Ruszyła esportowa sekcja Jagiellonii
![](https://sponsoringsport.pl/wp-content/uploads/2016/11/Jagiellonia-Bialystok.png)
Planowane przez Ekstraklasę rozgrywki zaowocowały powstaniem JAGIELLONIA ESPORTS TEAM, czyli reaktywacją sekcji esportowej Jagiellonii Białystok.
Oprócz corocznego turnieju Ekstraklasa Cup wiosną 2019 roku zostaną rozegrane rozgrywki ligowe w postaci Ekstraklasa Games, w którym weźmie udział wszystkich 16 klubów Ekstraklasy. Będą one trwały przez niespełna trzy miesiące – od 5 marca do 26 maja, poczynając od kwalifikacji, przechodząc przez fazę ligową i na turnieju finałowym kończąc.
Większe zaangażowanie Ekstraklasy w esport (w grze FIFA 19) nie mogło pozostać bez reakcji Jagiellonii Białystok, która w obu turniejach zamierza wystawić reprezentację, która powalczy o najwyższe cele.
– „Esport jest dziedziną rozwijającą się niezwykle szybko, co nie uszło uwadze również Ekstraklasie. Już teraz rozgrywki w Counter Strike’a, Starcrafta czy League of Legends są bardzo popularne, o czym świadczą tłumy na imprezach typu IEM w Katowicach. Spodziewamy się, że dzięki wejściu Ekstraklasy w esport, również rywalizacja w serii FIFA nabierze dużego rozpędu, tak jak ma to miejsce chociażby w Niemczech, gdzie prowadzona jest „Wirtualna Bundesliga” – mówi Agnieszka Klim, Dyrektor działu Marketingu Jagiellonii Białystok.
– „Społeczeństwo się z każdym pokoleniem zmienia, w związku z czym rozwój esportu jest nieunikniony. Niewykluczone, że połączenie esportu ze sportem, w tym przypadku piłką nożną, przyniesie bardzo ciekawe efekty. Na to liczymy, wierząc, że również nasza sekcja będzie się z upływem czasu rozwijała. Na razie skupiamy się na serii FIFA, ale w przyszłości niewykluczone jest, że weźmiemy udział również w innych kategoriach esportowych” – dodaje Agnieszka Klim.