Zima pod znakiem Legii
Styczeń dla klubów LOTTO Ekstraklasy jest zawsze okresem transferów oraz przygotowań do rundy wiosennej. Tym razem prawdziwym hitem było zgrupowanie Legii Warszawa w USA, które pozwoliło stołecznemu klubowi zdeklasować rywali. Drugie miejsce zajął Lech Poznań, a trzecie Śląsk Wrocław – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Zdecydowaną wygraną Legii, poza turniejem w USA, zapewniły także doniesienia na temat jej ruchów transferowych, które spotkały się z zainteresowaniem mediów. W przypadku drugiego klubu – Lecha Poznań, najważniejszą informacją w styczniu był niedoszły transfer Roberta Gumnego do Borussii Mönchengladbach, dzięki któremu zespół ze stolicy Wielkopolski zdecydowanie wyprzedził kolejnych rywali. Na najniższym stopniu podium niespodziewanie znalazł się Śląsk Wrocław.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
Jeszcze lepiej dla Legii Warszawa wygląda zestawienie wzmianek w social media. Mecze zespołu w Stanach Zjednoczonych były transmitowane w kanałach Eleven Sports, co dodatkowo zwiększyło liczbę komentarzy. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera – opublikowano ponad 7 razy więcej wzmianek na temat Legii niż o jakimkolwiek innym klubie.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2018 (social media)
W Nice I lidze sytuacja nie uległa zmianie – w dalszym ciągu Ruch Chorzów zdecydowanie przewodził stawce, zmieniały się jedynie zespoły na kolejnych miejscach.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w styczniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
Podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach. W styczniu za plecami Roberta Lewandowskiego zameldował się Grzegorz Krychowiak, a pierwszą piątkę uzupełnili: Wojciech Szczęsny, Kamil Glik oraz Dawid Kownacki, który w styczniu zaliczył kilka występów w Sampdorii Genua i zdobył jedną bramkę w Serie A.
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka”, to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Raport „Piłka w grze” przygotowywany jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.
Źródło: Press Service Monitoring Mediów