Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Igrzyska paraolimpijskie ciekawsza niż Igrzyska

Niedawno rozpoczęte Igrzyska Paraolimpijskie cieszą się o dziwo większym zainteresowaniem niż Igrzyska osób pełnosprawnych, nikt nie spodziewał się takiej sytuacji.

Paraolimpiada cieszy się w Rio de Janeiro większą popularnością niż zakończone 21 sierpnia igrzyska. Bilety na poszczególne wydarzenia sprzedają się znacznie lepiej, a transport publiczny do Parku Olimpijskiego często jest zapchany do granic możliwości.

Nikt nie spodziewał się takiego zainteresowania trwającą właśnie imprezą. Tym bardziej, że organizatorzy borykali się z wielkimi problemami, a niektóre media pisały nawet, że może dojść do odwołania paraolimpiady. Okazało się jednak, że Brazylijczycy są zakochani w sporcie niepełnosprawnych, a wejściówki można w dużej mierze kupić wyłącznie u tzw. koników.

W Parku Olimpijskim trwa cały czas piknik. Tłumy kibiców zainteresowanych tym, co dzieje się na poszczególnych arenach, robiących sobie zdjęcia z logo imprezy oraz kółkami olimpijskimi. I co najważniejsze – wspaniała atmosfera na trybunach. Już w trakcie igrzysk brazylijscy kibice pokazali, że nie liczy się dla nich z jakiego kraju jest dany sportowiec, a piękno rywalizacji i walki.

Rekordowy dotychczas okazał się 10 września. Do Parku Olimpijskiego przyszło 167 tys. osób. Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie obiekty, wówczas liczba ta rośnie do 250 tys. W żadnym dniu igrzysk nie zgromadziły się takie tłumy.

Organizatorzy także nie liczyli na takie zainteresowanie i zamiast zwiększyć, zmniejszono możliwości dojazdu do aren sportowych. To powoduje, że w autobusach i metrze są tłumy. Zresztą kibice mają na co patrzeć, bo niepełnosprawni sportowcy poprawili już ponad 100 rekordów świata.

Media zaczęły pisać nawet, że igrzyska były zaledwie próbą generalną przed paraolimpiadą. I właśnie na to w Rio wygląda. Nie ma już obrazków z pustymi trybunami, nawet w fazie grupowej poszczególnych dyscyplin zespołowych. Kamery wyłapują mnóstwo obrazków, w których widzowie integrują się ze sportowcami. A ci starają się być na wyciągnięcie ręki.

Przyczyną takiej zmiany mogą być ceny biletów. Organizatorzy doszli do wniosku, że wolą sprzedać wszystkie, ale większą liczbę, niż mniej, a za wyższą. To był strzał w dziesiątkę. Za 30 dolarów można kupić cały pakiet – wejściówkę, transport i jedzenie. Taką kwotę na bilet może zapłacić nawet mieszkaniec faweli.

Także wszystkie pamiątki związane z paraolimpiadą sprzedają się znacznie lepiej niż te z igrzysk.

Źródło: PAP

Najnowsze

Odra Opole pokazała jubileuszowe koszulki

Z okazji 75-lecia naszego klubu został przygotowany nowy komplet strojów, w których zespół będzie występował w 2020 ...

Całość ›

Elcor partnerem Krispol 1 Ligi

Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Elcor Sp z oo zostało Partnerem KRISPOL 1 Ligi Mężczyzn To już kolejna firma, która podjęła ...

Całość ›

East Rent partnerem Jagielloni

Wypożyczalnia samochodów East Rent wraz z początkiem 2020 roku została nowym partnerem Jagiellonii Białystok - "East Rent to ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.