Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Wisła i Piątek zyskują na medialności

W styczniu w rankingach medialności w polskiej piłce nastąpiły duże, choć spodziewane zmiany. Akcja ratunkowa Wisły Kraków, a także transfer Krzysztofa Piątka do AC Milan wywindowały te marki na szczyty zestawień – wynika z cyklicznej analizy „Piłka w grze” przygotowywanej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

O ile w grudniu to jeszcze Legia Warszawa odnotowała więcej publikacji w mediach tradycyjnych od klubu ze stolicy Małopolski, to w styczniu nie miała już żadnych szans w zestawieniu notując blisko 800 materiałów mniej od „Białej Gwiazdy”. Wisła była na ustach dziennikarzy przez cały miesiąc za sprawą tematu nieudanego przejęcia klubu przez trójkę biznesmenów z Ly Vanną na czele, nieefektywnego zarządzania klubem przez poprzednie władze na czele z Marzeną Sarapatą;, pożyczki udzielonej przez Jarosława Królewskiego, Jakuba Błaszczykowskiego i Tomasza Jażdżyńskiego, czy zbiórki pieniędzy dla Wisły przez inne zespoły.

Krakowski klub zdecydowanie najczęściej gościł też na okładkach gazet – było tak 65 razy, podczas gdy drugi w tym zestawieniu Lech Poznań – 20 razy. Wisła była także jedynym klubem, który odnotował więcej publikacji niż w grudniu 2018 r.

Druga Legia prawdzie znacząco przegrała w styczniu z Wisłą, ale jednocześnie zdecydowanie zdystansowała kolejne kluby w zestawieniu. Dla stołecznego klubu najważniejszymi medialnie tematami w tym miesiącu były transfery, zaangażowanie Bogusława Leśnodorskiego w pomoc Wiśle oraz zgrupowanie w Portugalii oraz sparingi.

Trzecie miejsce zajął Lech Poznań, który jednak w analizowanym okresie nie odnotował żadnego tematu, który przyniósłby mu znaczną liczbę publikacji. Najczęściej były to relacje ze zgrupowania oraz wzmianki o klubie przy okazji plotek transferowych i samych transferów.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2019 (social media)

W Fortuna 1. Lidze styczeń stał pod znakiem Stali Mielec. Podkarpacki klub najczęściej pojawiał się w mediach w kontekście zmiany trenera oraz sparingów z klubami z LOTTO Ekstraklasy. Wiele materiałów wygenerowała także publikacja o LV Bet, który został oficjalnym sponsorem klubu. Drugie miejsce zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała, a trzecie – niespodziewanie – Puszcza Niepołomice, która wywindowała się głównie informacjami o sparingach z dużo bardziej medialnymi klubami, w tym przede wszystkim Wisłą Kraków i Koroną Kielce.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w styczniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach nastąpił prawdziwy przełom – Krzysztof Piątek zdetronizował niemającego sobie równych od wielu miesięcy Roberta Lewandowskiego. Polski napastnik po świetnych miesiącach w barwach Genoi przeniósł się do AC Milan, co poprzedziły tygodnie spekulacji i informacji o możliwym przeniesieniu piłkarza np. do Realu Madryt. Sam Piątek przywitał się z kibicami „Rossonerich” dwoma golami przeciwko Napoli w Pucharze Włoch, co dodatkowo zwiększyło liczbę publikacji. Były piłkarz Cracovii w styczniu znalazł się aż 56 razy na okładkach gazet, podczas kiedy drugi w tym zestawieniu Robert Lewandowski – 9.

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

 

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›