Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polska Liga Esportowa podsumowuje rok 2021

Polska Liga Esportowa podsumowała rok 2021 wydając specjalny raport. Jak pisze organizacja to był przełomowy rok.

930 godzin transmisji, dwa sezony rywalizacji w Counter Strike: Global Offensive, projekt Centralizacji Praw Sponsoringowych i pula finansowa, wynosząca w sezonie Jesień 2021 aż 250 tys. zł. Tak w telegraficznym skrócie wygląda podsumowanie działalności Polskiej Ligi Esportowej w kolejnym roku pandemii.

Organizacja konsekwentnie dąży do coraz większej profesjonalizacji polskiego esportu. O wszystkich działaniach Ligi w 2021 r. można przeczytać w opublikowany właśnie Raporcie z działalności.

– „Po raz drugi wydajemy raport, w którym prócz podsumowania dokonań PLE, dzielimy – się wiedzą o rynku, wynikami badań demograficznych naszych fanów i otoczenia. Chcemy by ten ponad stustronicowy dokument był źródłem wiedzy biznesowo-marketingowych zarówno dla tych, którzy o esporcie wiedzą już prawie wszystko, jak i tych, którzy dopiero planują swoją przygodę z tą branżą” – mówi Paweł Kowalczyk, prezes PLE.

Polska Liga Esportowa pokazała w minionym roku oblicze dynamicznie rozwijającego się organizatora rozgrywek na najwyższym krajowym szczeblu. Odbywało się to na kilku polach. Pierwszym z nich jest – co jasne – obszar rozgrywek esportowych, główny cel, “język”, którym PLE chce przemawiać do swoich fanów. Finały sezonu Wiosna 2021, wyjątkowy PGE Superpuchar na Lotos Stadionie Letnim w Gdańsku, Rozgrywki sezonu Jesień 2021 – każde z tych wydarzeń niosło się wielkim echem nie tylko w środowisku zawodników i kibiców. Niezależne badania prowadzone m.in. przez firmę Deloitte czy Sponsoring Insight pokazują, że poziom profesjonalizmu i jakości treści esportowych przyciągają rzesze nowych odbiorców. Jednym z najważniejszych elementów rozwoju Ligi jest współpraca z partnerami. Do grona tych, którzy w Polskiej Ligi Esportowej dostrzegli szanse dla swoich marek i produktów, dołączyło m.in. PGE Polska Grupa Energetyczna. Kluczowe aktywności w tym obszarze zostały przedstawiono w Raporcie, a zbiór tych działań pokazuje, że esport i rozgrywki PLE to miejsce dla marki z każdej branży, dzięki któremu w innowacyjny sposób może wejść w interakcję z docelową grupą odbiorców. Miniony rok nie byłby jednak tak okazały, gdyby nie projekt Centralizacji Praw Sponsoringowych. Bezprecedensowy plan współpracy Polskiej Ligi Esportowej z organizacjami zrzeszonymi w ramach PGE Dywizji Mistrzowskiej jest inwestycją we wspólny rozwój. Efektem było znaczne zwiększenie atrakcyjności rywalizacji, między innymi poprzez pulę finansową, wynoszącą aż 250 tysięcy złotych w sezonie Jesień 2021.

Finalnie – komunikacja. Wiele działo się na kanałach social media Polskiej Ligi Esportowej w 2021 roku, a oś komunikacji stanowiły następujące platformy: Twitter, Facebook, Youtube, Instagram. Wzmocnienie nacisku na komunikację tymi kanałami widać choćby w ilości opublikowanych w serwisie YouTube materiałów wideo – w ostatnich 12 miesiącach kanał Polskiej Ligi Esportowej zaoferował swoim widzom prawie pięć razy więcej materiałów video niż w 2020 r.

Wyniki Polskiej Ligi Esportowej w 2021 roku pokazują, że rynek esportu w Polsce radzi sobie coraz śmielej, goniąc rozwinięte i dobrze poukładane środowisko sportowe. Zauważa to Seweryn Plotan, Dyrektor Zarządzający w Sponsoring Insight, firmie monitorującej i badającej polską przestrzeń esportową. – Wartość polskiego rynku sponsoringu esportu w 2021 roku oszacowaliśmy na ok. 32 mln złotych i przyznaję, że jest to kwota większa niż pierwotnie zakładaliśmy. Z drugiej strony to tylko 3% wartości rynku sponsoringu sportowego, choć niewykluczone, że w najbliższych latach ta proporcja może ulegać stopniowej zmianie na korzyść sportów elektronicznych.

RAPORT – LINK

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›