Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

ZOO Wrocław partnerem koszykarskiego Śląska

W tym sezonie meczom Śląska Wrocław towarzyszyć będzie ZOO Wrocław i jego misja, bo obie instytucje połączyły siły w ramach współpracy.

Wrocławskie ZOO odwiedza rocznie około 1,6 mln osób i jest ono najpopularniejsze w kraju, piąte w Europie pod względem frekwencji i trzecie na świecie pod względem liczby prezentowanych gatunków zwierząt. Nie oznacza to jednak, że placówka może spocząć na laurach. Swoją popularność zawdzięcza konsekwentnie realizowanej polityce marketingowej i szerzeniu misji ochrony ginących gatunków.

Z kolei koszykarski Śląsk przyciąga na swoje mecze pełne trybuny oddanych fanów i bierze udział w elitarnych rozgrywkach europejskich – 7Days EuroCup organizowanych przez Euroleague Properties. To aktualnie najbardziej medialny klub w Polsce, a wysokość ekwiwalentu reklamowego w sezonie 2021/2022 wynosiła aż 56 mln zł.

– „Tak jak dla nas ostatni sezon był wyjątkowy i mistrzowski, tak dla wrocławskiego zoo był rekordowy pod niemal każdym względem. Wierzę, że kolejny rok wspólnych działań umocni nasze pozycje na mapie najważniejszych atrakcji Wrocławia” – mówi Michał Lizak, prezes Koszykarskiego Śląska Wrocław.

Zoo upatruje w tej współpracy szansę na pozyskanie nowych odbiorców swoich usług i misji.

– „Uczestnicy rozgrywek sportowych są odbiorcami pozytywnych emocji jakie wywołuje taka rywalizacja, dlatego jesteśmy zainteresowani promocją swojej marki poprzez sport” – mówi Joanna Kasprzak, prezes ZOO Wrocław. – „Również ze względu na popularność i wszechobecność sportu w społeczeństwie oraz fakt, że przyciąga on ludzi o różnych poglądach, stylu bycia czy wykształceniu, których łączy zamiłowanie do danej dyscypliny.

Wrocławski ogród zoologiczny realizuje strategię marketingową opartą przede wszystkim na intensywnej obecności w mediach, prowadzeniu własnych kanałów społecznościowych oraz marketingu sportowym. Na przestrzeni ostatnich kilku lat ogród współpracował już m.in. z Gwardią Wrocław, Panthers Wrocław czy piłkarskim Śląskiem w ramach marketingu sportowego i najmu powierzchni reklamowych podczas rozgrywek.

– „Poza rokiem wybuchu pandemii odnotowujemy utrzymującą się frekwencję i stały wzrost przychodów co oznacza, że nasze działania marketingowe są skuteczne” – mówi Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław. – „Dlaczego właśnie sport? Gromadzimy podobne grupy odbiorców, między innymi rodziny, które są jedną z najczęściej odwiedzających nasz ogród grup docelowych. Emocje, których dostarcza sportowa rywalizacja generują olbrzymie zasięgi i trafiają do wielu odbiorców. Z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie sportem w społeczeństwie, co przekłada się również na uwagę mediów zainteresowanych transmisją wydarzeń sportowych.

Reklama wrocławskiego zoo podczas meczów koszykówki pozwoli na wypromowanie wrocławskiego ogrodu nie tylko wśród mieszkańców regionu, którzy znają zoo dobrze i bardzo je cenią. Jest to przede wszystkim okazja do pokazania się w innych miastach Polski, a nawet Europy. Ogród liczy na zachęcenie turystów do wizyty na Dolnym Śląsku i skorzystanie z oferty nie tylko zoo, ale i całego regionu. W tym sezonie Zoo Wrocław przeznaczy na tę współpracę około 880 tys. zł netto. W ramach tego reklama Zoo Wrocław będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy, tafli boiska, bandach reklamowych czy ekranach diodowych.

Ponadto mistrzowie Polski zaangażują się bezpośrednio  w działalność ochroniarską, która jest głównym celem prowadzenia wrocławskiego ogrodu. Już od października tego roku kupując bilet na rozgrywki będzie można wybrać wersję z dodatkową cegiełką o wartości 1 zł, a pozyskane w ten sposób środki wesprą ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Rocznie ZOO Wrocław i Fundacja ZOO  Wrocław DODO przeznaczają na ten cel ponad 650 tys. zł. Pieniądze trafiają do ponad 30 organizacji ratujących zwierzęta na całym świecie. Będzie to doskonała okazja do połączenia marketingu z działaniami wspierającymi ochronę środowiska.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›