Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polscy piłkarze wspierają piłkarki

Podczas rozgrzewki przed poniedziałkowym meczem przeciwko Albanii reprezentanci Polski mieli na sobie wyjątkowe koszulki. Widniały na nich nazwiska kobiecej kadry biało-czerwonych. To gest wyrażający wsparcie dla futbolu kobiet w naszym kraju, mający dodatkowo poprzeć kandydaturę Polski jako organizatora mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet w 2025 roku.

W poniedziałkowy wieczór jako pierwsi na rozgrzewkę tradycyjnie wyszli bramkarze. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że każdy z nich ubrany jest w strój meczowy. Kibicom zgromadzonym na PGE Narodowym zajęło chwilę, zanim zorientowali się, że na bluzach Wojciecha Szczęsnego, Łukasza Skorupskiego i Bartłomieja Drągowskiego widnieją nazwiska kolejno Kingi Szemik, Karoliny Klabis oraz Natalii Radkiewicz. Kiedy po kilku minutach na murawie pojawili się zawodnicy z pola, stało się jasne, że przywdzianie koszulek z nazwiskami reprezentantek Polski to element szerszej akcji.

Podopieczni Fernando Santosa chcieli w ten sposób wyrazić wsparcie dla swoich koleżanek. I nie tylko dla nich. – „Na co dzień gram w Wolfsburgu, gdzie na równi z męską drużyną funkcjonuje zespół kobiecy, i to w dodatku jeden z najlepszych w Europie. Jego czołową zawodniczką jest nasza Ewa Pajor, która stanowi doskonały przykład, że kobiety i dziewczynki również mogą fantastycznie grać w piłkę i spełniać się na boisku. Tyle że wciąż napotykają na swojej drodze znacznie więcej barier. Prostym gestem, jakim było założenie koszulek z nazwiskami naszych koleżanek, chcieliśmy pokazać, jak bardzo je doceniamy. Mam nadzieję, że przy okazji zwróciliśmy uwagę szerszej publiczności na wysiłek, pasję i zaangażowanie polskiej społeczności kobiecego futbolu” – powiedział skrzydłowy reprezentacji Polski Jakub Kamiński.

Poza nazwiskami piłkarek na dole specjalnie przygotowanych koszulek pojawiło się hasło #CzasNaNas, nawiązujące do strategii piłki nożnej kobiet na najbliższe lata. Pod koniec ubiegłego roku Polski Związek Piłki Nożnej po raz pierwszy w historii wdrożył dokument, mający być podstawą do jeszcze dynamiczniejszego rozwoju żeńskiego futbolu w naszym kraju.

#CzasNaNas to również hasło związane z kandydaturą Polski jako gospodarza mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet w 2025 roku. PZPN jest przekonany, że po udanej organizacji EURO 2012, mistrzostw Europy U-21 2017, mistrzostw świata U-20 2019 oraz finałów Ligi Europy w Warszawie (2015) i Gdańsku (2021), teraz nadszedł moment na powtórzenie tych organizacyjnych sukcesów w piłce kobiecej. Organizacja takiego turnieju stałaby się dodatkowym impulsem do rozwoju dyscypliny w naszym kraju i wiązałaby się z historycznym występem biało-czerwonych w imprezie tej rangi.

Piłkarze reprezentacji ze wsparciem dla kobiecego futbolu

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›