Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Jak znaleźć sponsora? – Co powinna zawierać oferta sponsorska

W poszukiwaniu sponsorów ważna jest Twoja prezentacja, a najlepszym sposobem na pokazanie projektu do którego poszukujesz sponsorów jest zaprezentowanie oferty sponsorskiej, przeczytaj artykuł i dowiedz się dlaczego. 

Jeśli już zacząłem budować swój wizerunek oraz zwiększać swój potencjał marketingowy kolejnym elementem w poszukiwaniu sponsorów jest prezentacja Twojego potencjału. Zapewne słyszałeś o ofercie sponsorskiej, co to jednak dokładnie jest, jak napisać ofertę sponsorską, co powinna zawierać profesjonalna oferta sponsorska klubu czy zawodnika? Zanim zaprezentujemy Ci elementy, które zawierać ma oferta sponsorska chcemy podkreślić ważność tego dokumentu. Oferta to swoista prezentacja, opis Twoich osiągnięć, sukcesów, planów oraz atutów współpracy z Tobą i oczekiwań w stosunku do partnera. Rozpoczynając poszukiwania sponsorów oferta jest niezbędna. Bardzo ważne jest, żeby oferta była dopracowana, poświęć jej dużo uwagi, jej kształt bezpośrednio wpłynie na powodzenie Twoich działań w pozyskiwaniu sponsorów. Warto pamiętać, że już na etapie ofertowania rywalizujesz z innymi organizatorami imprez sportowych, klubami czy sportowcami.

Co to jest oferta sponsorska? 

Oferta sponsorska to usystematyzowany zbiór informacji na temat projektu, który chcesz przedstawić. Oferta zawiera najważniejsze informacje na temat danego wydarzenia, organizacji czy sportowca, określa jego potencjał marketingowy, medialność, grupę jego sympatyków a potencjalnych odbiorców sponsora. W profesjonalnej ofercie sponsorskiej prezentuje się również oferowane możliwości promocyjne oraz swoje oczekiwania finansowe czy rzeczowe. Prezentacja oczekiwań jest bardzo ważna, każdy analizując pewnego rodzaju zakup czy inwestycje chce poznać jej koszt co jest zrozumiałe i naturalne.

Dlaczego oferta sponsorska jest ważna?

Skoro czytasz tekst, który dotyczy oferty sponsorskiej sam zauważasz, że jest to bardzo ważne zagadnienie. Jeśli jednak nadal zastanawiasz się, czy to faktycznie dokument niezbędny do poszukiwania sponsorów poniżej znajdziesz kilka faktów, które o tym świadczą.

1) Atrakcyjna prezentacja wielu informacji

Profesjonalna oferta sponsorska to dokument, który w swoim założeniu ma być dobrze posegregowanym zbiorem informacji, które przekonają sponsora o zaangażowaniu w dany projekt. Za pomocą oferty można w łatwy, atrakcyjny wizualnie i przejrzysty sposób zaprezentować informacje o sobie. To lepsze rozwiązanie niż tworzenie obszernych maili, które nie zachęcają do zapoznania się z nimi.

2) Nie pominiesz ważnych informacji

Korespondując z potencjalnym sponsorem chcesz przekazać mu wiele informacji, kontaktując się w chaotyczny, nieusystematyzowany sposób bardzo łatwo zapomnieć o niektórych elementach. Tworząc ofertę sponsorską masz czas na przemyślenie, jakie elementy mają się znaleźć w Twojej prezentacji dla sponsorów.

3) Przekażesz to, co najlepsze

Tworząc ofertę sponsorską nie pominiesz ważnych informacji, nie zapomnisz opisać tego, co ważne. Oferta powinna być bardzo przemyślana, jej tworzenie zajmuje sporo czasu, ale powoduje to również, że pokażesz potencjalnemu sponsorowi to, co najlepsze. Ważne kwestie możesz dodatkowo wypunktować, powtórzyć czy pogrubić, będą lepiej widoczne dla odbiorcy.

4) Oferta sponsorska to Twoja wizytówka

Oferta, która przesyłasz do innych firm to również Twoja wizytówka. Jeśli przesłana przez Ciebie prezentacja będzie interesująca to na pewno pozostanie w firmowym archiwum wraz z kontaktem do Ciebie. Może się okazać, że podczas kolejnego wydarzenia, w którym będziesz brał udział potencjalny sponsor sam będzie zabiegał o kontakt z Tobą i współpracę. W tym przypadku zapamięta Twoja prezentacje, będzie miał szansa na jej odszukanie, przypomnienie sobie szczegółów współpracy i ponowny kontakt.

