Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Zimowe Igrzyska Olimpijskie wzbudziły spore zainteresowanie medialne

25 lutego zakończyły się XXIII Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. Wydarzenie pod wieloma względami wyjątkowe, choć dla Polaków zakończone tylko dwoma medalami. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, jakim echem Igrzyska odbiły się w mediach i jak emocjonalnie na zmagania sportowców reagowali internauci.

Podczas IO 2018 zawodnicy rywalizowali w 102 konkurencjach sportowych w 15 dyscyplinach. Po raz pierwszy rozegrano 4 nowe konkurencje. Polskim widzom najwięcej wrażeń dostarczyła drużyna polskich orłów, która zdobyła brąz oraz Kamil Stoch, sięgając po złoty medal.

W okresie od 9 do 25 lutego w internecie, prasie, radiu i telewizji opublikowano 39 tys. materiałów na temat igrzysk. Najwięcej, bo aż 69 proc. z nich ukazało się w sieci. 16 proc. całego przekazu wyemitowały stacje radiowe, 8 proc. prasa, a pozostałe 7 proc. – telewizja.

Jednak to nie internet miał największy udział w dotarciu. Aż 1,2 mld potencjalnych kontaktów z informacjami, czyli 64 proc. całego dotarcia przekazu na temat igrzysk, uzyskały doniesienia radiowe. Ponad 2 razy mniejszy wynik osiągnęły materiały telewizyjne – 0,6 mld. Prasa wygenerowała dotarcie na poziomie 0,08 mld, a internet – 0,05 mld kontaktów.

Najwięcej doniesień w polskich mediach dotyczyło skoczków narciarskich, a szczególnie pierwszego konkursu olimpijskiego w skokach narciarskich – 10 lutego. Były to informacje głównie o Kamilu Stochu i Stefanie Huli. Kolejnym pikiem na wykresie pokazującym rozkład publikacji w czasie był złoty medal Kamila Stocha – 17 lutego, a trzecim – zdobycie 19 lutego brązowego krążka przez skoczków drużynowo.

59 proc. wszystkich informacji odnotowano na łamach mediów ogólnopolskich. Media o profilu regionalnym wykazały się również dużą aktywnością. Najwięcej publikacji ukazało się w województwie śląskim – 4,2 tys. oraz małopolskim – 1,7 tys. Po 1,3 tys. materiałów opublikowano w województwach mazowieckim i kujawsko-pomorskim.

Najwięcej potencjalnych kontaktów przekazu z odbiorcami miało miejsce w województwie wielkopolskim – 13,6 mln oraz mazowieckim – 8,4 mln.

Do najaktywniejszych źródeł należały portale sportowe: Eurosport.interia.pl, Sport.onet.pl, Sportowefakty.wp.pl, Polsatsport.pl oraz Przeglądsportowy.pl. Najwyższym dotarciem informacji mogły poszczycić się Radio RMF FM, Radio ZET oraz Polskie Radio Program 1.

Autorami największej liczby informacji spośród tych podpisanych byli Przemysław Franczak (Polska Press, Naszemiasto.pl), Tomasz Biliński (Polska Press) oraz Szymon Kamczyk (Naszemiasto.pl).

Łącznie przekaz na temat Olimpiady w mediach tradycyjnych oszacowano na 255,5 mln zł. Na czele mediów o najwyższej wartości ekwiwalentu reklamowego informacji stanęła TVP1 – 32 mln zł. O ponad połowę niższe AVE odnotowały Polskie Radio Program 1 i RMF FM.

Sporą aktywnością wykazali się również użytkownicy mediów społecznościowych. Sportowe zmagania najżywiej komentowane były na Facebooku, gdzie naliczono 104 tys. informacji. Na Twitterze pojawiło się 62 tys. wzmianek. Razem w social media ukazało się 196 tys. komentarzy i wpisów.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›