Zakończył się IV Kongres Sport Biznes Polska
W dniach 15 i 16 listopada w Warszawie odbyła się IV edycja kongresu Sport Biznes Polska, która zgromadziła wielu przedstawicieli branży sportowej i biznesu.
Przedstawiciele świata sportu i biznesu sportowego z całej Polski, 90 topowych ekspertów, 5 scen, 6 warsztatów, networking i integracja, tak w skrócie można opisać ostatnie dwa dni w Hotelu Hilton w Warszawie. IV edycja Kongresu Sport Biznes Polska przeszła właśnie do historii. W wydarzeniu wzięli udział czołowi reprezentanci branży reprezentujący zarówno sektory samorządowe, jak i organizacje sportowe, sponsorów sportu, czy branżę rozrywkową. Konferencji towarzyszyło ogłoszenie listy czterdziestu Liderów Sport Biznes Polska 2022 roku.
Kongresy SBP powoli stają się już tradycją. Stowarzyszenie Sport Biznes Polska cyklicznie gromadzi w jednym miejscu najważniejszych reprezentantów świata sportu i biznesu sportowego, aby wspólnie dyskutować nad przyszłością i rozwojem polskiego sportu.
15-16 listopada w Hotelu Hilton spotkać można było ponad 700 przedstawicieli środowiska reprezentujących różne sektory branży. Dodatkowo ponad 200 uczestników uczestniczyło w formule online. Jesienna edycja wydarzenia to również nowy format.
– „Dokładamy wszelkich starań, aby z każdym kolejnym wydarzeniem proponować naszym Uczestnikom coś nowego. Tym razem kluczowa zmiana jest taka, że spędziliśmy razem aż dwa dni. Dzień pierwszy miał strukturę znaną już z poprzednich Kongresów – nie zabrakło gorących dyskusji w gronie ekspertów, inspirujących prezentacji z case study, ale również spotkań z ciekawymi ludźmi w formacie 1 na 1. Natomiast drugi dzień przeznaczyliśmy na tematyczne warsztaty i szkolenia, które pozwalają zdobyć nowe umiejętności czy też inaczej spojrzeć na znane już kwestie.” – mówi Aleksandra Marciniak, Przewodnicząca Stowarzyszenia Sport Biznes Polska
Nowością w programie był również Plebiscyt Liderów Sport Biznes Polska 2022. Organizatorzy uhonorowali czterdziestu reprezentantów branży, których praca i zaangażowanie mają szczególny wpływ na rozwój polskiego sportu. Wśród nagrodzonych znaleźli się czołowi przedstawiciele organizacji sportowych, sponsorów, samorządów i infrastruktury.
Pełna lista Liderów Sport Biznes Polska 2022
Kategoria „Sponsorzy Sportu”
- Edyta Sadowska – Prezeska Zarządu Canal+ Polska
- Adam Lamentowicz – Prezes Zarządu Grupy Superbet
- Igor Klaja – Założyciel spółki OTCF
- Kazimierz Wierzbicki – Właściciel Grupy Trefl
- Krzysztof Świergiel – CEO Eleven Sports
- Marcin Stefaniak – Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU
- Marcin Wenzel – Kierownik Biura Sponsoringu i Zarządzania Marką w Grupie Enea
- Marian Kmita – Dyrektor ds. Sportu w Telewizji Polsat
- Mateusz Małek – Dyrektor ds. Marketingu i PR Grupy Blachotrapez
- Olgierd Cieślik – Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego
- Paweł Szczeszek – Prezes Zarządu w Grupie TAURON
- Rafał Brzoska – Twórca i prezes InPostu
- Zbigniew Kajdanowski – Dyrektor Departamentu Marketingu i Reklamy w PGE S.A.
Kategoria „Organizacje Sportowe”
- Adam Korol – Prezes Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich
- Adam Małysz – Prezes Polskiego Związku Narciarskiego
- Andrzej Kraśnicki – Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego
- Artur Popko – Prezes Polskiej Ligi Siatkówki
- Bertus Servaas – Prezes KS Vive Handball Kielce
- Cezary Kulesza – Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej
- Henryk Szczepański – Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce
- Karol Klimczak i Piotr Rutkowski – Prezesi Lecha Poznań
- Marcin Animucki – Prezes Ekstraklasy S.A.
