Włodarczyk najbardziej medialna
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotował specjalny raport medialności, porównał w nim ilość publikacji sierpniowych na temat Roberta Lewandowskiego o Anity Włodarczyk.
O Włodarczyk pojawiło się w sierpniu dwukrotnie więcej publikacji niż o Lewandowskim. Młociarka osiągnęła wynik 8,3 tys. publikacji, a Lewy zaledwie 4,3 tys. Wyraźna różnica pomiędzy sportowcami dotyczy także ekwiwalentu reklamowego. Publikacje na temat Włodarczyk osiągnęły wartość 69,3 mln złotych, a RL9 – 34 mln złotych. Mniejsza rozbieżność dotyczy dotarcia – z materiałami opublikowanymi w nawiązaniu do reprezentantki Polski w Rio w rzucie młotem mogło się zetknąć 4,8 mld potencjalnych odbiorców, a z informacjami o Lewandowskim – 3,3 mld.
Wykres 1. Liczba publikacji na temat Anity Włodarczyk oraz Roberta Lewandowskiego w podziale na media w sierpniu 2016 r.
Dobra pozycja medialna Włodarczyk wynika z pobicia rekordu olimpijskiego i ustanowienia rekordu świata oraz zdobycia złotego medalu na igrzyskach w Rio. Wówczas osiągnęła wynik 82,29 metra. Jednak na popularność młociarki wpływ miało też ustanowienie kolejnego rekordu i poprawienie swojego rezultatu kilkanaście dni później podczas Memoriału Kamili Skolimowskiej.
O sukcesach Włodarczyk najczęściej informowały TVP Info, Sportowefakty.wp.pl, Polsat News, TVN24, a także Polskie Radio Program 1, Polskieradio.pl oraz Polskie Radio Program 3. Natomiast Lewy dominował w przekazach redakcji Sportowefakty.wp.pl, Przegladsportowy.pl, Polsat News oraz Eurosport.onet.pl i Przegląd Sportowy.
W social media też Włodarczyk
Internauci intensywnie komentowali sukcesy obu sportowców w mediach społecznościowych, jednak w nawiązaniu do młociarki ukazało się 102,8 tys. wzmianek, a na temat RL9 83 tys.
Zdecydowanie najwyższy pik dotyczył Anity Włodarczyk i przypadł na 15 sierpnia. Tego dnia na jej temat ukazało się 43,9 tys. wpisów i komentarzy.
Pełny raport „Robert Lewandowski vs Anita Włodarczyk”
*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).
Źródło: Press Service Monitoring Mediów