Prawie miliard wydano na sponsoring sportowy
Według szacunków zawartych w raporcie „Rynek sponsoringu sportowego 2017”, wydatki przedsiębiorstw w 2016 roku związane z zakupem praw sponsoringowych wyraźnie przekroczyły pułap 800 mln zł.
Według szacunkowych danych, w 2016 roku rynek sponsoringu sportowego w Polsce osiągnął wartość 832 400 000 złotych. Prognozy zakładają, że jego wartość na przestrzeni najbliższych lat będzie systematycznie rosnąć, a w roku 2020 osiągnie on poziom zbliżony do miliarda złotych.
Jak wynika z przeprowadzonego na potrzeby opracowania badania, rynek sponsoringu sportu w Polsce opiera się przede wszystkim na środkach skierowanych do klubów sportowych – aż połowa pieniędzy inwestowanych przez sponsorów w sport trafia właśnie tam. Kolejne podmioty, które są najbardziej zasilane przez firmy angażujące się w sponsoring w tym obszarze to związki sportowe, których wartość przychodów sponsoringowych stanowi 18,5% środków znajdujących się na całym rynku. W dalszej kolejności mamy do czynienia z finansowaniem wydarzeń sportowych (8,9%), lig sportowych (6,5%), programów własnych (6,2%), obiektów (4,2%) oraz sponsoringu indywidualnego (2,9%).
Wśród najbardziej skomercjalizowanych dyscyplin wiodącą pozycję mają: piłka nożna (26,3%) oraz siatkówka (22,1%).
Natomiast jako podmioty sponsorujące największy udział w rynku posiadają branże: energetyczna (19,7%) i paliwowa (18,7%). Powyżej 5% wydatków w tym obszarze pochodzi także z branż: chemicznej (7,9%), hazardu (wraz z zakładami wzajemnymi i grami losowymi) (6,8%), finansowej (6,7%), IT (5,3%), FMCG (5,3%).
Pełny raport – LINK.
Źródło: Sponsoring Insight