Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Gdyńskie Kluby Ekstraklasowe pod szyldem Wielkiej Arki

Grające w najwyższych rozgrywkach ligowych jkuby z Gdyni będą występowac pod wspólnym szyldem Arki Gdynia.

Sześć klubów, jedna nazwa. Już nie Asseco, Basket 90, Gdyńskie Towarzystwo Piłki Ręcznej czy Spójnia, a po prostu: Arka Gdynia. Do piłkarzy i rugbistów dołączają koszykarki oraz koszykarze, a także szczypiornistki i piłkarze ręczni. Wielką Arkę utworzą również Stowarzyszenie Inicjatywa Arka i Gdyńskie Towarzystwo Koszykówki, a także inne grupy juniorskie, w których trenują setki młodych sportowców.

Gdynia może chwalić się aż siedmioma zespołami występującymi na najwyższym poziomie rozgrywkowym. Od teraz aż sześć z nich grać będzie pod sztandarem Arki Gdynia.

– „To historyczny dzień dla gdyńskiego sportu. Na naszych oczach rodzi się żółto-niebieska potęga. Arka to już nie tylko piłka nożna i rugby, ale również koszykówka oraz piłka ręczna w kobiecym i męskim wydaniu. To także setki trenujących dzieci i niezwykle utalentowana młodzież” – wylicza Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. – „Łączymy siły, by w niedalekiej przyszłości osiągać jeszcze większe sukcesy niż dotychczas. Jestem przekonany, że już wkrótce o Arce Gdynia znów będzie głośno, nie tylko w Polsce” – dodaje.

  • Struktury organizacyjne pozostają niezmienne. Arka nie będzie wielosekcyjna ani, na tę chwilę, nie będzie korzystać ze wspólnego herbu. Zarządy i przedstawiciele klubów są jednak w stałym kontakcie ze sobą nawzajem oraz z reprezentantami miasta. Regularnie spotykamy się i planujemy rozwijanie współpracy, by wyciągnąć maksimum korzyści sportowych, marketingowych i organizacyjnych” – mówi Marek Łucyk, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.

„Oczywiście wciąż będziemy pamiętać o innych klubach. W Gdyni działa ich blisko sto i wszystkie nadal mogą liczyć na wsparcie miasta. Każdy z klubów ma swoją historię, każdy z nich ma sukcesy i marzenia. Łączy je znacznie więcej. Nie mam wątpliwości, że jako Arka napiszą kolejne piękne rozdziały” – mówi Wojciech Szczurek. I dodaje – „W świecie sportu bardzo ważnymi elementami są dziś spójność i rozpoznawalność. Dla wielu Gdynia to Arka. Czas potwierdzić, że Arka to potęga. Wierzę, że systematycznie powiększać się będzie nie tylko lista trofeów zdobywanych przez kluby, ale również grono sponsorów i frekwencja na trybunach.”

Kluby piłki ręcznej i koszykarskie będą grać jako Arka już w nadchodzących rozgrywkach, które starują we wrześniu i październiku.

Ambasadorami Wielkiej Arki zostali: Rafał Siemaszko (piłka nożna – seniorzy), Krzysztof Babś (piłka nożna – juniorzy), Piotr Bojke (rugby), Agnieszka Bibrzycka (koszykówka kobiet), Adam Łapeta (koszykówka mężczyzn), Martyna Borysławska (piłka ręczna kobiet) i Robert Kamyszek (piłka ręczna mężczyzn). Cała siódemka wystąpiła w filmie promującym projekt.

Obecny na dzisiejszej konferencji Prezes Wojciech Pertkiewicz powiedział: -„W przyszłym roku nasz klub rozpocznie obchody 90-lecia. Obecna Arka powstała w wyniku konsolidacji i połączenia kilku istniejących wcześniej podmiotów. Historia zatacza więc koło. Arka Gdynia to nie tylko sport, ale przede wszystkim wartość społeczna nas wszystkich – gdynian i mieszkańców regionu. To część lokalnej tożsamości, przywiązania i patriotyzmu. Projekt Wielkiej Arki motywuje i zobowiązuje do dalszego rozwoju poszczególnych klubów i godnego reprezentowania Gdyni. Ta wspólna idea powinna skonsolidować nie tylko kluby, ale też gdyńskich kibiców do wspierania drużyn grających pod wspólnym szyldem. Napawa nas dumą fakt, że jest to Arka Gdynia.”

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›