Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Klara Lewandowska bardziej medialna niż jej mama

Klara Lewandowska okazała się bardziej medialna od mamy, Anny Lewandowskiej i innych nowych mam.

Macierzyństwo gwiazd to dla marek parentingowych prawdziwa żyła złota. Im większe zainteresowanie sławną, świeżo upieczoną mamą, tym bardziej łakomy kąsek stanowi ona dla firm i brandów. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialny szum wokół pięciu polskich celebrytek, które urodziły dzieci w 2017 roku.

Czy w oczach współczesnego konsumenta produkt sygnowany twarzą znanej osoby zyskuje na wartości? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prosta, jednak pociąga za sobą kolejne: Jaką twarz wybrać do promocji konkretnego brandu?

Z pomocą przychodzą dane i statystyki. Zespół analityków „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał 5 mln źródeł internetowych, 1100 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i TV w kontekście najbardziej popularnych mam show biznesu i ich nowonarodzonych pociech.

Wykres 1. Liczba materiałów na temat analizowanych matek i ich dzieci we wszystkich mediach łącznie (Internet, social media, prasa, radio i TV), w okresie 2 tygodni od dnia porodu.

Badanie PSMM wykazało, że tak jak w przypadku zestawienia dotyczącego ciężarnych celebrytek, największym zainteresowaniem mediów spośród wszystkich analizowanych mam cieszyła się Anna Lewandowska.

Publikacji na temat żony najpopularniejszego polskiego piłkarza i ich córeczki Klary ukazało się łącznie we wszystkich mediach aż 19 252. Miejsca na podium pod względem liczby informacji zajęły również Natalia i Laura Kukulskie oraz Małgorzata i Basia Socha. Najmniejsze zainteresowanie w zestawieniu budziła Anna Kerth, znana z serialu „Na Wspólnej”.

Klara i Anna okazały się też bezkonkurencyjne w zestawieniu social media, bijąc o głowę resztę celebrytek. O Pani Lewandowskiej na samym Facebooku ukazało się 7 197 wzmianek, natomiast o jej córce 7 614. Tym samym Klara Lewandowska, jako jedyne dziecko z zestawienia, zdobyła większą popularność niż jej sławna mama. Obie uzyskały jednak na tyle zbliżony wynik, by móc przypuszczać, że wzmianki o nich mogły się pojawiać w tych samych publikacjach.

Wykres 2. Liczba publikacji na temat Anny i Klary Lewandowskich w mediach społecznościowych z podziałem na źródła, w okresie 2 tygodni od dnia porodu.

W mediach społecznościowych Małgorzata Socha (1864 wzmianek) wyprzedziła Natalię Kukulską (1265 wzmianek) pod względem informacji związanych z porodem, jednak to córka Kukulskiej – Laura (317 informacji) okazała się bardziej popularna niż Basia Socha (181 informacji).

Wykres 3. Szacunkowa wartość ekwiwalentu reklamowego ze wszystkich mediów analizowanych dla matek i ich dzieci, w okresie 2 tygodni od dnia porodu.

Największy ekwiwalent reklamowy osiągnęły informacje dotyczące porodu Anny Lewandowskiej, były warte aż 13,49 mln zł. Publikacje o narodzinach Klary natomiast osiągnęły AVE na poziomie 10,30 mln zł. Lewandowskie są zdecydowanie ulubienicami polskich portali plotkarskich. Informacje o porodzie Anny i narodzinach Klary pojawiały się najczęściej na party.pl, pomponik.pl, jastrzabpost.pl i kozaczek.pl.

Marka Hug Gallery świetnie wyczuła potencjał promocyjny i wspólnie z Anną Lewandowską stworzyła linie koszul do karmienia, którą młode mamy w całej Polsce mogą kupić za 229 zł.

Marketing i psychologia od dawna idą w parze – spece od reklamy mają mechanizmy wywierania wpływu w małym palcu. A ten, z wykorzystaniem wizerunku znanej osoby, jest jednym z najbardziej efektownych. Zasada celebrity endorsementu jest prosta: odbiorca swoje pozytywne odczucia związane z twarzą marki, czy kampanii przenosi na produkt lub usługę którą promuje sławna postać.

W reklamie, jak w życiu, liczy się pierwsze wrażenie. Efekt aureoli działa w przypadku brandów dokładnie tak, jak w przypadku relacji międzyludzkich. Celebryta w świadomości społecznej często spełnia funkcję eksperta, który jest na bieżąco z trendami i nie rzadko sam je kreuje. Wywołuje emocje, kształtuje opinie. To w nim współczesny konsument lokuje swoje marzenia i aspiracje – chce się z gwiazdą utożsamiać. Co więcej, dobra reklamowane przez gwiazdy są postrzegane jako luksusowe – w końcu daną markę musi byś stać na zatrudnienie znanej osoby.

Metodologia badania:

Ilościowa analiza danych.
Analizie poddano imiona* i nazwiska celebrytek i ich dzieci.

*Anna Kerth nie podała do publicznej wiadomości imienia swojego syna.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›