Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Wraca Ekstraklasa Games

Premiera najnowszej odsłony gry piłkarskiej ze stajni EA Sports oznacza też powrót największych esportowych rozgrywek FIFA w Polsce. Na krajowe salony wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games. Zawody – podobnie jak w ostatnich latach – odbędą się w dwóch odsłonach.

Choć kibiców elektryzują przede wszystkim rozgrywki na najwyższym szczeblu, wiele osób pochyla się również nad turniejem dla zawodników nieco mniej obytych z profesjonalnym graniem. Takie jest też założenie Ekstraklasa Games OPEN – stworzyć turniej dla każdego i wyłonić w nim przyszłe gwiazdy światowego formatu.

Do OPEN może zapisać się każdy. W przypadku jednego czy dwóch niepowodzeń uczestnicy mają prawo przystąpić do kolejnego turnieju, a będzie ich aż osiem. Przełomem w tym sezonie będzie format rozgrywek, bowiem część szczęśliwców, którzy zagrają na marcowych finałach, zostanie wyłoniona w wydarzeniach offline organizowanych w miastach klubów Ekstraklasy.

Pierwsza impreza odbywa się już w ten weekend podczas Poznań Game Arena. Będzie to wydarzenie wyjątkowe, gdyż po raz pierwszy turniej pojawi się na tak wielkiej imprezie gamingowej, którą odwiedzi kilkadziesiąt tysięcy osób. W sobotę i niedzielę odbywają się tam dwa turnieje dedykowane Lechowi oraz Warcie Poznań, z których każdy ze zwycięzców zagwarantuje sobie udział w marcowych Finałach OPEN.

Turnieje Ekstraklasa Games OPEN odwiedzą jeszcze kolejne miasta, a szczegóły będą ogłaszane w social mediach rozgrywek oraz stronie ekstraklasa.org/Games. Każdy z turniejów wyłoni jednego szczęśliwca, mogącego pochwalić się przepustką na finały Ekstraklasa Games OPEN.

W tych zagra aż ośmiu zawodników, a stawkę o zwycięzców wydarzeń stacjonarnych uzupełnią triumfatorzy turniejów rozgrywanych online. Marcowe finały transmitowane na antenie Polsat Games i w internecie, będą miały dwóch zwycięzców i to oni dostąpią zaszczytu walki o mistrzostwo kraju.

Celem Ekstraklasa Games PRO będzie usystematyzowanie esportowego ekosystemu gry FIFA w Polsce.

Ten sezon będzie wyjątkowy z kilku powodów. W stawce poza reprezentantami klubów najwyższej klasy rozgrywkowej zagrają również przedstawiciele drużyn niższego szczebla. Do osiemnastu przedstawicieli klubów dołączy dwóch graczy broniących barw klubów Fortuna 1. Ligi. Jest to konsekwencja powstania nowych rozgrywek, których organizatorem jest Fortuna 1. Liga. PKO Bank Polski Ekstraklasa Games da szansę najlepszym zawodnikom tego projektu, poszerzając liczbę zespołów w fazie zasadniczej formuły PRO.

Rywalizacja o tytuł mistrzowski rozpocznie się w styczniu i w formie sezonu zasadniczego potrwa aż do marca. Publika będzie mogła śledzić zmagania najlepszych w kraju podczas cotygodniowych transmisji online.

Najlepsi gracze (Miejsca 1-4) rundy zasadniczej zameldują się bezpośrednio w Wielkim Finale, natomiast środkowa część stawki (Miejsca 5-12) powalczy o swoją przepustkę w marcowych barażach.

Cały sezon zwieńczy turniej LAN-owy, podczas którego poznamy nowego Mistrza Polski.

Wydarzenie odbędzie się na początku kwietnia, a poza prestiżowym wyróżnieniem na najlepszych czekają inne wyjątkowe nagrody.

Pula nagród zawodów finałowych wyniesie 50 tysięcy złotych, a stawką podzielą się czterej najlepsi gracze. Czołowa trójka natomiast wystąpi na światowych Play-Offach FIFA 23 Global Series. Warto wspomnieć, że w ubiegłym sezonie Polska otrzymała dwa bilety, więc jest to znaczący progres rozgrywek.

W projekt jak co roku zaangażowane jest spore grono partnerów wspierających Ekstraklasę w organizacji rozgrywek. Partnerem Tytularnym turnieju drugi rok z rzędu jest PKO Bank Polski. Partnerem Strategicznym jest KFC, a Technologicznym Sony Playstation. Partner Lifestylowy to z kolei PROSTO. Strategicznym partnerem telewizyjnym jest telewizja Polsat Games, produkcje zapewnia Frenzy, a partnerem medialnym został serwis Sport.pl. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Agencją odpowiedzialną za komunikację social media oraz PR jest eMinePro.

Najnowsze

Ekstraklasa gra z 31 edycją WOŚP

Najwyższa polska liga piłkarska włącza się w zbiórkę 31 edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Na licytacje Ekstraklasa ...

Całość ›

Widzew z samorządowym wsparciem

Dziś zostało zawarte trójstronne porozumienie pomiędzy Widzewem Łódź, Samorządem Województwa Łódzkiego i Łódzką Koleją ...

Całość ›

R-Gol i Adidas ubierze NK Rudeš

NK Rudeš to kolejny zagraniczny klub i jednocześnie pierwsza ekipa z Chorwacji, która dołącza do portfolio klubów ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›