Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Zaprezentowano logotyp Mistrzostw Świata U-20

Właśnie zaprezentowano oficjalny logotyp Mistrzostw Świata w piłce nożnej do lat 20, które odbędą się w przyszłym roku w Polsce. 

W piątek FIFA zaprezentowała oficjalne logo Mistrzostw Świata FIFA U-20 Polska 2019, jak również szczegółowy harmonogram meczów. Najwięcej, bo aż 10 spotkań zostanie rozegranych w Łodzi. Młodzieżowy turniej, w którym wezmą udział 24 drużyny z całego świata odbędzie się w dniach 23 maja – 15 czerwca w sześciu polskich miastach: Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Gdyni, Lublinie, Łodzi oraz Tychach.

To będzie z pewnością jedno z najważniejszych piłkarskich wydarzeń w Polsce na przestrzeni ostatnich lat. – „Czeka nas wspaniały i niezwykle prestiżowy turniej. Nie mogliśmy lepiej wymarzyć sobie świętowania przypadającej na 2019 rok setnej rocznicy powstania Polskiego Związku Piłki Nożnej, jak właśnie poprzez organizację Mistrzostw Świata FIFA U-20. To przecież jedno z największych piłkarskich wydarzeń na świecie. Poprzednie edycje turnieju wykreowały wielu wybitnych piłkarzy, a świat po raz pierwszy usłyszał o takich nazwiskach jak Messi, Maradona, Iniesta, Griezmann, Salah czy Pique. Nie inaczej będzie i tym razem. Do Polski przyjadą najlepsi piłkarze młodego pokolenia, przyszłe gwiazdy światowego formatu. Liczymy także na dobry występ naszej reprezentacji. Jestem przekonany, że trener Jacek Magiera optymalnie przygotuje drużynę do turnieju. Osobiście zazdroszczę polskim piłkarzom tego, że będą mogli wystąpić w mistrzostwach świata organizowanych w ich własnym kraju, sam chciałbym być na ich miejscu. To będzie wielkie przeżycie” – przyznaje prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Zbigniew Boniek.

Turniej wystartuje w czwartek 23 maja, kiedy to na stadionach w Łodzi (tam też odbędzie się oficjalny mecz otwarcia), Bydgoszczy, Gdyni i Lublinie zostaną rozegrane pierwsze spotkania. Dzień później do gry włączą się dwa śląskie miasta: Tychy oraz Bielsko-Biała i tym samym Mistrzostwa Świata FIFA U-20 rozkręcą się na dobre. Faza grupowa potrwa do 31 maja i po dwóch dniach odpoczynku 16 najlepszych zespołów przystąpi do fazy pucharowej i walki o ćwierćfinał. Turniej zakończy się 15 czerwca meczem finałowym w Łodzi, z kolei dzień wcześniej w Gdyni odbędzie się spotkanie o brązowy medal.

Wraz z harmonogramem turnieju FIFA zaprezentowała również oficjalny logotyp Mistrzostw Świata FIFA U-20, który bardzo mocno nawiązuje do polskich akcentów, zaś jego motywem przewodnim jest rozkwitający krokus. – „To symbolika, która obrazuje sposób kształtowania się kariery młodego piłkarza. Podobnie jak krokus jest zwiastunem nadejścia wiosny, a więc pory roku, w trakcie której fauna i flora budzi się do życia, tak Mistrzostwa Świata FIFA U-20 są turniejem, w którym kariera młodych piłkarzy rozkwita i nabiera rozpędu. Stąd też piłka w środku otwartego kwiatu krokusa” – wyjaśnia Dariusz Guzik, koordynator ds. marketingu i promocji, a zarazem rzecznik prasowy turnieju. Oprócz wspomnianego krokusa, w logotypie mistrzostw można znaleźć nawiązanie m.in. do polskich barw narodowych, czy też pasma górskiego Karpat.

Najnowsze

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›