Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lech liderem medialności

Lech Poznań i Legia Warszawa cały czas są najbardziej medialnymi klubami w PKO BP Ekstraklasie. Mistrzowi Polski w utrzymaniu pozycji lidera wydatnie pomogły mecze w Lidze Konferencji Europy.

Pomimo przeciętnych wyników sportowych w Fortuna I Lidze cały czas rządzi Wisła Kraków, a najpopularniejszym piłkarzem pozostaje Robert Lewandowski – wynika z analizy PSMM Monitoring & More.

Lech Poznań po przeciętnym początku nowego sezonu ewidentnie poprawił swoją grę pod wodzą nowego trenera, a w ślad za tym przyszły lepsze wyniki. „Kolejorz” nie przegrał w lidze od połowy sierpnia, a do tego dobrze prezentuje się w Lidze Konferencji Europy. Zespół z Poznania co prawda przegrał pierwszy mecz z Villarrealem, ale w drugim pewnie pokonał Austrię Wiedeń. Gra w europejskich pucharach sprawiła, że Lech już od kilku miesięcy jest najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim.

Druga Legia Warszawa była za to najpopularniejsza w mediach społecznościowych – z niewielką przewagą nad Lechem. Warszawiacy odnotowali niezły miesiąc w lidze, choć z plamą w postaci wysokiej porażki z Rakowem Częstochowa. Częstochowianie po odpadnięciu z europejskich pucharów zaczęli natomiast generować znacznie mniej publikacji i we wrześniu spadli pod koniec pierwszej dziesiątki rankingu medialności.

Na trzecie miejsce awansowała Pogoń Szczecin, dla której poza kwestiami sportowymi najważniejsze we wrześniu były nowego stadionu. Na meczu z Lechem Poznań po raz pierwszy pojawili się na nim kibice gości, a otwarcia całego obiektu dokonano w październiku. Poza tym Pogoń ex aequo z Radomiakiem była we wrześniu najczęściej na okładkach gazet.

Na dalszych pozycjach uwagę zwraca awans Wisły Płock. Klub od dawna eksperymentuje z różnymi zabawnymi filmami marketingowymi, co nie uchodzi uwadze mediów. Dla „Nafciarzy” jedenaste miejsce w rankingu medialności to najwyższa pozycja od bardzo dawna. Pomimo spadku w czołowej dziesiątce utrzymał się Widzew Łódź, który dodatkowo jest trzecim najpopularniejszym klubem w mediach społecznościowych.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy we wrześniu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I Lidze równych sobie cały czas nie ma Wisła Kraków. „Biała Gwiazda” pomimo spadku i przeciętnych wyników na zapleczu PKO BP Ekstraklasy nadal pozostaje niezwykle popularna wśród dziennikarzy. Dość powiedzieć, że klub z Reymonta po raz kolejny ze swoim wynikiem znalazłby się w czołowej szóstce zespołów z najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Bardzo dobrze radzi sobie także Ruch Chorzów, który pozostaje wiodącą drugą siłą Fortuna I Ligi, jeśli chodzi o medialność.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna 1. ligi we wrześniu 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski pozostaje zdecydowanie najbardziej medialnym polskim piłkarzem. We wrześniu jego przewaga nad resztą stawki nie była jednak już tak ogromna, jak w poprzednich miesiącach. Na drugim miejscu znalazł się Arkadiusz Milik, który notuje świetny początek swojej przygody w Juventusie Turyn. Czołową trójkę zamknął jego kolega klubowy Wojciech Szczęsny. W TOP 6 po raz pierwszy znalazł się za to Jakub Kiwior. Polski obrońca Spezii Calcio robi coraz większą furorę, a w związku z dobrymi występami w reprezentacji Polski i niezwykle pozytywną opinią Roberta Lewandowskiego, która odbiła się echem na świecie, jeszcze zwiększył swoją popularność.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich we wrześniu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More (dawniej PRESS-SERVICE Monitoring mediów). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›