Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia najbardziej medialna w grudniu 2022

Legia Warszawa był najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim w grudniu 2022 roku, choć wyniki wszystkich zespołów były zdecydowanie niższe niż w analogicznych okresach we wcześniejszych latach. Wszystko oczywiście przez Mistrzostwa Świata w Katarze – wynika z raportu PSMM Monitoring & More.

W tym sezonie Legia walczy z Lechem o miano najbardziej medialnego klubu w Polsce. Po pierwszych miesiącach górą był „Kolejorz”, który nadal prowadzi w ogólnym zestawieniu – ale ostatnimi czasy to Legia co miesiąc znajduje się na pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę analizę ostatnich lat klub z Łazienkowskiej budzi największe zainteresowanie mediów w warunkach, w których wszyscy mają równe szanse, a więc np. bez rozgrywek piłkarskich.

Drugi Lech Poznań w grudniu odnotował znaczące inicjatywy medialne, w swoisty sposób zamykające 100-lecie klubu. Przede wszystkim otwarto klubowe muzeum, co zostało wsparte nowo wydaną książką „Lech od kulis” autorstwa Macieja Henszela.

Trzecie miejsce niemal tradycyjnie zajął Śląsk Wrocław, który przy aktualnym składzie PKO BP Ekstraklasy jest trzecią siłą ligi w mediach. Czołową szóstkę uzupełniły jeszcze Pogoń Szczecin, Raków Częstochowa i Widzew Łódź. Zwłaszcza dla klubu spod Jasnej Góry to niecodzienna pozycja, wyższa od tej osiąganej zazwyczaj. W przypadku Widzewa warto także zwrócić uwagę na mocną pozycję w mediach społecznościowych, gdzie klub znalazł się tylko za plecami Legii i Lecha.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w grudniu 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I lidze także nie doszło do sensacji, choć brak rozgrywek uwypuklił różnice w potencjale medialnym między zespołami. Wisła Kraków zdominowała grudniowy ranking, a jej wynik wystarczyłby do zajęcia trzeciego miejsca w zestawieniu PKO BP Ekstraklasy. Na drugim miejscu znalazł się Ruch Chorzów, który ze swoim wynikiem zająłby wysokie, 11. miejsce w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce. Podium uzupełnił Łódzki Klub Sportowy, który wzbudza zainteresowanie jako lider rozgrywek przed rundą wiosenną.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w grudniu 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, grudzień oczywiście należał do Roberta Lewandowskiego. Tematyką poruszaną w kontekście polskich piłkarzy nadal były Mistrzostwa Świata w Katarze, choć w przypadku „Lewego” także zawieszenie w Primera Division przez czerwoną kartkę, którą otrzymał jeszcze przed mundialem.

Pierwszą trójkę tradycyjnie uzupełnili Wojciech Szczęsny oraz Piotr Zieliński. Bramkarz Juventusu po świetnym mundialu po raz kolejny wyprzedził swojego kolegę z Napoli. Na czwartym miejscu dość niespodziewanie znalazł się Bartosz Bereszyński, także chwalony za swoją grę w Katarze.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w grudniu 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More, prowadzona od 1 marca 2010 roku. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl).

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›