ZOO Wrocław partnerem koszykarskiego Śląska
W tym sezonie meczom Śląska Wrocław towarzyszyć będzie ZOO Wrocław i jego misja, bo obie instytucje połączyły siły w ramach współpracy.
Wrocławskie ZOO odwiedza rocznie około 1,6 mln osób i jest ono najpopularniejsze w kraju, piąte w Europie pod względem frekwencji i trzecie na świecie pod względem liczby prezentowanych gatunków zwierząt. Nie oznacza to jednak, że placówka może spocząć na laurach. Swoją popularność zawdzięcza konsekwentnie realizowanej polityce marketingowej i szerzeniu misji ochrony ginących gatunków.
Z kolei koszykarski Śląsk przyciąga na swoje mecze pełne trybuny oddanych fanów i bierze udział w elitarnych rozgrywkach europejskich – 7Days EuroCup organizowanych przez Euroleague Properties. To aktualnie najbardziej medialny klub w Polsce, a wysokość ekwiwalentu reklamowego w sezonie 2021/2022 wynosiła aż 56 mln zł.
– „Tak jak dla nas ostatni sezon był wyjątkowy i mistrzowski, tak dla wrocławskiego zoo był rekordowy pod niemal każdym względem. Wierzę, że kolejny rok wspólnych działań umocni nasze pozycje na mapie najważniejszych atrakcji Wrocławia” – mówi Michał Lizak, prezes Koszykarskiego Śląska Wrocław.
Zoo upatruje w tej współpracy szansę na pozyskanie nowych odbiorców swoich usług i misji.
– „Uczestnicy rozgrywek sportowych są odbiorcami pozytywnych emocji jakie wywołuje taka rywalizacja, dlatego jesteśmy zainteresowani promocją swojej marki poprzez sport” – mówi Joanna Kasprzak, prezes ZOO Wrocław. – „Również ze względu na popularność i wszechobecność sportu w społeczeństwie oraz fakt, że przyciąga on ludzi o różnych poglądach, stylu bycia czy wykształceniu, których łączy zamiłowanie do danej dyscypliny.„
Wrocławski ogród zoologiczny realizuje strategię marketingową opartą przede wszystkim na intensywnej obecności w mediach, prowadzeniu własnych kanałów społecznościowych oraz marketingu sportowym. Na przestrzeni ostatnich kilku lat ogród współpracował już m.in. z Gwardią Wrocław, Panthers Wrocław czy piłkarskim Śląskiem w ramach marketingu sportowego i najmu powierzchni reklamowych podczas rozgrywek.
– „Poza rokiem wybuchu pandemii odnotowujemy utrzymującą się frekwencję i stały wzrost przychodów co oznacza, że nasze działania marketingowe są skuteczne” – mówi Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław. – „Dlaczego właśnie sport? Gromadzimy podobne grupy odbiorców, między innymi rodziny, które są jedną z najczęściej odwiedzających nasz ogród grup docelowych. Emocje, których dostarcza sportowa rywalizacja generują olbrzymie zasięgi i trafiają do wielu odbiorców. Z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie sportem w społeczeństwie, co przekłada się również na uwagę mediów zainteresowanych transmisją wydarzeń sportowych.„
Reklama wrocławskiego zoo podczas meczów koszykówki pozwoli na wypromowanie wrocławskiego ogrodu nie tylko wśród mieszkańców regionu, którzy znają zoo dobrze i bardzo je cenią. Jest to przede wszystkim okazja do pokazania się w innych miastach Polski, a nawet Europy. Ogród liczy na zachęcenie turystów do wizyty na Dolnym Śląsku i skorzystanie z oferty nie tylko zoo, ale i całego regionu. W tym sezonie Zoo Wrocław przeznaczy na tę współpracę około 880 tys. zł netto. W ramach tego reklama Zoo Wrocław będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy, tafli boiska, bandach reklamowych czy ekranach diodowych.
Ponadto mistrzowie Polski zaangażują się bezpośrednio w działalność ochroniarską, która jest głównym celem prowadzenia wrocławskiego ogrodu. Już od października tego roku kupując bilet na rozgrywki będzie można wybrać wersję z dodatkową cegiełką o wartości 1 zł, a pozyskane w ten sposób środki wesprą ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Rocznie ZOO Wrocław i Fundacja ZOO Wrocław DODO przeznaczają na ten cel ponad 650 tys. zł. Pieniądze trafiają do ponad 30 organizacji ratujących zwierzęta na całym świecie. Będzie to doskonała okazja do połączenia marketingu z działaniami wspierającymi ochronę środowiska.