Stadion Widzewa Turystyczną Ikoną Łodzi?
Z okazji Światowego Dnia Turystyki Urząd Miasta Łodzi uruchomił e-referendum, w którym pyta mieszkańców o ich ulubione atrakcje w mieście.
Widzew Łódź zgłosił do plebiscytu stadion przy al. Piłsudskiego 138. Obiekt, który regularnie odwiedza kilkanaście tysięcy kibiców przy okazji meczów ligowych i pucharowych, jest również celem zorganizowanych wycieczek grup w każdym wieku, a także osób indywidualnych. Dużą popularnością cieszą się też sesje ślubne organizowane na stadionie, który nie przypadkiem nazywany jest Sercem Łodzi. To tylko niektóre z powodów, sprawiających, że dom Widzewa, w którym spotykają się legendarna historia klubu wpisana w robotniczą tożsamość miasta z nowoczesnością i przyszłością, idealnie nadaje się na Turystyczną Ikonę Łodzi.
Sława stadionu Widzewa wykracza daleko poza granice miasta. Rewelacyjne wyniki frekwencji i sprzedaży karnetów na mecze czerwono-biało-czerwonych to ewenement w polskim sporcie, a atmosferę panującą w Sercu Łodzi latem poznał cały piłkarski świat przy okazji organizowanych tu przez FIFA Mistrzostw Świata piłkarzy do lat 20. Cechą charakterystyczną obiektu przy al. Piłsudskiego 138 jest wyjątkowy klimat, który czuć nie tylko podczas meczów, ale również przy okazji każdej wizyty. Warto zajrzeć na stadion, obejrzeć jego wnętrze, poznać warunki w jakich pracują piłkarze czy wreszcie zająć miejsce trenera na ławce rezerwowych.
Zasady e-referendum są proste. Urząd Miasta Łodzi zbiera głosy wszystkich zainteresowanych, przyjmując je w otwartej formie. Wystarczy wpisać swoją propozycję do okienka formularza i w kolejnym kroku potwierdzić ją adresem e-mailowym. Zgłaszane mogą być miejsca, imprezy i wydarzenia. Pomysły, które będą cieszyć się największą popularnością, przejdą do kolejnej fazy, gdzie poddane zostaną głosowaniu. Propozycja klubu to: „Serce Łodzi – Stadion Widzewa Łódź”.
Nagrodą w konkursie będzie nie tylko prestiżowy tytuł, ale również pakiet promocyjny usług w zakresie przygotowania wielonarzędziowej kampanii wizerunkowej o wartości blisko 50 tysięcy złotych. Za realizację kampanii odpowiadać będą: Biuro Promocji i Nowych Mediów oraz Łódzka Organizacja Turystyczna.