Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia bardziej medialna niż Raków

Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w sierpniu 2023 roku. Stołeczny klub po raz kolejny wyprzedził Raków Częstochowa oraz Lecha Poznań – wynika z raportu PSMM Monitoring & More. W Fortuna I Lidze jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w sierpniu była zdecydowanie najpopularniejsza zarówno w prasie, najważniejszych portalach internetowych oraz mediach społecznościowych. Kluczem do sukcesu były oczywiście ekscytujące spotkania w eliminacjach Ligi Konferencji Europy. Warszawianie rozegrali w sierpniu pięć takich meczów, w których strzelili łącznie aż 14 goli.

Raków Częstochowa po raz kolejny znalazł się na bardzo wysokim, drugim miejscu. W przypadku „Medalików” zainteresowanie nakręciły kolejne rundy eliminacji Ligi Mistrzów. Częstochowski klub odpadł w ostatniej rundzie kwalifikacji, do końca meczu rywalizując z FC Kopenhaga i teraz zagra w Lidze Europy. Legia i Raków to dwie drużyny, które jesienią będą reprezentować Polskę w fazach grupowych europejskich pucharów, co z pewnością będzie miało także odzwierciedlenie w ich medialności.

Na najniższym stopniu podium w sierpniu znalazł się Lech Poznań. „Kolejorz” także rywalizował w eliminacjach Ligi Konferencji Europy, ale niespodziewanie przegrał ze Spartakiem Trnava, co media zgodnie oceniły jako kompromitację. Po tym wydarzeniu zainteresowanie klubem spadło, choć w mediach społecznościowych klub ze stolicy Wielkopolski ustąpił jedynie Legii.

Na czwartym miejscu znalazł się ostatni z pucharowiczów – Pogoń Szczecin. „Portowcy” honorowo pożegnali się z eliminacjami Ligi Konferencji Europy wygrywając z KAA Gent, by następnie wpaść w kryzys. W sierpniu przegrali trzy kolejne ligowe mecze, a gorącym tematem była także absencja i wpis w mediach społecznościowych Dante Stipicy, po którym bramkarz został przesunięty do rezerw. Czołową szóstkę uzupełniły Śląsk Wrocław i Widzew Łódź, a na uwagę zasługują nadal bardzo wysokie pozycje dwóch beniaminków – Ruch Chorzów był bowiem ósmy, a Łódzki Klub Sportowy dziewiąty.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w sierpniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W sierpniu w Fortuna I Lidze nie doszło do sensacji – cały czas najbardziej medialnym klubem jest Wisła Kraków i najprawdopodobniej nie zmieni się to aż do końca sezonu. Sytuacja jest o tyle ciekawa, że po spadku Lechii Gdańsk z PKO BP Ekstraklasy można było spodziewać się podobnego zainteresowania tym klubem, ale jest ono znacznie mniejsze, choć plasuje klub ze stolicy województwa pomorskiego na drugim miejscu. Podium w sierpniu niespodziewanie uzupełniła Stal Rzeszów, która wyprzedziła Arkę Gdynia, Polonię Warszawa i Wisłę Płock.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w sierpniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski także w sierpniu okazał się zdecydowanie najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. Warto zauważyć, że liczba takich zawodników w sezonie 2023/24 zmalała względem poprzedniego okresu. Za plecami „Lewego” nadal znajdują się jednak Piotr Zieliński i Wojciech Szczęsny. Wysokie miejsce Mariusza Stępińskiego to zasługa meczów Arisu Limassol (do którego jest wypożyczony z Hellasu Verona) z Rakowem Częstochowa. W TOP6 znaleźli się jeszcze Jakub Kiwior z Arsenalu i Arkadiusz Milik z Juventusu.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sierpniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Najnowsze

Współpraca Akademii Sportu z Michelin Polska przedłużona

Olsztyńska fabryka Michelin Polska skorzystała z opcji przedłużenia złotego pakietu sponsorskiego, zwiększając tym samym wsparcie ...

Całość ›

Hokejowa Cracovia w nowych strojach

Comarch Cracovia podpisała umowę partnerską z kanadyjską marką CCM, jednym z najbardziej uznanych producentów sprzętu hokejowego na ...

Całość ›

Kramel na koszulkach ŁKS-u

Firma Kramel została sponsorem strategicznym ŁKS Łódź, tym samym zwiększając swoje zaangażowanie w Łódzki Klub Sportowy Logotyp ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›