Coca-Cola i Lotos.

W roku „pandemicznym” wyraźnie widać większe zainteresowanie sportem wśród Polaków. Może wynikać to z faktu, że przez lockdown czy wszelkie obostrzenia wachlarz możliwości spędzania wolnego czasu się istotnie skurczył. Poza tym, byliśmy zmuszeni dużą część czasu spędzać w domu, gdzie możliwości rozrywki są ograniczone. Wzrósł szczególnie odsetek osób twierdzących, że trochę interesują się sportem, co by oznaczało, że ci, którzy do tej pory nie znajdowali czasu na śledzenie rozgrywek, teraz ten czas znaleźli, być może też pod wpływem osób, z którymi mieszkają. Pozytywną informacją dla sponsorów jest to, że Polacy coraz bardziej doceniają ich zaangażowanie w rozwój polskiego sportu. Ten rok był dla firm z wielu branż niełatwy, być może stąd większe uznanie kibiców w kierunku marek sponsorujących – komentuje Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia, kierowniczka projektu Sponsoring Monitor.

Informacja o badaniu

Sponsoring Monitor to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, w tym roku zastosowano wyłącznie metodę CAWI. Badanie jest realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal. Łączna wielkość próby – N=5167, próba ogólnopolska, reprezentatywna.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›