Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Włodarczyk, Majka i Małachowski najbardziej medialni

XXXI Letnie Igrzyska Olimpijskie przeszły do historii. 235 reprezentantów Polski wywalczyło w sumie 11 medali. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność wydarzenia oraz medalistów. Najbardziej zyskali sponsorzy Anity Włodarczyk.

Na temat rywalizacji w Rio de Janeiro ukazało się 62 tys. informacji w mediach tradycyjnych w dniach 5 do 21 sierpnia 2016 r. Najwięcej materiałów opublikowano w internecie – 45 tys., a następnie w radiu (6 tys.) i telewizji (5 tys.). Tematyka najrzadziej pojawiała się w prasie (prawie 5 tys.). Ekwiwalent reklamowy doniesień medialnych wyniósł 362 mln złotych.

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat XXXI Letnich Igrzysk Olimpijskich w mediach tradycyjnych (prasa, radio, tv i portale internetowe) w okresie  05.08-21.08.2016 r.

W sieci najwięcej uwagi XXXI Letnim Igrzyskom Olimpijskim poświęciły portale Sportowefakty.wp.pl (2,5 tys. materiałów), Eurosport.onet.pl (1,6 tys.), Sport.tvp.pl (1,3 tys.) oraz Sport.pl (1,2 tys.) i Przegladsportowy.pl (1,1 tys.). Wydarzenie było także komentowane na antenie ogólnopolskich stacji radiowych i telewizyjnych: TVP Info (1,3 tys.), Polsat News (1,1 tys.), Polskie Radio Program 1 (1 tys.), TVN24 (0,8 tys.) i Radio TOK FM (0,6 tys.). W prasie prym wiodły tytuły „Przegląd Sportowy” (0,4 tys.), „Sport” (0,3 tys.), „Express Bydgoski” (0,2 tys.). W TOP 5 znalazły się także „Gazeta Wyborcza” (0,2 tys.) i „Polska” (0,1 tys.).

Wykres 2.  Liczba publikacji na temat XXXI Letnich Igrzysk Olimpijskich w mediach społecznościowych w okresie  05.08-21.08.2016 r. oraz rozkład w czasie

Twitter najgłośniej o Rio

W mediach społecznościowych w kontekście igrzysk olimpijskich pojawiło się 275 tys. wpisów. Internauci najaktywniejsi byli na Twitterze – tylko na tym portalu ukazało się 152 tys. tweetów i komentarzy. Drugim najpopularniejszym kanałem był Facebook (102 tys.), a następnie Instagram, Wykop i YouTube.

Internauci o zmaganiach w Rio de Janeiro  informowali przez cały analizowany okres. Największy pik przypadł na 11 sierpnia. Zdecydowanie częściej o igrzyskach olimpijskich informowali mężczyźni. Materiały o RIO wygenerowały prawie 3 mln polubień, 137 tys. udostępnień oraz 108 tys. komentarzy.

Wykres 3.  Liczba publikacji na temat polskich medalistów w okresie  05.08-21.08.2016 r.

Najbardziej medialni medaliści

W kontekście tak ogromnego wydarzenia sportowego, jakim są igrzyska olimpijskie, dziennikarze rozpisywali się także o sportowcach, a szczególnie, co naturalne, o medalistach. Te firmy, które postawiły na sponsoring m.in. Anity Włodarczyk, Rafała Majki czy Piotra Małachowskiego mogą czuć się wygrane, bo uzyskały niespotykany zwrot z inwestycji. To materiały na temat tych medalistów najczęściej pojawiały się w mediach i osiągnęły najwyższy ekwiwalent reklamy.

W zestawieniu pod względem liczby publikacji w prasie, radiu, tv i na portalach internetowych w kontekście igrzysk olimpijskich na temat polskich medalistów wygrała złota medalistka w rzucie młotem Anita Włodarczyk, która osiągnęła wynik 5,8 tys. materiałów o wartości 44,6 mln złotych.

– Tak duża liczba publikacji na temat Anity Włodarczyk świadczy m.in. o ogromnych oczekiwaniach względem jej występu. Rekordzistka świata poradziła sobie z medialną presją i przeszła do historii igrzysk olimpijskich, wygrała konkurs z lepszym wynikiem niż triumfator wśród mężczyzn – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR  „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Wykres 4.  Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat polskich medalistów w okresie  05.08-21.08.2016 r.

Drugą lokatę zajął Rafał Majka, na temat którego ukazało się 5 tys. doniesień. AVE informacji wyniosło 33 mln złotych. Na medialnym świeczniku znalazł się także wicemistrz olimpijski w rzucie dyskiem Piotr Małachowski (3,6 tys. materiałów). Ekwiwalent publikacji na jego temat analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali na 25 mln zł. Miejsca w topowej piątce zajęły także Magdalena Fularczyk-Kozłowska (3 tys. publikacji) oraz Natalia Madaj (2,7 tys.). Dalsze lokaty należały do: Marty Walczykiewicz, Beaty Mikołajczyk, Karoliny Naji, Wojciecha Nowickiego i Moniki Ciaciuch.

Ekwiwalent reklamowy wszystkich materiałów opublikowanych na temat medalistów wyniósł 284 mln zł!

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›