Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Jak znaleźć sponsora – cechy dobrej oferty sponsorskiej

W procesie poszukiwania sponsora zadbaliśmy już o swoją medialność, budowę swojej marki oraz wiemy dlaczego oferta sponsorska jest ważnym narzędziem, teraz czas na pisanie oferty sponsorskiej. Najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie jakie są cechy oferty sponsorskiej?

W nawiązaniu do naszego poprzedniego artykułu (który znajdziecie pod tym linkiem – LINK) pamiętajcie, że jeśli zadajesz sobie pytanie „jak napisać dobrą ofertę sponsorską” czy „jak powinna wyglądać oferta sponsorska” odpowiedź brzmi, stworzenie dobrej oferty wymaga dużego zaangażowania z Twojej strony, wiedzy i umiejętności prezentacji Ciebie, Twojej propozycji. Oferta sponsorska nie może być szybko napisanym mailem, który prześlesz do firm angażujących się w sponsoring sportowy czy dysponujących dużym budżetem. Tworząc ofertę sponsorską musisz włożyć wiele pracy i podejść profesjonalnie do jej napisania. Pamiętaj, że Twoja oferta to nie „prośba o sponsoring” czy „podanie o sponsoring”, to oferta handlowa. Przy pisaniu oferty ważne jest, żebyś znał cechy dobrej oferty sponsorskiej.

CECHY OFERTY SPONSORSKIEJ:
• Statystyki, liczby – bardzo ważne jest żeby zaprezentować jak najwięcej danych, które przekonają potencjalną firmę do sponsoringu. Marketing managerzy, właściciele firm i szefowie podejmują swoje decyzje w oparciu o konkretne dane – liczby, statystyki, wykresy. Staraj się umieszczać jak najwięcej liczb ale pamiętaj, żeby nie zapominać o źródle, z którego pozyskałeś informacje.

• Optymalna ilość tekstu – treść oferty sponsorskiej nie może być zarówno za długa jak i za krótka, staraj się ograniczać przekazywane informacje, Twój rozmówca wtedy przeczyta całą ofertę, nikt nie czyta zbyt długich ofert. Dobra oferta sponsorska zawiera dużo konkretnych informacji, mniej skupiając się na subiektywnych ocenach.

• Odnośniki do Twoich mediów społecznościowych – osoba analizująca Twoją ofertę będzie chciała zweryfikować to co piszesz, pokaż, że jesteś otwarty, nie masz nic do ukrycia a jednocześnie masz czym się pochwalić i wskaż odnośniki do Twoich mediów społecznościowych.

Wczuj się w rolę osoby, która dostanie Twoją ofertę – bardzo ważne, żebyś Tworząc ofertę myślał i zaprezentował informacje, które dla potencjalnych sponsorów będą ważne. Pamiętaj, że ważne są nie tylko sukcesy a także Twój wizerunek, zainteresowanie Tobą ze strony mediów czy Twoja aktywność w mediach społecznościowych. Przed podjęciem decyzji firma musi poznać, dowiedzieć się jak najwięcej o Tobie ale najpierw musisz zainteresować ją na tyle, że będzie chciała to zrobić.

• Pokaż swoje atuty a nie wyłącznie sukcesy sportowe i oczekiwania– oczywistym jest, że kontaktując się z konkretną firmą masz jasno określony cel, którym jest pozyskanie dodatkowych środków lub produktów. Pamiętaj jednak, żeby nie traktować Twojej wiadomości jak prośbę o sponsoring lub podanie o sponsoring. Musisz stworzyć profesjonalną ofertę sponsorską, w której będziesz potrafił wskazać atuty współpracy z Tobą. Pamiętaj, że pozyskiwanie sponsora to działania sprzedażowe, nie wskazuj wyłącznie swoich sukcesów czy potrzeb ale atuty dla drugiej strony.

Zwróć uwagę na szatę graficzną – oferta sponsorska podobnie jak każda oferta handlowa jest oceniana pod wieloma aspektami. Oprócz samej treści oferty bardzo ważna jest jej wygląd. „Jak powinna wyglądać oferta sponsorska?” Oferta powinna mieć estetyczną, nowoczesną szatę graficzną, warto używać w niej ikon, zdjęć, wykresów, grafik, które przykują uwagę i podkreślą ważne aspekty. Estetycznie przygotowana oferta wpływa na jej odbiór ale też na nasz wizerunek, jako profesjonalistów, którym warto zaufać i nawiązać współpracę.

W powyższym artykule po raz kolejny zajęliśmy się odpowiedzią na pytanie „jak pozyskać sponsora”, tym razem koncentrując się na tym „jak napisać ofertę sponsorską”, zaczynając ten temat od cech oferty sponsorskiej. Jest bardzo wiele elementów, które mają wpływ na odbiór oferty. Ważne są liczby, statystyki oraz sam tekst, który ma zaciekawić i wywołać wrażenie, że projekt jest warty zaangażowania. Oprócz cech ważna jest również zawartość merytoryczna samej oferty, ich opis znajdziesz w kolejnym artykule. Największe przedsiębiorstwa tworzą również wnioski o sponsoring, które pomagają w składaniu aplikacji.

Nasz portal również zajmuje się tworzeniem ofert sponsorskich i poszukiwaniem sponsorów. Na Sponsoring Sport.pl znajdziesz również specjalne szablony ofert sponsorskich, które pomogą Ci stworzyć własną ofertę. Sponsoring Sport.pl to platforma służąca pozyskiwaniu sponsorów, zapoznaj się z jej atutami – LINK.

Najnowsze

Sebastian Chmara nowym Prezesem PZLA

Były lekkoatleta Sebastian Chmara został nowym Prezesem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, zastąpił na tym stanowisku Henryka ...

Całość ›

Krzysztof Sałajczyk nowym Prezesem Zarządu TS Podbeskidzie S.A.

Pod koniec listopada Rada Nadzorcza TS Podbeskidzie SA powołała na stanowisko Prezesa Zarządu Pana Krzysztofa Sałajczyka Krzysztof ...

Całość ›

PGE GiEK Skra i Cegielnia Grabarz nadal razem

Cegielnia Grabarz, jeden z najnowocześniejszych producentów ceramiki budowlanej w Polsce, pozostał Oficjalnym Sponsorem PGE GiEK Skry ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›