Włodarczyk, Majka i Małachowski najbardziej medialni
XXXI Letnie Igrzyska Olimpijskie przeszły do historii. 235 reprezentantów Polski wywalczyło w sumie 11 medali. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność wydarzenia oraz medalistów. Najbardziej zyskali sponsorzy Anity Włodarczyk.
Na temat rywalizacji w Rio de Janeiro ukazało się 62 tys. informacji w mediach tradycyjnych w dniach 5 do 21 sierpnia 2016 r. Najwięcej materiałów opublikowano w internecie – 45 tys., a następnie w radiu (6 tys.) i telewizji (5 tys.). Tematyka najrzadziej pojawiała się w prasie (prawie 5 tys.). Ekwiwalent reklamowy doniesień medialnych wyniósł 362 mln złotych.
W sieci najwięcej uwagi XXXI Letnim Igrzyskom Olimpijskim poświęciły portale Sportowefakty.wp.pl (2,5 tys. materiałów), Eurosport.onet.pl (1,6 tys.), Sport.tvp.pl (1,3 tys.) oraz Sport.pl (1,2 tys.) i Przegladsportowy.pl (1,1 tys.). Wydarzenie było także komentowane na antenie ogólnopolskich stacji radiowych i telewizyjnych: TVP Info (1,3 tys.), Polsat News (1,1 tys.), Polskie Radio Program 1 (1 tys.), TVN24 (0,8 tys.) i Radio TOK FM (0,6 tys.). W prasie prym wiodły tytuły „Przegląd Sportowy” (0,4 tys.), „Sport” (0,3 tys.), „Express Bydgoski” (0,2 tys.). W TOP 5 znalazły się także „Gazeta Wyborcza” (0,2 tys.) i „Polska” (0,1 tys.).
Twitter najgłośniej o Rio
W mediach społecznościowych w kontekście igrzysk olimpijskich pojawiło się 275 tys. wpisów. Internauci najaktywniejsi byli na Twitterze – tylko na tym portalu ukazało się 152 tys. tweetów i komentarzy. Drugim najpopularniejszym kanałem był Facebook (102 tys.), a następnie Instagram, Wykop i YouTube.
Internauci o zmaganiach w Rio de Janeiro informowali przez cały analizowany okres. Największy pik przypadł na 11 sierpnia. Zdecydowanie częściej o igrzyskach olimpijskich informowali mężczyźni. Materiały o RIO wygenerowały prawie 3 mln polubień, 137 tys. udostępnień oraz 108 tys. komentarzy.
Najbardziej medialni medaliści
W kontekście tak ogromnego wydarzenia sportowego, jakim są igrzyska olimpijskie, dziennikarze rozpisywali się także o sportowcach, a szczególnie, co naturalne, o medalistach. Te firmy, które postawiły na sponsoring m.in. Anity Włodarczyk, Rafała Majki czy Piotra Małachowskiego mogą czuć się wygrane, bo uzyskały niespotykany zwrot z inwestycji. To materiały na temat tych medalistów najczęściej pojawiały się w mediach i osiągnęły najwyższy ekwiwalent reklamy.
W zestawieniu pod względem liczby publikacji w prasie, radiu, tv i na portalach internetowych w kontekście igrzysk olimpijskich na temat polskich medalistów wygrała złota medalistka w rzucie młotem Anita Włodarczyk, która osiągnęła wynik 5,8 tys. materiałów o wartości 44,6 mln złotych.
– Tak duża liczba publikacji na temat Anity Włodarczyk świadczy m.in. o ogromnych oczekiwaniach względem jej występu. Rekordzistka świata poradziła sobie z medialną presją i przeszła do historii igrzysk olimpijskich, wygrała konkurs z lepszym wynikiem niż triumfator wśród mężczyzn – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Drugą lokatę zajął Rafał Majka, na temat którego ukazało się 5 tys. doniesień. AVE informacji wyniosło 33 mln złotych. Na medialnym świeczniku znalazł się także wicemistrz olimpijski w rzucie dyskiem Piotr Małachowski (3,6 tys. materiałów). Ekwiwalent publikacji na jego temat analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali na 25 mln zł. Miejsca w topowej piątce zajęły także Magdalena Fularczyk-Kozłowska (3 tys. publikacji) oraz Natalia Madaj (2,7 tys.). Dalsze lokaty należały do: Marty Walczykiewicz, Beaty Mikołajczyk, Karoliny Naji, Wojciecha Nowickiego i Moniki Ciaciuch.
Ekwiwalent reklamowy wszystkich materiałów opublikowanych na temat medalistów wyniósł 284 mln zł!
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów