Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Zmiany w ustawie hazardowej szansą dla wszystkich

Nowa ustawa hazardowa to coś, o czym od dawna rozmawiali gracze, politycy i dziennikarze. Jakie niesie zmiany? Jak się odbije na branży i graczach? Czy teraz bukmacherzy będą mogli działać na równych zasadach? Na te pytania podczas briefingu dla mediów starali się odpowiedzieć przedstawiciele legalnego bukmachera firmy ForBET. Spotkanie odbyło się 3 kwietnia br. na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Walka z szarą strefą

1 kwietnia był przełomowym dniem dla branży hazardowej w Polsce. Obowiązujące od 2009 roku przepisy były archaiczne i niedostosowane do obecnie panującej koniunktury. Ich niedoskonałość obnażył wzrost szarej strefy, której poziom obecnie wynosi 90%. Przy rynku, który szacowany jest przez ekspertów na 7 mld złotych rocznie, jedynie 0,5 mld złotych funkcjonuje legalnie i w zgodzie z polskim prawem. Zmiany wprowadzane przez obecny rząd mają doprowadzić do znacznego ograniczenia tego zjawiska i wzrostu wpływów do budżetu państwa.

Jednym z najważniejszych posunięć ustawodawcy jest wprowadzenie państwowego rejestru zakazanych stron internetowych, który ma wejść w życie 1 lipca br.. Strony firm nie posiadających polskiej licencji mają być blokowane dla użytkowników znajdujących się na terenie naszego kraju. Kolejnym krokiem w kierunku zmniejszenia wielkości szarej strefy ma być kontrola finansowa. Banki oraz strony pośredniczące w transakcjach pieniężnych zobowiązane będą do blokowania płatności pochodzących ze stron nielegalnych zakładów online. Pojawią się też duże kary za naruszenie ustawy. Rząd liczy, że przez dotkliwe konsekwencje i grzywny zmniejszy się udział w rynku osób nielegalnie oferujących zakłady.

– “Rozwiązania, które znajdują się w ustawie zapewnią legalnemu rynkowi zakładów wzajemnych dynamiczny wzrost i stabilność. Pozwolą one na zdrową konkurencję, ponieważ do tej pory było to niemożliwe ze względu na obecność zagranicznych graczy niestosujących się do polskich przepisów”powiedział Robert Grzeszczyk, prezes ForBET“Firmy bez licencji już rozpoczęły proces wycofywania się z naszego rynku. Zmiany, które wejdą w życie odczują zarówno klienci firm bukmacherskich, państwo, jak i bukmacherzy. Dla klientów nowe regulacje oznaczają szansę na lepszą ofertę od firm, które będą chciały przyciągnąć nowych graczy do siebie. Dla państwa zwiększenie wpływów do budżetu” dodał prezes Grzeszczyk

Zmiany z korzyścią dla sportu

Dla ustawodawcy oraz branży bukmacherskiej istotne było, aby zakłady wzajemne były bezpieczne dla graczy. Operatorzy będą zobowiązani do przekazywania informacji o szkodliwości uzależnienia od hazardu, a wprowadzane zmiany pozwolą na ograniczenie dostępu dla osób niepełnoletnich. Ministerstwo Finansów podało w nowelizacji szczegółowo, jak ma wyglądać rejestracja uczestników do zakładów. Osoba chcąca zawrzeć zakład musi być dokładnie sprawdzona poprzez przedstawienie obustronnego skanu dowodu osobistego i podania numeru konta bankowego.  Jednocześnie, dzięki nowym możliwościom reklamy i informacji firmy bukmacherskie będą mogły zwiększyć swoje zaangażowanie w sponsoringi i akcje społeczne. Nowe przepisy pozwalają firmom na szeroką komunikację, w tym nawet telewizyjną, choć w mocno ograniczonych ramach czasowych.

– “Możliwość większego zaangażowania się w sport jest dla nas niesamowicie istotna. Pamiętajmy o tym, że sport wychowuje młodzież. Kształci dobre postawy, przedstawia cele i przede wszystkim pozwala dbać o zdrowie. Dlatego inwestycje w sport są tak ważne” – mówił Robert Grzeszczyk, prezes ForBET – “Spotkałem się kiedyś z wyliczeniem, że każda złotówka zainwestowana w sport zwraca się poczwórnie. Właśnie z tego powodu warto wspierać to środowisko. Nasza firma w ciągu tylko ostatniego miesiąca podpisała 3 umowy sponsoringowe z klubami piłkarskimi oraz akademią kształcącą dzieci. Mam nadzieję, że teraz inni operatorzy pójdą naszym śladem” dodał prezes Grzeszczyk

Nowa ustawa to nowe możliwości współpracy

Marka ForBET rozpoczęła ekspansję sponsoringową właśnie ze względów na zmieniającą się ustawę. Podpisane do tej pory umowy ze Stomilem Olsztyn, Motorem Lublin oraz RKS Radomiakiem Radom są dwupoziomowe. Klub otrzymuje zapisaną podstawę pieniężną oraz kwotę, która zależna jest od liczby kibiców, którzy zostaną klientami firmy oraz od zakładów, jakie będą oni zawierać. Dzięki złagodzeniu przepisów na stronach klubowych zamieszczany jest link, przez który kibice mogą rejestrować się na stronie Sponsora. Tym samym każdy kibic ma wpływ na wysokość środków przekazywanych przez sponsora swojemu klubowi. W myśl poprzednich przepisów takie rozwiązanie byłoby niemożliwe

Nowe regulacje pozwalają również bukmacherom zaangażować się w organizację dodatkowych aktywności jak turnieje lokalne czy współpraca z młodzieżą. Do takich projektów z pewnością należy zaliczyć  współpracę ForBET z akademią RKS Radomiak Radom oraz ich przyszłe wspólne programy CSR. Tym samym na takim modelu kooperacji zyskuje zarówno klub, jak i sponsor. Dlatego właśnie zmiana ustawy jest szansą dla wszystkich.

Źródło: ForBet

Najnowsze

Producent zegarków Tissot został oficjalnym sponsorem Tour de Pologne

Marka Tissot została oficjalnym chronometrażystą jubileuszowej 75 edycji Tour de Pologne oraz stworzyła zegarek dedykowany tegorocznemu ...

Całość ›

Program Ślęzy zyskuje kolejnych partnerów

Nowatorski program Ślęzy Wrocław przynosi kolejne efekty, klub pozyskuje kolejnych partnerów Jakiś czas temu już pisaliśmy o nowym ...

Całość ›
Raporty

Przychody klubów Ekstraklasy w 2017 r. wyniosły 550,4 mln zł, Deloitte przedstawia nowy raport

Firma doradcza, Deloitte zaprezentowała nowy raport „Piłkarska liga finansowa” dotyczący finansów klubów Lotto ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Tissot w dalszym ciągu współpracuje z Tour de Pologne, z okazji jubileuszowego wyścigu stworzył dedykowane zegarki.
#sponsoringsport #tourdepologne #tissot https://t.co/29Qfu7arWl

Program Ślęzy 500 po 500 przynosi pierwsze efekty.
#sonsoringsport #slezawroclaw #koszykowka https://t.co/qRs4FI2x4O