Xiaomi Sponsorem Tytualrnym Lech Cup
Marka Xiaomi została sponsorem tytualarnym Lech Cup turniej młodych piłkarzy.
– „Nasza wieloletnia praca coraz częściej przyciąga uwagę silnych i wielkich marek” – mówi Hubert Nowacki, dyrektor Xiaomi Lech Cup. Jeden z najważniejszych turniejów halowych w kategorii U-12 w Polsce odbędzie się w grudniu w poznańskiej hali Arena.
Mija 10 lat od pierwszej edycji zmagań w organizowanym przez Kolejorza turnieju z międzynarodową obsadą. Do Poznania przyjeżdżały już największe europejskie kluby, takie jak FC Barcelona, Paris Saint Germain, Manchester City, Bayern Monachium, Sporting Lizbona, czy Juventus Turyn. Nie brakowało również przedstawicieli najsilniejszych w ostatnich latach akademii piłkarskich, jak choćby Dinamo Zagrzeb, Anderlecht Bruksela, Schalke 04, czy Sparta Praga.
– „Od pierwszej edycji aż po najbliższą w turnieju uczestniczyło już ponad trzydzieści różnych klubów, od kilku lat bacznie notujemy nazwiska młodych piłkarzy i czekamy na ich debiuty w wielkiej piłce. Wypracowana marka pozwala nam też przyciągnąć uwagę coraz silniejszych i wielkich firm, które chcą z nami współpracować” – mówi Hubert Nowacki, szef projektu i zarazem dyrektor imprezy.
Właśnie w ten sposób do Poznania trafił przedstawiciel firmy Xiaomi, ABC Data, a chiński potentat rynku elektronicznego został sponsorem tytularnym imprezy. – „Przede wszystkim chcemy pomóc młodym sportowcom w rozwoju ich pasji i ducha zdrowej rywalizacji. Dołożymy starań, aby tegoroczna odsłona turnieju Lech Cup przebiegała nie tylko w przyjaznej atmosferze, lecz także w maksymalnie profesjonalnych warunkach” – przekonuje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data – „Lech Cup to jeden z najbardziej prestiżowych międzynarodowych, młodzieżowych turniejów piłki nożnej w naszej części świata. Zaangażowanie Xiaomi w tak ważną imprezę sportową bez wątpienia przełoży się na wzrost popularności produktów tej marki zarówno w Polsce, jak i w Europie” – dodaje Łukasz Łyżwa.
Jedenasta edycja Xiaomi Lech Cup odbędzie się w weekend 9-10 grudnia, a swój udział potwierdzili już wszyscy zaproszeni. W stolicy Wielkopolski zameldują się młode talenty Chelsea FC, Feyenoordu Rotterdam, Herthy Berlin, Interu Mediolan, Manchesteru City, Slavii Praga i Red Bulla Lipsk. Ostatni z wymienionych klubów to zresztą czterokrotny zwycięzca zmagań.
– „Mocno obsadzony turniej będzie też okazją do pierwszego sprawdzenia się naszych młodych piłkarzy pod niemałą presją trybun. W Arenie co roku pojawia się kilkutysięczna grupa kibiców, co dodaje wydarzeniu świetnej atmosfery. Przy tym wszystkim nie zapominajmy o aspekcie szkoleniowym, bo ten jest dla nas najważniejszy. Chcemy, by zdobyte doświadczenie pomagało tym chłopcom w przyszłości i kiedyś mogli zadebiutować w pierwszej drużynie Kolejorza. Przed nimi jednak jeszcze wiele lat pracy” – mówi Tomasz Rząsa, dyrektor sportowy Akademii Lecha Poznań.
Tradycyjnie turniej zostanie poprzedzony największą w Polsce konferencją szkoleniową, w której rokrocznie udział bierze ponad tysiąc trenerów z kraju i zagranicy. Lech Conference, bo o niej mowa, rozpocznie się w piątek 9 grudnia, a udział w jej poszczególnych częściach potwierdzili już m.in. trener Lecha Poznań Nenad Bjelica i prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek.
Firmę Xiaomi założył w 2010 roku Lei Jun. Wierzy on, że technologia wysokiej jakości nie musi kosztować fortuny. W tym duchu też tworzy i oferuje niezwykłe urządzenia, oprogramowanie oraz usługi internetowe dla i z pomocą fanów.
Źródło: Lech Poznań