Arłamów przeżywał medialne oblężenie
Od 28 maja w Arłamowie goszczą reprezentanci Polski w piłce nożnej na Mistrzostwa Świata 2018. Przedmundialowe zgrupowanie kadry sprawia, że niewielka podkarpacka miejscowość znowu skupia uwagę mediów. Na wizerunku zyskuje Hotel Arłamów, który gości piłkarzy i przeżywa prawdziwe oblężenie kibiców – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Podobnie było 2 lata temu. Już wówczas na temat Arłamowa ukazało się 7 tys. materiałów w mediach tradycyjnych, których wartość oszacowano na 51,5 mln złotych. Arłamów okazał się dwukrotnie popularniejszy niż miejsce pierwszego zgrupowania – powszechnie znany nadmorski kurort – Jurata.
Efekty tegorocznej wizyty piłkarzy są już widoczne. W okresie od 28 maja do 4 czerwca 2018 roku w polskich mediach ukazało się 11 753 materiałów dotyczących Arłamowa w kontekście reprezentacji. W przekazie dominowały media społecznościowe, do których należało 51 proc. wszystkich materiałów. Najwięcej wpisów i komentarzy zawierających frazę Arłamów odnotowano na Facebooku – 3 554 i Twitterze – 1866.
W serwisach internetowych ukazało się 2915 publikacji. Stacje radiowe wyemitowały 1539 materiałów, a telewizyjne – 824. Dziennikarze prasowi przywoływali Arłamów w 474 informacjach. Znaczące ilości pojawiły się także na Instagramie – 405 i YouTube’ie – 126.
Tak duża popularność znalazła wyraźne odzwierciedlenie w wysokości ekwiwalentu reklamowego. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali wartość wszystkich publikacji na temat Arłamowa na 47,1 mln złotych, z czego 16,5 mln zł wygenerowały materiały telewizyjne, 11 mln zł – serwisy internetowe, 8,6 mln zł – radio, a 8,5 mln – prasa, a 2,5 mln zł pochodziło z portali społecznościowych.
Warto zaznaczyć, że aż 33 proc. informacji opublikowanych przez użytkowników social media miało pozytywny wydźwięk dla Arłamowa. To istotne także dla Hotelu Arłamów, który wiele zyskuje na zainteresowaniu dziennikarzy reprezentacją. W analizowanym okresie w zestawieniu z frazą „hotel” nazwa „Arłamów” pojawiła się w 1 426 publikacjach. Najwięcej, bo aż 519 materiałów, baza przygotowawcza piłkarzy zebrała w internecie, następnie 317 na Facebooku i 240 w prasie, 153 materiały odnotowano w radiu, 84 na Instagramie, 66 w telewizji i 37 na Twitterze. Należy jednak podkreślić, że nazwa miejscowości często utożsamiana jest z samym hotelem – mówiąc „Arłamów”, myślimy „Hotel Arłamów”, stąd wartości te mogą być większe. Wartość publikacji oceniono na 9 mln złotych.