Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

W grudniu sytuacja Wisły przykuła uwagę mediów

Następny miesiąc z rzędu Legia Warszawa znajduje się na czele medialności, tym razem jednak dużo w rankingu namieszała Wisła Kraków.

Metodologia analizy „Piłka w grze” jest jasna – analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów biorą pod uwagę przede wszystkim tytuły prasowe oraz wybrane strony internetowe: najbardziej opiniotwórcze źródła piłkarskie, sportowe czy ogólnoinformacyjne. Suma publikacji z prasy i Intenetu w grudniu na pierwszym miejscu stawia Legię Warszawa. Jeżeli uwzględnimy jednak w wyniku także doniesienia z social media, to Wisła Kraków plasuje się na czele zestawienia (317 informacji w prasie, 2 058 publikacji w Internecie i aż 33 649 wpisów i komentarzy w mediach społecznościowych). Z całą pewnością nie jest to jednak powód do dumy dla kibiców zespołu z R22.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w grudniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Sprawa sprzedaży krakowskiego klubu tajemniczym inwestorom, którym przewodził Vanna Ly, francuski biznesmen z kambodżańskimi korzeniami, była tak wielowątkowa i zmieniająca się dosłownie z godziny na godzinę, że niektóre z redakcji decydowały się na relacje live. Peak nastąpił 22 grudnia – w dniu ostatniego w 2018 roku ligowego meczu klubu z Reymonta z Lechem Poznań. To właśnie wtedy w Krakowie pojawili się Vanna Ly, Mats Hartling i Adam Pietrowski – spotkali się z prezydentem Krakowa Jackiem Majchrowskim, a także przywitali z zespołem. Jeszcze wówczas nastroje panujące w stolicy Małopolski były dobre. Wszystko zmieniło się kilka dni później, gdy obiecane pieniądze nie zostały przelane na konto Wisły, a dziennikarze ujawniali kolejne skandaliczne informacje na temat byłych, a także niedoszłych właścicieli klubu. Wisła zdecydowanie najczęściej, bo aż 53 razy, gościła na okładkach gazet. Drugi w tej kategorii Lech Poznań figurował tam 26-krotnie.

Legia Warszawa przez cały miesiąc nie odnotowała żadnego tematu, który pozwoliłby jej wygenerować znaczącą liczbę dodatkowych informacji, jednak codziennie mozolnie „budowała” swój wynik i uzyskała 1 575 doniesień w prasie, 2 050 informacji w Internecie i 31 213 wzmianek i komentarzy w social media. Motywem przewodnim poza spotkaniami LOTTO Ekstraklasy oraz Pucharu Polski były problemy finansowe, transfery do i z klubu, a przede wszystkim doniesienia w kontekście byłych piłkarzy, działaczy oraz komentarze ligowych rywali.

Wykres 2. Suma publikacji w social media na temat klubów Ekstraklasy

Trzecie miejsce zajął Lech Poznań, który z całą pewnością miodowy miesiąc z Adamem Nawałką może zaliczyć do udanych. Po pierwszej porażce, „Kolejorz” odniósł trzy kolejne zwycięstwa i zakończył rok na podium LOTTO Ekstraklasy z rezultatem: 1 439 publikacji prasowych, 1714 doniesień internetowych oraz 12 540 wzmianek i komentarzy w mediach społecznościowych. Poza meczami w przypadku ekipy ze stolicy Wielkopolski sporo informacji dotyczyło byłych zawodników klubu, młodzieżowców wprowadzanych do pierwszego zespołu, a także wzmianek w kontekście Wisły Kraków, bowiem to właśnie mecz tych drużyn był jednym z punktów afery pod Wawelem.

W Fortunie 1. Lidze grudzień był kolejnym miesiącem Rakowa Częstochowa. Piłkarze ze Śląska zakończyli rok na pierwszym miejscu ligowej tabeli, a dodatkowo w grudniu wysoko ograli Wigry Suwałki i awansowali do ¼ finału Pucharu Polski. Warta zauważenia jest także wysoka pozycja Puszczy Niepołomice – to efekt wyeliminowania z Pucharu Polski faworyzowanej Wisły Płock. Wygenerowała ona znaczną liczbę publikacji dla klubu z Małopolski.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w grudniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach od wielu miesięcy Robert Lewandowski nie ma sobie równych, choć tym razem różnica między nim, a dwoma kolejnymi zawodnikami nie jest aż tak znacząca. Drugi Arkadiusz Milik zdobył w grudniu aż sześć bramek w barwach Napoli, a trzeci Krzysztof Piątek ustąpił mu tylko jednym trafieniem. Poza wyczynami sportowymi o byłym piłkarzu Cracovii zaczęto pisać w kontekście transferu do mocniejszego klubu.

Wykres 4. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w grudniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

 

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›