Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Zima pod znakiem Legii

Styczeń dla klubów LOTTO Ekstraklasy jest zawsze okresem transferów oraz przygotowań do rundy wiosennej. Tym razem prawdziwym hitem było zgrupowanie Legii Warszawa w USA, które pozwoliło stołecznemu klubowi zdeklasować rywali. Drugie miejsce zajął Lech Poznań, a trzecie Śląsk Wrocław – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Zdecydowaną wygraną Legii, poza turniejem w USA, zapewniły także doniesienia na temat jej ruchów transferowych, które spotkały się z zainteresowaniem mediów. W przypadku drugiego klubu – Lecha Poznań, najważniejszą informacją w styczniu był niedoszły transfer Roberta Gumnego do Borussii Mönchengladbach, dzięki któremu zespół ze stolicy Wielkopolski zdecydowanie wyprzedził kolejnych rywali. Na najniższym stopniu podium niespodziewanie znalazł się Śląsk Wrocław.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeszcze lepiej dla Legii Warszawa wygląda zestawienie wzmianek w social media. Mecze zespołu w Stanach Zjednoczonych były transmitowane w kanałach Eleven Sports, co dodatkowo zwiększyło liczbę komentarzy. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera – opublikowano ponad 7 razy więcej wzmianek na temat Legii niż o jakimkolwiek innym klubie.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2018 (social media)

W Nice I lidze sytuacja nie uległa zmianie – w dalszym ciągu Ruch Chorzów zdecydowanie przewodził stawce, zmieniały się jedynie zespoły na kolejnych miejscach.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach. W styczniu za plecami Roberta Lewandowskiego zameldował się Grzegorz Krychowiak, a pierwszą piątkę uzupełnili: Wojciech Szczęsny, Kamil Glik oraz Dawid Kownacki, który w styczniu zaliczył kilka występów w Sampdorii Genua i zdobył jedną bramkę w Serie A.

Wykres 4. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka”, to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Raport „Piłka w grze” przygotowywany jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Lech docenił karnetowiczów

Kibice Lecha Poznań po kompromitującej porażce w Lidze Konferencji z Víkingurem Reykjavík wystosowali specjalną prośbą o ...

Całość ›

Nowa umowa Wisły Płock z Petrotelem

Firma telekomunikacyjna Petrotel pozostanie partnerem Wisły Płock na kolejne miesiące Nowa umowa jest ważna co najmniej do 31 grudnia ...

Całość ›

Kibice mogą wspierać ŁKS na platformie Patronite

Na platformie crowdfundingowej Patronite pojawił się profil ŁKS-u, do tej pory kluby nie tworzyły swoich profili na tej ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›