Lavazza oficjalną kawą Arsenalu i Liverpoolu
Włoska marka kawy, Lavazza została partnerem dwóch czołowych klubów angielskiej Premier League – Arsenalu Londyn i FC Liverpoolu.
Grupa Lavazza ogłosiła nawiązanie dwóch nowych partnerstw w Wielkiej Brytanii, dzięki którym staje się oficjalną kawą dwóch klubów piłkarskich – Arsenalu i Liverpoolu. Nowe umowy partnerskie połączą doskonałość prawdziwej, włoskiej kawy z futbolem na najwyższym poziomie.
Przez najbliższe trzy lata Lavazza będzie wyłącznym dostawcą kawy na stadionach Emirates i Anfield. W ofercie produktowej znajdą się zrównoważone kawowe mieszanki iTierra! Colombia. Z kolei w strefach VIP i dla zawodników oraz w kluczowych punktach sprzedaży na stadionie, będzie serwowana Kafa – kawa premium typu single origin.
Lavazza jako firma rodzinna ma długie tradycje w oferowaniu najwyższej jakości włoskiej kawy, sięgające założenia firmy w Turynie w 1895 roku – było to niedługo po założeniu obu klubów: Arsenal FC w 1886 roku i Liverpool FC w 1892 roku. Tak jak Lavazza łączy w sobie dziedzictwo, tradycję i pasję do tworzenia doskonałych doznań kawowych, tak Arsenal i Liverpool czerpią z tych wspólnych wartości, aby osiągać doskonałe wyniki na boisku.
– „Cieszymy się, że możemy współpracować na rynku brytyjskim z Arsenalem i Liverpoolem, dwoma wiodącymi angielskimi klubami, które znalazły się wśród ‘20 najcenniejszych marek sportowych’ na świecie . To dwie drużyny, które dzielą z Lavazzą tę samą pasję do doskonałości, innowacji i tradycji. W ramach tych wieloaspektowych partnerstw zobaczymy wybranych zawodników z obydwu klubów jako bohaterów jednej z lokalnych wersji nowej globalnej kampanii reklamowej Lavazzy” – powiedział Carlo Colpo, odpowiedzialny globalnie za marketing i komunikację Lavazzy.
– „Jesteśmy niezmiernie dumni, że poprzez nowe partnerstwa z dwoma wspaniałymi angielskimi klubami możemy dalej wzmacniać naszą pozycję w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu będziemy mogli zapewnić prawdziwie włoską kawę nie tylko na stadionach, ale też przy wielu innych okazjach przez cały rok, potencjalnie docierając do dziesiątek milionów fanów” – powiedział David Rogers, dyrektor wykonawczy Lavazzy w Wielkiej Brytanii.
Lavazza od dawna kojarzona jest z najbardziej prestiżowymi imprezami sportowymi. Marka jest jedynym sponsorem z branży spożywczej i napojów wszystkich czterech tenisowych turniejów Wielkiego Szlema, w tym Wimbledonu. Lavazza współpracuje również na lokalnych rynkach z innymi imprezami premium, takimi jak Royal Ascot (Wielka Brytania), Mercedes Cup (Niemcy) i CHIO Aachen (Niemcy). Poprzednie partnerstwa sportowe obejmują Mistrzostwa Świata w piłce nożnej we Francji w 1998 r., Italian Open (Golf) 2013 i 2014 oraz Puchar Świata w narciarstwie z 1987 i 1989 roku.
Lavazza została założona w 1895 roku w Turynie firma jest własnością rodziny Lavazza od czterech pokoleń. Obecnie Grupa Lavazza znajduje się w czołówce największych światowych producentów kawy. Swoją działalność prowadzi poprzez sieć oddziałów i autoryzowanych dystrybutorów w ponad 90 krajach na całym świecie, a 63% dochodów pochodzi z rynków spoza Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie około 3000 osób, a jej obrót wynosi ponad 2 mld € (dane szacunkowe za 2017 rok). Już na początku swego istnienia Lavazza opracowała koncepcję tworzenia blendów, czyli łączenia różnych rodzajów kawy z różnych obszarów geograficznych, i nadal jest to cecha charakterystyczna dla wszystkich produktów firmy.