- Marcin Janicki – Prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej
- Michał Sikora – Prezes Polskiego Związku Motorowego
- Piotr Należyty – Prezes PGNIG Superligi
- Piotr Waśniewski – Prezes WKS Śląsk Wrocław
- Radosław Piesiewicz – Prezes Polskiej Ligi Koszykówki / Polskiego Związku Koszykówki
- Sebastian Świderski – Prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej
- Wojciech Stępniewski – Prezes PGE Ekstraligi
Kategoria „Jednostki Samorządu Terytorialnego”
- Ewa Bąk – Dyrektorka Wydziału Sportu Urzędu Miasta Poznania
- Mariola Soczyńska – Dyrektorka Wydziału Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Torunia
- Adam Soroko – Dyrektor Bydgoskiego Centrum Sportu
- Janusz Kozioł – Pełnomocnik Prezydenta Miasta Urzędu Miasta Krakowa
- Janusz Samel – Dyrektor Biura Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Warszawy
- Krzysztof Kowal – Dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie
- Przemysław Zych – Wiceprezydent Miasta Opola
Kategoria „Infrastruktura Sportowa”
- Jan Widera – Prezes Stadionu Śląskiego
- Włodzimierz Dola – Prezes PGE Narodowego
Kategoria „Branża e-sportowa”
- Adrian Kostrzębski – Dyrektor Sprzedaży w ESL Gaming Polska
- Paweł Kowalczyk – Prezes Zarządu Polskiej Ligi Esportowej
Na Kongresowych scenach w ciągu dwóch dni gościło ponad 90 kluczowych ekspertów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Cel był jeden – dyskusja nad przyszłością i możliwościami rozwoju polskiego sportu. Pierwszy dzień Kongresu obfitował w debaty, prezentacje case study, a także rozmowy 1:1 z inspirującymi postaciami świata sportu. Na liście prelegentów znaleźć można było takie nazwiska, jak: Sebastian Świderski (Prezes Zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej), Olgierd Cieślik (Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego), Łukasz Łazarewicz (Przewodniczący Rady Nadzorczej w Betfan), Anna Heimberger (Dyrektor marketingu InPost Polska), Janusz Kozioł (Wiceprezes Spółki Igrzysk Europejskich 2023), czy Otylia Jędrzejczak (Prezes Zarządu Polskiego Związku Pływackiego).
Eksperci Kongresu pochylili się nad szczególnie aktualną problematyką związaną z wyzwaniami, z jakimi przychodzi mierzyć się branży w ostatnich miesiącach, takimi jak stale rosnące koszta, czy finansowanie sportu przez samorządy. Wśród poruszanych kwestii nie zabrakło zagadnień dotyczących innowacji, jakie powinny zostać wdrożone w polskim sporcie. Swoją premierę podczas Kongresu miał raport StartUp Poland dotyczący nowych technologii.
Nowością w programie jesiennej edycji Kongresu Sport Biznes Polska był drugi dzień poświęcony w całości na dedykowane warsztaty. Organizatorzy przygotowali 6 tematów z zakresu: zarządzania projektami sponsoringowymi, przygotowania i sprzedaży oferty sponsoringowej, transformacji cyfrowej organizacji, event marketingu, zarządzania infrastrukturą sportową czy też programu rozwoju i finansowania sportu w samorządach.
Kongres SBP to nie tylko merytoryczne wystąpienia, ale przede wszystkim okazja do spotkania i wymiany poglądów. Stowarzyszenie Sport Biznes Polska od dwóch lat realizuje swoją misję profesjonalizacji i integracji środowiska sportu i biznesu sportowego. Wokół IV edycji wydarzenia zebrało się ponad 900 przedstawicieli środowiska sportu i biznesu sportowego z całej Polski.
– „Sport ma wiele sektorów, które na siebie oddziałowują, ale też wzajemnie mogą się od siebie uczyć. Kongresy SBP to miejsce, w którym spotkać można zarówno przedstawicieli największych lig, związków, sponsorów sportu, ale też samorządowców, osoby zarządzające infrastrukturą sportową, czy przedstawicieli e-sportu. Wierzę, że poprzez nasze wydarzenia możemy realnie wpływać na rozwój, edukację i integrację całej branży. Każde kolejne wydarzenie pod szyldem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska utwierdza nas w przekonaniu, że bardzo brakowało takich inicjatyw w naszym kraju. Obecnie Kongres SBP jest największym spotkaniem branżowym w Polsce, ale również jednym z większych w Europie. Cieszę się, że po raz kolejny Kongres SBP spotkał się z tak pozytywnym odbiorem środowiska.” – mówi Łukasz Banaszak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.