Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Rynek E-sportu bardzo dynamicznie rośnie

PayPal i Super Data zaprezentowały najnowsze badania dotyczące wzrostu e-sportu.

Popularność e-sportu w Europie jest napędzana m.in. szerokim dostępem do Internetu, a także rozwojem mediów społecznościowych. Wiele osób uważa, że e-sport jest najpopularniejszy we wschodniej Azji, gdzie jest najwyższy odsetek internautów, jednak Europa szybko nadrabia zaległości.

Wyniki badania pokazują, że branża e-sportu rozwija się w szybkim tempie w całej Europie. W 2018 r. może osiągnąć wartość ponad 345 mln dol.

Cztery największe rynki e-sportu wśród przebadanych krajów to: Szwecja (ojczyzna jednego z najpopularniejszych e-sportowych graczy, youtube’era PewDiePie), Rosja, Francja i Wielka Brytania – kraje te osiągnęły najlepsze wyniki zarówno pod względem zysków, jak i e-sportowej publiczności.

W Szwecji zyski z e-sportu sięgnęły w 2016 r. ponad 40 mln dol. W Polsce wyniosły ponad 10,3 mln dol., a powinny osiągnąć prawie 11,4 mln dol. w 2018 r.

 

Milenialsi są obecnie jedną z największych grup pokoleniowych, które kształtują trendy w wielu dziedzinach, włączając w to e-sport.

Z badania wynika, że przemysł ten jest niemal w całości zawłaszczony przez generację Y. Dwie największe grupy zainteresowane e-sportem mieszczą się w przedziałach wiekowych 18–24 i 25–34 lata (te grupy łącznie stanowią 62% całej publiczności). 10% fanów e-sportu ma więcej niż 45 lat.

Podział odbiorców ze względu na płeć pokazuje, że e-sport to domena mężczyzn (w Europie 84% graczy to mężczyźni, 16% kobiety). Mimo to w Szwecji, Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce kobiety mają największy udział – odpowiednio 24%, 22%, 22% i 19%. Najmniejszy udział kobiet odnotowano w Izraelu, gdzie stanowią one 10% e-graczy.

Podział odbiorców ze względu na płeć pokazuje, że e-sport to domena mężczyzn (w Europie 84% graczy to mężczyźni, 16% kobiety). Mimo to w Szwecji, Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce kobiety mają największy udział – odpowiednio 24%, 22%, 22% i 19%. Najmniejszy udział kobiet odnotowano w Izraelu, gdzie stanowią one 10% e-graczy.

Około 33 mln osób w Ameryce Północnej regularnie ogląda e-sport, a widzowie w wieku 18–34 lata stanowią 71% publiczności popularnych tytułów e-sportowych.

W 2016 r. w Polsce e-sport miał ponad 541 tys. unikalnych widzów. Przewiduje się, że w 2018 r. grupa ta wzrośnie do prawie 850 tys. osób.

Na razie liczba ta jest 8 razy mniejsza niż średnia widownia konkursu skoków narciarskich (4,25 mln widzów), ale taka sama, jak średnia widownia czwartej co do popularności stacji telewizyjnej w Polsce.

Dane SuperData dotyczące rynku e-sportu oraz liczby odbiorców są obliczane przy użyciu danych zebranych bezpośrednio przez zespoły e-sportowe, platformy strumieniowe, transakcje w zakresie e-handlu i badania konsumenckie. Badanie zostało przeprowadzone dla PayPala w 2017 r. na dwunastu europejskich rynkach.

Źródło: marketing-news.pl

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›