Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Samochody, premie finansowe, maskotki, czyli nagrody dla medalistów

Samochody, premie finansowe, maskotki, zwolnienie ze służby wojskowej – kraje w różny sposób nagradzają medalistów igrzysk w Pjongczangu.

Najbardziej hojni są Włosi, którzy mistrzowi olimpijskiemu wypłacą jednorazowo 150 tys. euro i po 30 tys. euro przez kolejne cztery lata. Polacy dostaną nagrody z PKOl-u oraz z ministerstwa sportu. Z pierwszej instytucji otrzymają za złoty medal – 120 tys. zł, za srebrny – 80 i za brązowy – 50. Z kolei resort wypłaci odpowiednio 64,4 tys. zł, 46 tys. i 36,8 tys.

Na znacznie wyższe premie mogą liczyć łotewscy mistrzowie olimpijscy – 140 tys. euro, bułgarscy – 127 tys. i litewscy – 115,8 tys. euro oraz samochód.

Inny model obrali Holendrzy. Pierwszy złoty medal danego zawodnika wart jest 25,5 tys. euro, ale każdy kolejny już mniej. Drugi – 16 830 euro, a trzeci 8415 euro. Niemcy za tytuł mistrza olimpijskiego wypłacą 20 tys. euro, a za kolejne miejsca – 15 tys. i 10 tys.

Maskotki otrzymają medaliści ze… Szwecji. Finansowych premii nie dostaną także Norwegowie, ale mają zagwarantowane stypendia, ale pod warunkiem, że roczny dochód takiego sportowca nie przekracza 50 tys. euro. To oznacza, że praktycznie żadna z gwiazd skandynawskiej kadry nie spełnia tego wymogu.

Prezydent Rosji Władimir Putin obiecał wszystkim medalistom ze swojego kraju, którzy zostali dopuszczeni do startu pod neutralną flagą, premię w wysokości czterech milionów rubli (ok. 56,7 tys. euro) oraz luksusowe auto.

Koreańczycy oprócz dotacji finansowych mogą liczyć na… zwolnienie ze służby wojskowej.

Źródło: PAP

Najnowsze

UEFA nie chce pirotechniki na stadionach

UEFA przy współpracy z PZPN zorganizowała seminarium na temat pirotechniki W dniach 10-12 kwietnia w Serocku k Warszawy odbyło się ...

Całość ›

Drużyna e-sportowa wystąpiła w reklamie T-Mobile

T-Mobile ruszył z nowa kampanią wizerunkową, w której występuje drużyna e-sportowa Illuminar Gaming Ostatnio sieć telekomunikacyjna ...

Całość ›

Zbyszko partnerem polskiej koszykówki

Firma Zbyszko, właściciel marki Veroni Active, została nowym Partnerem polskiej koszykówki - będzie wspierała reprezentacje Polski ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

UEFA nie chce pirotechniki na stadionach.

#sponsoringsport #uefa #pirotechnika https://t.co/m3cKkbcIDU

Drużyna e-sportowa wystąpiła w reklamie T-Mobile.

#sponsoringsport #tmobile #esport https://t.co/NFlFAjBXEX