Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Igrzyska paraolimpijskie ciekawsza niż Igrzyska

Niedawno rozpoczęte Igrzyska Paraolimpijskie cieszą się o dziwo większym zainteresowaniem niż Igrzyska osób pełnosprawnych, nikt nie spodziewał się takiej sytuacji.

Paraolimpiada cieszy się w Rio de Janeiro większą popularnością niż zakończone 21 sierpnia igrzyska. Bilety na poszczególne wydarzenia sprzedają się znacznie lepiej, a transport publiczny do Parku Olimpijskiego często jest zapchany do granic możliwości.

Nikt nie spodziewał się takiego zainteresowania trwającą właśnie imprezą. Tym bardziej, że organizatorzy borykali się z wielkimi problemami, a niektóre media pisały nawet, że może dojść do odwołania paraolimpiady. Okazało się jednak, że Brazylijczycy są zakochani w sporcie niepełnosprawnych, a wejściówki można w dużej mierze kupić wyłącznie u tzw. koników.

W Parku Olimpijskim trwa cały czas piknik. Tłumy kibiców zainteresowanych tym, co dzieje się na poszczególnych arenach, robiących sobie zdjęcia z logo imprezy oraz kółkami olimpijskimi. I co najważniejsze – wspaniała atmosfera na trybunach. Już w trakcie igrzysk brazylijscy kibice pokazali, że nie liczy się dla nich z jakiego kraju jest dany sportowiec, a piękno rywalizacji i walki.

Rekordowy dotychczas okazał się 10 września. Do Parku Olimpijskiego przyszło 167 tys. osób. Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie obiekty, wówczas liczba ta rośnie do 250 tys. W żadnym dniu igrzysk nie zgromadziły się takie tłumy.

Organizatorzy także nie liczyli na takie zainteresowanie i zamiast zwiększyć, zmniejszono możliwości dojazdu do aren sportowych. To powoduje, że w autobusach i metrze są tłumy. Zresztą kibice mają na co patrzeć, bo niepełnosprawni sportowcy poprawili już ponad 100 rekordów świata.

Media zaczęły pisać nawet, że igrzyska były zaledwie próbą generalną przed paraolimpiadą. I właśnie na to w Rio wygląda. Nie ma już obrazków z pustymi trybunami, nawet w fazie grupowej poszczególnych dyscyplin zespołowych. Kamery wyłapują mnóstwo obrazków, w których widzowie integrują się ze sportowcami. A ci starają się być na wyciągnięcie ręki.

Przyczyną takiej zmiany mogą być ceny biletów. Organizatorzy doszli do wniosku, że wolą sprzedać wszystkie, ale większą liczbę, niż mniej, a za wyższą. To był strzał w dziesiątkę. Za 30 dolarów można kupić cały pakiet – wejściówkę, transport i jedzenie. Taką kwotę na bilet może zapłacić nawet mieszkaniec faweli.

Także wszystkie pamiątki związane z paraolimpiadą sprzedają się znacznie lepiej niż te z igrzysk.

Źródło: PAP

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›