Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kto gra w Ekstraklasa Games?

Mężczyźni w wieku 18-29 lat, interesujący się piłką nożną i FIFA to najczęściej, jak wynika z badań Kantar Polska, uczestnicy Ekstraklasa Games, pierwszych rozgrywek największego w historii turnieju FIFA w Polsce.

Do udziału w premierowej edycji wydarzenia dokonano rekordowej liczby zgłoszeń – ponad 17 tysięcy. Już teraz kolejnym projektem esportowym Ekstraklasy zainteresowanych jest 91% graczy.

Jak pokazują badania Kantar Polska w Ekstraklasa Games udział wzięli przede wszystkim mężczyźni (99%). To głównie osoby młode w wieku od 18 do 29 lat (55%), ale blisko co czwarty gracz ma od 30 do 39 lat (23%). Są to częściej fani piłki nożnej (92%) i FIFA (87%) niż innych sportów (83%). Jednocześnie 60% z nich deklaruje się jako miłośnicy gier komputerowych.

– „Wśród uczestników premierowego turnieju nie brakuje kibiców Ekstraklasy, bo zainteresowanie ligą deklaruje 88% graczy. Jednocześnie 80% przyznaje, że ma swój ulubiony klub piłkarski w Polsce, a 82% śledzi wyniki meczów Ekstraklasy. W zdecydowanej większości są to ludzie młodzi, Ekstraklasa Games stanowi więc świetne narzędzie do promocji i umacniania wśród nich przywiązania do polskiej ligi. Dla sponsorów tego typu rozgrywki to też efektywny i ciekawy sposób dotarcia do młodego pokolenia. Biorąc pod uwagę trendy, esport to perspektywiczny rynek, dlatego po sukcesach pierwszej edycji turnieju zamierzamy nadal rozwijać się w tym obszarze” – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Pierwszy w historii turniej Ekstraklasa Games został pozytywnie oceniony przez samych uczestników. Zgodnie w wynikami badań Kantar Polska 96% z nich jest zadowolonych z uruchomienia rozgrywek esportowych Ekstraklasy, a 95% cieszy zaangażowanie w projekt wszystkich klubów grających w lidze. Jednocześnie 90% uczestników doceniła możliwość obejrzenia transmisji rozgrywek w telewizji Polsat Games. Zdecydowana większość graczy chce wziąć udział w kolejnym tego typu projekcie esportowym Ekstraklasy – 91%.

Ekstraklasa Games to największy projekt esportowy FIFA w Polsce, który dawał możliwość rywalizacji o punkty do światowego rankingu FIFA 19 Global Series, z którego można było awansować do właśnie zakończonych Mistrzostw Świata w FIFA 19. Dzięki organizacji tego turnieju Ekstraklasa dołączyła do ścisłej europejskiej czołówki lig piłkarskich, które uruchomiły swoje rozgrywki esportowe – La Liga, Bundesliga i Premier League. W wydarzeniu brali udział zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Na podium premierowej stanęła ekipa Pogoni Szczecin, która pokonała w finale Legię Warszawa. Dla zwycięzców przeznaczono 20 tys. złotych, a łączna pula nagród dla pierwszej trójki wyniosła 35 tys. zł. Projekt realizowany był z we współpracy z Polsat Games, firmą ESL i Lagardere Sports. Partnerami wydarzenia były Media Expert, KFC, a także marką Aztorin, która ufundowała nagrody dla zwycięzców.

 

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›