Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Zima pod znakiem Legii

Styczeń dla klubów LOTTO Ekstraklasy jest zawsze okresem transferów oraz przygotowań do rundy wiosennej. Tym razem prawdziwym hitem było zgrupowanie Legii Warszawa w USA, które pozwoliło stołecznemu klubowi zdeklasować rywali. Drugie miejsce zajął Lech Poznań, a trzecie Śląsk Wrocław – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Zdecydowaną wygraną Legii, poza turniejem w USA, zapewniły także doniesienia na temat jej ruchów transferowych, które spotkały się z zainteresowaniem mediów. W przypadku drugiego klubu – Lecha Poznań, najważniejszą informacją w styczniu był niedoszły transfer Roberta Gumnego do Borussii Mönchengladbach, dzięki któremu zespół ze stolicy Wielkopolski zdecydowanie wyprzedził kolejnych rywali. Na najniższym stopniu podium niespodziewanie znalazł się Śląsk Wrocław.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeszcze lepiej dla Legii Warszawa wygląda zestawienie wzmianek w social media. Mecze zespołu w Stanach Zjednoczonych były transmitowane w kanałach Eleven Sports, co dodatkowo zwiększyło liczbę komentarzy. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera – opublikowano ponad 7 razy więcej wzmianek na temat Legii niż o jakimkolwiek innym klubie.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2018 (social media)

W Nice I lidze sytuacja nie uległa zmianie – w dalszym ciągu Ruch Chorzów zdecydowanie przewodził stawce, zmieniały się jedynie zespoły na kolejnych miejscach.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach. W styczniu za plecami Roberta Lewandowskiego zameldował się Grzegorz Krychowiak, a pierwszą piątkę uzupełnili: Wojciech Szczęsny, Kamil Glik oraz Dawid Kownacki, który w styczniu zaliczył kilka występów w Sampdorii Genua i zdobył jedną bramkę w Serie A.

Wykres 4. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka”, to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Raport „Piłka w grze” przygotowywany jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Raporty

KŻ Orzeł Łódź dzieli się swoim potencjałem marketingowym

Klub Żużlowy Orzeł Łódź zaprezentował swój potencjał marketingowych, który zbadał Pentagon Research Pokazuje to badanie ...

Całość ›

Browar Witnica S.A. producent Lubuskiego oficjalnym partnerem Stali Gorzów

W sezonie 2021 Browar Witnica SA producent marki Lubuskie będzie wspierał żużlowców Moje Bermudy Stal Gorzów w zmaganiach ekstraligi ...

Całość ›

Korona wzmacnia swój dział marketingu

Korona Kielce dokonała kolejnego transferu, do działu marketingu trafił Jacek Pietrzak, który został PR i Social Media Manager W ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.