Wisła przewiduje frekwencję
Wisła Kraków za pomocą specjalnego narzędzia i wykorzystania sztucznej inteligencji będzie przewidywać frekwencję na stadionie w Krakowie.
Sponsor Klubu – ASTOR – współpracuje z Wisłą Kraków na wielu polach. Oprócz wsparcia biznesowego. Efektem kilkumiesięcznej pracy zespołu naukowego jest powstanie barometru prezentującego predykcję frekwencji w odniesieniu do meczów domowych „Białej Gwiazdy”.
W wyniku współpracy klubu z AVEVĄ powstał Barometr. To sztuczna inteligencja (AI, Artificial Intelligence), która bazuje na wykorzystywanych w przemyśle algorytmach predykcyjnych.
– „Połączenie zaawansowanej technologii, pozyskiwanych informacji oraz ludzkiego doświadczenia pozwala na poszerzenie świadomości sytuacyjnej dotyczącej procesów prowadzonych w przedsiębiorstwie i jeszcze sprawniejsze przekształcenie danych w wiedzę, co pozwala na lepsze prognozowanie tego, co się może wydarzyć” – mówi Mateusz Zajchowski z zespołu ds. sztucznej inteligencji, ASTOR
– „Projekt Barometr AVEVA to narzędzie, jakiego nie ma żaden klub na świecie. Ma pokazać, że technologiczne aspekty wykorzystywane na co dzień w produkcji mogą funkcjonować nie tylko w środowisku przemysłowym, ale mogą być również przydatne w scenariuszach znacznie mniej związanych z systemami produkcyjnymi. Ten efekt udało się nam osiągnąć, przewidując zapełnienie stadionu przy R22 w oparciu o zestawienie danych” – mówił Pan Stefan Życzkowski.