WP partnerem medialnym Polskiej Ligi Esportowej
Wirtualna Polska i Polska Liga Esportowa łączą siły w promocji i rozwoju szeroko pojętego gamingu. Od kwietnia platforma WP Pilot transmituje rozgrywki Polskiej Ligi Esportowej. Transmisje odbywają się na ogólnodostępnym kanale PLE. To krok na drodze do popularyzacji esportu w Polsce.
Gaming jest obecnie jedną z najdynamiczniej rosnących gałęzi przemysłu rozrywkowego, która dodatkową stopę wzrostu zanotowała wraz z lockdownem, udowadniając, że jest odporny na pandemię. Polska Liga Esportowa przygotowując rozgrywki w grach komputerowych wprowadza esport – zarówno pod kątem jakości, jak i towarzyszącej im oprawy – na zupełnie nowy, profesjonalny poziom, porównywalny do topowych projektów sportowych: UEFA, NBA czy NFL.
– „Bardzo chętnie angażujemy się w sport elektroniczny. Zależy nam, aby docierał do użytkowników zarówno doskonale go znających jak i do tych, dla których będzie zupełną nowością. Chcemy przekazać, że esport to nie tylko gaming, ale również edukacja i zabawa. Wyeksponujemy go w naszych serwisach tak, aby wzbudzić w użytkownikach chęć zapoznania się z jego światem oraz aktualnymi rozgrywkami” – mówi Anna Szuszkiewicz, Head of Promotions & Sponsorship w WP.
Materiały i artykuły przygotowywane wspólnie przez Wirtualną Polskę i Polską Ligę Esportową zostaną opublikowane w dedykowanej sekcji PLE na WP. Będą poruszać tematy m.in. historii esportu, tajników sukcesu i sylwetek legendarnych graczy czy pieniędzy w esporcie. Ponadto poszczególne zakładki podstrony Polskiej Ligi Esportowej w serwisie WP SportoweFakty (tj. „Wyniki/Kalendarz”, „Galerie”, „Wideo”) będą uzupełniane dodatkowymi materiałami dotyczącymi bieżących kolejek CSa: PGE Dywizji Mistrzowskiej i LOTTO Dywizji Profesjonalnej, PLE.GG: VALORANT NATIONS CIRCUIT, PLE.GG F1 CUP oraz kolejnych tytułów, które niebawem zostaną ogłoszone.
– „Sport elektroniczny cechuje się wielką siłą przekazu, wysoką oglądalnością i stale dociera do coraz większego grona odbiorców, również wśród gwiazd i influencerów, chętnie angażujących się w promocję wirtualnej rozrywki” – podkreśla Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej. – „To esport wyznacza teraz trendy, a współpraca z tak dużym partnerem medialnym jest tego najlepszym przykładem. Mam nadzieję, że zachęcimy użytkowników Wirtualnej Polski do rozpoczęcia przygody esportem i w przyszłości spotkamy się na wirtualnych mapach” – dodaje.
Zawodnicy podchodzący do rywalizacji w profesjonalny sposób stają się nowymi idolami masowej wyobraźni. Do głównych wyzwań Polskiej Ligi Esportowej i środowiska sportu elektronicznego należy obecnie wsparcie potencjału młodych, zdolnych ludzi i zapewnienie im warunków do szlifowania umiejętności, czyli inwestycja w utalentowanych graczy – przyszłych mistrzów, którzy będą piąć się w rankingach, osiągać sukcesy i brać udział w najbardziej prestiżowych wydarzeniach gamingowych na świecie.
Od kwietnia widzowie telewizji WP Pilot mogą oglądać zmagania w jednym z najbardziej popularnych i znanych esportów – Counter-Strike: Global Offensive. Transmisje odbywają się na ogólnodostępnym kanale PLE.