Legia, Wisła i Lewy najbardziej medialni w listopadzie
Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy także w listopadzie 2023 roku. Niespodzianek nie było również w Fortuna I Lidze oraz wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – tam najlepsi okazali się Wisła Kraków i Robert Lewandowski. Do ciekawych sytuacji doszło jednak za plecami zwycięzców – wynika z analizy PSMM Monitoring & More.
Legia Warszawa była najpopularniejsza zarówno w Internecie, jak i mediach społecznościowych. Stołeczny klub w listopadzie rywalizował zarówno w PKO BP Ekstraklasie, Lidze Konferencji Europy, jak i Fortuna Pucharze Polski, co wpłynęło na jego wynik medialny. Największe zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Lechem Poznań oraz mecze w europejskim pucharze, a także zamieszki, do jakich doszło przy okazji starcia z Aston Villą.
Na drugie miejsce powrócił Lech Poznań, którego mieszane wyniki pobudziły medialne dyskusje o przyszłości trenera Johna van den Broma. Najważniejszym wydarzeniem medialnym miesiąca było jednak spotkanie z Legią. „Kolejorz” pojawiał się też najczęściej na pierwszych stronach gazet – ex aequo z Radomiakiem.
Na najniższym stopniu podium znalazł się Śląsk Wrocław, który z kolei był najczęściej obecny w prasie. W listopadzie „Wojskowi” wygrali wszystkie trzy ligowe spotkania, umacniając się na prowadzeniu w tabeli. Czołową piątkę uzupełniły Jagiellonia Białystok oraz Raków Częstochowa. Pozycja tej pierwszej drużyny jest sporym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że zazwyczaj znajduje się ona znacznie niżej. Wszystko przez znakomite wyniki sportowe pod wodzą Adriana Siemieńca, dzięki którym Jagiellonia znajduje się w ścisłej czołówce ligowej tabeli.
W Fortuna I Lidze zdecydowanie najbardziej medialna pozostaje Wisła Kraków, z której plecami doszło jednak do niespodzianek. Na drugim miejscu znalazła się bowiem Resovia, która zwykle bywała w czołówce, ale raczej nie na podium. Trzecie miejsce zajęła Lechia Gdańsk, a na czwartym Arka Gdynia, która w listopadzie odniosła komplet ligowych zwycięstw – m.in. w bardzo medialnym meczu właśnie z Lechią. Czołową piątkę uzupełniła Polonia Warszawa, a będąca zwykle w czołówce Wisła Płock tym razem znalazła się dopiero na dziesiątym miejscu.
W listopadzie najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig był oczywiście Robert Lewandowski, ale za jego plecami doszło do ciekawych rozstrzygnięć. Media zauważyły znakomitą formę Marcina Bułki, który był trzecim najbardziej medialnym piłkarzem, przegrywając jeszcze tylko z Piotrem Zielińskim. W czołowej piątce znaleźli się Wojciech Szczęsny i Jakub Kiwior, a dopiero na ósmym miejscu zameldował się Arkadiusz Milik. Słabszy wynik napastnika Juventusu jest oczywiście spowodowany brakiem występów w listopadowych meczach reprezentacji Polski.