5) Oszczędzisz czas

Stworzona przez Ciebie prezentacja zaoszczędzi czas zarówno Tobie jak i firmie analizującej Twoją ofertę. Jeśli będziesz miał już przygotowaną ofertę w kontakcie z potencjalnymi sponsorami nie będziesz musiał za każdym razem wracać do poprzednich korespondencji czy pisać na nowo wiadomości i odpowiadać na podobne pytania. Wystarczające na początkowym etapie będzie przesłanie oferty sponsorskiej.

Ponieważ oferta będzie zawierała wiele konkretnych danych i statystyk stanowi też najlepszy i idealny dokument do analizy przez partnera. Firma, z którą rozmawiasz nie musi zadawać Ci wielu pytań na temat danego projektu, wystarczy, że przeanalizuje Twoją prezentację oszczędzając w ten sposób czas na ewentualny kontakt z Tobą.

6) Oferta sponsorska jest nie do zastąpienia 

Średnie i duże przedsiębiorstwa codziennie otrzymują kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt ofert sponsorskich, musisz się wyróżnić na tle innych propozycji. Oferta sponsorska jest nie do zastąpienia, za jej pomocą w łatwy sposób przekażesz co co sponsor oczekuje. Obszerny mail, długi plik worda czy rozmowa nie będzie wystarczająco atrakcyjna czy dobra do prezentacji Twojej oferty. Pamiętaj jednak, że oferta sponsorska może przybrać różne formy – może zostać wydrukowana, stworzona w atrakcyjnej formie pliku graficznego, szablonu na portalu Sponsoring Sport.pl czy nawet filmu video.

Nie wiesz jak napisać ofertę sponsorską, skorzystaj z usług portalu 

Wielu z Was nie wiem jak zrobić ofertę sponsorską, poszukuje sposobu na jej stworzenie. Rejestrując się w portalu można znaleźć szablon oferty sponsorskiej, który pozwoli na stworzenie własnej prezentacji dla sponsorów. Oprócz szablonu na portalu już niedługo będzie można znaleźć przykładowe oferty. Jeśli jednak nadal napisanie profesjonalnej oferty sponsorskiej sprawia Ci problemy możesz zlecić to przedstawicielom portalu. Zajmujemy się tworzeniem ofert sponsorskich, w którym określamy Twój potencjał marketingowy, tworzymy piramidy sponsorskie czy określamy świadczenia sponsorskie w pakietach a także przygotowujemy projekt graficzny.

Warto pamiętać również o tym, że Sponsoring Sport.pl to platforma służąca pozyskiwaniu sponsorów a korzystanie z niej to szereg korzyści, zapoznajcie się z nimi (LINK).

Oferta sponsorska to podstawowe narzędzie do poszukiwania sponsorów, mają ją największe organizacje sportowe jak i małe klubiki czy sportowcy amatorzy. Za pomocą oferty można przekazać w atrakcyjny sposób swój projekt, najważniejsze dane ale tez oczekiwania. Każdy dział sprzedaży poszukując nowych klientów, pokazując ofertę musi posiadać prezentację, w przypadku sportu to właśnie oferta sponsorska, o której nie można zapomnieć i potraktować tylko pobieżnie.

Najnowsze

Sportowa uczelnia ze wsparciem sportowej agencji

Agencja marketingu sportowego Arskom rozpoczęła działania dla Wydziału Sportu Wyższej Szkoły Zarządzania i Coachingu we Wrocławiu ...

Całość ›

Bloch Optyk w Klubie Biznesu Warty Poznań

Bloch Optyk, firma z 25-letnią tradycją, dołączyła do Klubu Biznesu Warty Poznań To kontynuacja współpracy, która rozpoczęła ...

Całość ›

Superpuchar Hiszpanii odbędzie się w Arabii Saudyjskiej przez trzy lata

Hiszpańska Federacja Piłki Nożnej (RFEF) potwierdziła, że ​​Arabia Saudyjska będzie gospodarzem zmodyfikowanego Superpucharu ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error

Bloch Optyk w Klubie Biznesu Warty Poznań.
#sponsoringsport #wartapoznan #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/bloch-optyk-w-klubie-biznesu-warty-poznan/

Superpuchar Hiszpanii odbędzie się w Arabii Saudyjskiej przez trzy lata.
#sponsoringsport #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/superpuchar-hiszpanii-odbedzie-sie-w-arabii-saudyjskiej-przez-trzy-lata/

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.