Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Imprezy masowe mają być cichsze?

91,1 decybeli dB(A) – to średnia wartość, jaką odnotowali naukowcy z AGH podczas meczu na  stadionie Wisły, czy warto “wyciszyć imprezy masowe?

Naukowcy chcą, aby wyniki pomiaru posłużyły do rozpoczęcia dyskusji nt. ograniczenia głośności podczas masowych imprez.

– “Na stanowisku pracy nie może być głośniej niż 85 decybeli. Gdyby zawodnicy mieli funkcjonować przy takich (91,1 decybeli) wartościach przez osiem godzin, to musieliby biegać w stoperach i ochronnikach słuchu” – powiedział w czwartek PAP Marcin Zastawnik, który przeprowadził badanie wraz z Bartłomiejem Kukulskim.

Najwyższa wartość, jaką podczas meczu Wisła-Legia (który odbył się 22 października) odnotowali naukowcy, wynosiła 108 decybeli. Dla porównania średnia wartość natężenia dźwięku pochodzącego z ruchu ulicznego wynosi 90 dB, motocykl bez tłumika powoduje hałas o wartości 100 dB, zaś 110 dB to pracująca piła łańcuchowa.

Wyniki posłużą nie tylko do prac naukowych. – “Myślimy, że wyniki mogą być też pretekstem do rozpoczęcia dyskusji w Polsce nt. ewentualnego ograniczenia hałasu podczas różnych imprez masowych” – powiedział Zastawnik. Jak przypomniał, w ubiegłym tygodniu artyści we Francji, w tym Jean-Michel Jarre, protestowali przeciwko planowanemu na przyszły rok wprowadzeniu ograniczenia głośności koncertów i innych rzeczy we Francji.

– “Według mnie takie ograniczenie w Polsce byłoby potrzebne, a przynajmniej trzeba uświadamiać ludzi, że długi pobyt na dużych koncertach, meczach, może nam uszkodzić słuch” – powiedział naukowiec, który ma nadzieję w przyszłości przeprowadzić podobne pomiary na Stadionie Narodowym w Warszawie.

22 października na mecz Wisły Kraków i Legii przyszło 33 tys. kibiców Wisły Kraków (kibice Legii mieli zakaz wyjazdu na mecz do Krakowa) – oznacza to rekord pod względem frekwencji na meczu ligowym klubu, na jego przebudowanym stadionie. Naukowcy badali głośność dopingu za pomocą specjalnych urządzeń, w czterech miejscach stadionu Wisły, na którym rozegrano mecz, i jednym punktem poza stadionem. Punkty znalazły się na poziomie murawy i na widowni.

Źródło: PAP

Najnowsze

Wisła Płock ma nowego Dyrektora Sportowego

Wisła Płock nie kazała długo czekać na wybranie nowego Dyrektora Sportowego, został nim Paweł Magdoń Dnia 1 grudnia nowym ...

Całość ›

Marcello Pizza&Burger sponsorem GKS Tychy

W gronie sponsorów i partnerów GKS Tychy klub powitał kolejną lokalną firmę, która na co dzień zajmuje się produkcją pizzy i ...

Całość ›

Wspieraj swój klub z Columbusem

Fani piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, ale też rugby czy tenisa stołowego, mogą zostać sponsorami swojej ulubionej drużyny, ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Wisła Płock ma nowego Dyrektora Sportowego.

#sponsoringsport #wislaplock #pikanozna https://sponsoringsport.pl/wisla-plock-ma-nowego-dyrektora-sportowego/

Marcello Pizza&Burger sponsorem GKS Tychy.

#spnsoringsport #gkstychy #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/marcello-pizzaburger-sponsorem-gks-tychy/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.