Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Esport w ciągu dwóch lat mocno się rozwinął

Przełomowe dwa sezony w polskim esporcie. Wzrost zainteresowania Polską Ligą Esportową to dobry sygnał dla całej branży.

Dokładnie 1547 publikacji w mediach oraz ponad 7 milionów złotych wartości szacunkowego ekwiwalentu reklamowego w 2018 roku. Te wyniki najlepiej oddają skalę zainteresowanie polskim esportem na przykładzie rodzimych rozgrywek. Liczba publikacji rok do roku wzrosła o 169 procent, a szacunkowego ekwiwalentu reklamowego aż o 288 procent.

Najbardziej imponującymi osiągnięciem Polskiej Ligi Esportowej w roku 2018, można określić wzrost zainteresowania rozgrywkami Ligi w mediach. Na przestrzeni 12 miesięcy pojawiało się aż 1574 publikacji, których szacunkowa wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 7 050 000 PLN. Średnio to wynik ponad 4 informacji dziennie odnoszących się do rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej, zawodników, drużyn i wyników meczów.

– “Rok 2018 śmiało możemy nazwać przełomowym, pod kątem zainteresowaniem mediów Polską Ligą Esportową. Świadczy to w dużej mierze o rozwoju Ligi oraz jej wpływie na polski rynek wirtualnej rywalizacji. Zainteresowanie mediów esportowych, sportowych, biznesowych, lokalnych i ogólnopolskich znacznie przyczyniło się do rozwoju oraz zwiększenia rozpoznawalności Polskiej Ligi Esportowej, za co chciałbym serdecznie podziękować każdemu z redaktorów i kibiców.” – mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports Fantasy Expo.

Jesienny Sezon Polskiej Ligi Esportowej trwał od 13 sierpnia do 28 grudnia. Rozgrywki Counter-Strike: Global Offensive zakończyły się zwycięstwem zawodników AGO Esports, którzy w finale pokonali Miksturę wynikiem 3:0. Pompa Team wygrywając w League of Legends zdetronizowali Illuminar Gaming. W całej lidze zagrało 30 zespołów, którym przekazano łącznie 245 000 złotych.

W nowym szczeblu rozgrywek stworzonym w ramach Sezonu Jesień 2018, Dywizji Profesjonalnej, mieliśmy okazję zobaczyć występ 12 obiecujących zespołów CS:GO, które walczyły o wiosenny występ w Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Najlepszą drużyną okazało się Onca Gaming nie dając szans swoim rywalom w finale. Również drugi innowacyjny projekt organizowany w ramach Sezonu Jesień 2018 cieszył się dużą popularnością. Do udziału w Akademii Casterów zgłosiło się 28 osób z których najlepszy okazał się Kamil “Dziukens” Dziuk.

Łącznie w ramach Sezonu Jesień 2018 mieliśmy okazję zobaczyć łącznie 340 godzin transmisji Twitch z rozgrywek. Materiały łącznie zostały wyświetlone 2,08 miliona razy, a całkowity czas który widzowie spędzili przed ekranami wyniósł ponad 23,5 miliona minut.

Dodatkowo Polska Liga Esportowa może pochwalić się ponad 815 opublikowanymi postami na Facebooku dotyczącymi wyłącznie Sezonu Jesień 2018. Zostały one wyświetlone przez ponad 9,7 miliona użytkowników i zyskały ponad 49,3 tysiąca polubień.

640x960px_inforgrafika-JESIEN2018.jpg

 

Najnowsze

Śląsk Wrocław z drużyną blind footballu

Śląsk bierze pod swoje skrzydła drużynę blind footballu Wrocławscy zawodnicy piłki nożnej dla niewidomych będą teraz występować ...

Całość ›

Agnieszka Roszkiewicz nowym sekretarzem generalnym PZZ

Od 1604 funkcję sekretarza generalnego Polskiego Związku Zapaśniczego objęła Agnieszka Roszkiewicz, która zastąpiła na tym ...

Całość ›

PZBuk Oficjalnym Bukmacherem polskiej koszykówki

Marka Polskie Zakłady Bukmacherskie PZBuk została Sponsorem Oficjalnym oraz Oficjalnym Bukmacherem Energa Basket Ligi kobiet i ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›