Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Jak znaleźć sponsora – zadbaj o swoja medialność

“Zadbaj o swoja medialność” to kolejna cześć porad dotycząca procesu znajdowania sponsora, tym razem piszemy o budowaniu medialności.

Kilka miesięcy temu na portalu ukazał się pierwszy artykuł dotyczący bardzo ważnego i trudnego zagadnienia – “jak znaleźć sponsora” (pierwszy artykuł – LINK). Tym razem prezentujemy drugą cześć dotyczącą budowania medialności, która przyczynia się do tego procesu.

Jeśli już stworzyłeś profile w mediach społecznościowych, stronę internetową zacznij promować swoje działania, najlepiej poprzez kontakt z mediami. Sukcesy sportowe nawet w najpopularniejszych dyscyplinach sportu nie zawsze przyciągają uwagę mediów, sponsorów, przedstawiciele mniej popularnych dyscyplin muszą wykazać się jeszcze większym zaangażowaniem, niejako wyjść z inicjatywą i jako pierwsi skontaktować się z mediami. Ta ostatnia zasada dotyczy wszystkich, którzy chcą znaleźć sponsora.

Pierwszym etapem w budowaniu relacji z mediami jest stworzenie bazy kontaktów osób i instytucji, z którymi chcesz się skontaktować. Przygotuj specjalny plik, w którym podzielisz media na sportowe, ogólnospołeczne, możesz też dokonać innych podziałów, wyróżniając te interesujące się wyłącznie twoją dyscypliną itp. Dokonaj podziału również, ze względu na rodzaj medium: prasa, radio, telewizja, internet. Kolejne ważne kryterium dotyczy lokalizacji, na miasto, z którego pochodzisz, powiat czy województwo. Kryteria jakie przyjmiesz tworząc bazę mediów zależą od Ciebie i specyfiki miejsca, w którym działasz. Musisz również zwrócić uwagę, że jeśli Twoja siedziba nie znajduje się w tym samym miejscu, co startujesz to należy utworzyć dwie bazy. Pamiętaj też, że bazę kontaktów należy aktualizować. Wiele dziennikarzy, do których znalazłeś w internecie kontakty może już nie pracować w tym samym miejscu.

Stworzenie bazy kontaktów jest czasochłonne, wymaga zaangażowania, ale na pewno przyniesie efekty i realnie pomoże w znalezieniu sponsora. To jednak dopiero początek i baza pod Twoje działania z zakresu medialności. Twoim kolejnym krokiem jest kontakt z mediami. Jeśli chcesz, żeby media pisały, mówiły o Twoich dokonaniach musisz o nich informować. Warto w przypadku stworzenia ciekawej treści, przed każdymi zawodami czy braniu udziału w akcjach społecznych poinformować o tym fakcie media wysyłając informację prasową. Stworzona przez Ciebie informacja prasowa nie może być zbyt krótka, powinna też zawierać Twoją wypowiedź oraz zdjęcia.

Warto również zwrócić uwagę na styl stworzonego materiału prasowego. Najlepiej jeśli notatka prasowa będzie napisana w formie bezimiennej, kiedy siebie będziemy opisywać z perspektywy osoby trzeciej. W ten sposób przygotowane treści skłonią nawet bardzo zapracowanych dziennikarzy do ich publikacji.

Przygotowaną informację prasową należy wysyłać do osób w naszej bazie kontaktów. Bardzo ważną kwestią jest, żeby podczas wysyłki maili ukryć adresy wszystkich adresatów. Nie wolno przesyłać wielu maili wskazując, kim są wszyscy odbiorcy wiadomości. Trzeba być również bardzo ostrożnym z wysyłaniem nieustannie wiadomości, ustawa o ochronie danych osobowych wraz z europejskimi dyrektywami zwanymi potocznie RODO nakłada na nas szereg obostrzeń.

Żeby tak jak w tytule pozyskać sponsora i budować swoją dużą medialność nie wystarczy tylko wysyłać informacji prasowych. Bardzo dobrym zabiegiem jest również bezpośredni kontakt ze wspomnianymi dziennikarzami. Po przesłaniu każdej takiej informacji najlepiej zadzwonić do odbiorców maili. Krótka rozmowa z dziennikarzami, zapytanie, czy dostali wiadomość, czy nie przeszkadza im taka forma komunikacji z Twojej strony oraz poinformowanie, że jesteśmy chętni do rozmów na żywo czy dosłania nowych treści będzie jak najbardziej wskazana.

Twoje media, czyli profile w mediach społecznościowych i strona internetowa to również kolejne narzędzie w budowaniu medialności. Po pierwszym kontakcie z mediami, będą to miejsca służące podtrzymaniu kontaktu również z mediami. Być może na początku nie zainteresujesz sobą dziennikarzy, jednak wzbudzisz zaciekawienie i jeśli okaże się, że przesyłane przez Ciebie treści są ciekawe z czasem zyskasz uwagę mediów, kibiców i sponsorów. Coraz więcej portali publikuje treści z mediów społecznościowych znanych czy charakterystycznych osób, jest również bardzo dużo przykładów, kiedy osoby zyskały sławę dzięki działaniom tylko w internecie. Będąc aktywnym w mediach społecznościowych można bardzo wiele zyskać.

Jedną z ważniejszych kwestii w poszukiwania sponsora jest budowania medialności. Ważne w tym działaniu jest utrzymywanie aktywności w mediach społecznościowych, kontakt z mediami, w którym musimy wykazywać się inicjatywą. Nie poprzestawajmy tylko na tworzeniu treści i ich wysyłce. Kontaktujmy się telefonicznie a jeśli mamy bardzo ważny komunikat do ogłoszenia zorganizujmy konferencje prasową czy spotkanie. Budujmy relację, dajmy się poznać, jako otwarte osoby, wykazujące inicjatywę. Pamiętajcie, że jeśli media będą tworzyć na nasz temat coraz więcej informacji zwiększamy swoją szansę na znalezienie sponsorów. Nasza medialność pokazuje do jak dużego grona odbiorców może dotrzeć potencjalny sponsor, który nawiąże z nami współpracę. Im bardziej będziemy zauważani, charakterystyczni i znani tym większe szanse, że nasze sukcesy sportowe dostarczą nam również sukces marketingowy a my znajdziemy licznych sponsorów.

Warto pamiętać o tym, że Sponsoring Sport.pl to platforma służąca pozyskiwaniu sponsorów a korzystanie z niej to szereg korzyści, zapoznajcie się z nimi (LINK).

 

Najnowsze

Fortuna Sponsorem Głównym koszykarskiej Legii Warszawa

Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie została Sponsorem Głównym Sekcji Koszykówki Legii Warszawa Umowa została podpisana na trzy ...

Całość ›

Foot Truck rusza w trasę po miastach PKO Bank Polski Ekstraklasy

Youtubowy kanał „Foot Truck” będzie przybliżał kibicom kulisy rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy Kanał prowadzony przez ...

Całość ›

Bayer Leverkusen nadal z Barmenia

Bayer Leverkusen ogłosił przedłużenie o cztery lata umowy sponsoringowej z firmą ubezpieczeniową Barmenia, której logotyp znajdzie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Fortuna Sponsorem Głównym koszykarskiej Legii Warszawa.
#sponsoringsport #legiawarszawa #koszykowka https://t.co/0OL2wmiCpj

Foot Truck rusza w trasę po miastach PKO Bank Polski Ekstraklasy.
#sponsoringsport #pkoekstraklasa #pilkanozna https://t.co/sHFLTkRjso