Wspólna akcja Lecha i Jagiellonii na św. Marcina
Lech Poznań oraz Jagiellonia we wspólnej akcji poczęstują mieszkańców Białegostoku tradycyjnymi, poznańskimi rogalami.
W niedzielę około 14:00, na rynku Kościuszki, przy hotelu Cristal w Białymstoku, przedstawiciele Lecha i Jagiellonii poczęstują pięciuset mieszkańców Podlasia świeżymi, wypieczonymi wcześnie rano w Poznaniu, rogalami świętomarcińskimi. Później, w trakcie przerwy meczu na stadionie przy ul. Słonecznej zaproszą kibiców do konkursu „wkręcania rogali”. W nagrodę oczywiście naręcze wielkopolskich pyszności i zaproszenie dla dwóch osób na weekend w mieście Kolejorza przy okazji kolejki rewanżowej pomiędzy współpracującymi przy akcji klubami.
– „Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że realizujemy nasz projekt z Jagiellonią i chyba jako pierwsi w Polsce. Dotąd nie zdarzało się przecież, żeby kluby w jakiejkolwiek dyscyplinie promowały swoje regiony na terenie ligowych rywali. Oczywiście na boisku byliśmy i będziemy dla siebie konkurencją, ale poza nim jej dla siebie nie stanowimy. Dlatego ponad wszelkimi podziałami chcemy zarazić białostocczan miłością do rogali świętomarcińskich, a także pomysłem, że warto odwiedzić Poznań i spróbować wielu innych naszych specjałów. Jesteśmy przekonani, że sport to znakomita platforma do promocji wielu sfer życia i pozytywnych emocji” – mówi rzecznik Kolejorza.
– „Cieszymy się bardzo, że w naszym mieście odbędzie się pierwsza tego typu akcja. I pomimo, ze Jagiellonia i Lech są tego dnia rywalami na boisku, to jestem przekonana, że mieszkańcy naszego miasta, nasi Kibice, z dużą przyjemnością spróbują tradycyjnego, poznańskiego wypieku” – mówi Agnieszka Klim, dyrektor marketingu Jagiellonii Białystok. – „Jesteśmy regionem, który jest wielokulturowy, a co za tym idzie, także mamy znakomite tradycyjne potrawy. Dziś żartujemy, że przyjmujemy gości z 'własnym koszykiem’, co nie jest typowe na Podlasiu, bo przecież słyniemy z gościnności. Dlatego mamy nadzieję, że przy okazji najbliższego meczu w Poznaniu będziemy mogli odwdzięczyć się klubowi i kibicom Lecha i zaprosić na podobną degustację. Przy okazji zachęcamy również inne kluby do tego typu inicjatyw” – dodaje.
Za organizację akcji odpowiadają Lech Poznań i Jagiellonia Białystok. Inicjatywę wsparła Cukiernia Koperski i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.