E-sport i inne trendy – przyszłość branży sportowej
Deloitte opublikował nowy raport dotyczący esportu i nowych technologii w sporcie.
Sport stale się rozwija, co wymusza ciągłe zmiany w całej branży. Nowoczesne technologie znaczą coraz więcej zarówno w odniesieniu do samego sportu jak i biznesu, który go otacza. Technologie takie jak wirtualna czy rozszerzona rzeczywistość zmieniają oblicze branży. Dotyka to zarówno popularnych jak i niszowych dyscyplin sportu.
Raport Deloitte zawiera trendy, które będą wpływać na kształt biznesu sportowego. – „Koncentrują się one przede wszystkim na technologiach, które mają ogromny wpływ na to w jaki sposób będą funkcjonować kluby i organizacje sportowe. Ale nie tylko – oddziałują również na zachowania i zaangażowanie kibiców, którzy coraz częściej wybierają śledzenie wydarzenia sportowego w Internecie niż na stadionie” – mówi Marcin Diakonowicz, Partner w Deloitte Lider Sport Business Group.
Najważniejsze kwestie poruszane w raporcie:
- ewolucja na rynku mediów sportowych,
- wpływ baz danych na organizacje sportowe,
- „dzień meczu” – innowacje na stadionach,
- rozszerzona i wirtualna rzeczywistość,
- cyberprzestępczość w branży sportowej,
- dywersyfikacja przedsiębiorstw sportowych,
- social media jako kanał dotarcia do klienta,
- ochrona marki
LINK do raportu
Źródło: Deloitte