Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Włodarczyk najbardziej medialna

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotował specjalny raport medialności, porównał w nim ilość publikacji sierpniowych na temat Roberta Lewandowskiego o Anity Włodarczyk.

O Włodarczyk pojawiło się w sierpniu dwukrotnie więcej publikacji niż o Lewandowskim. Młociarka osiągnęła wynik 8,3 tys. publikacji, a Lewy zaledwie 4,3 tys. Wyraźna różnica pomiędzy sportowcami dotyczy także ekwiwalentu reklamowego. Publikacje na temat Włodarczyk osiągnęły wartość 69,3 mln złotych, a RL9 – 34 mln złotych. Mniejsza rozbieżność dotyczy dotarcia – z materiałami opublikowanymi w nawiązaniu do reprezentantki Polski w Rio w rzucie młotem mogło się zetknąć 4,8 mld potencjalnych odbiorców, a z informacjami o Lewandowskim – 3,3 mld.

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat Anity Włodarczyk oraz Roberta Lewandowskiego w podziale na media w sierpniu 2016 r.

Dobra pozycja medialna Włodarczyk wynika z pobicia rekordu olimpijskiego i ustanowienia rekordu świata oraz zdobycia złotego medalu na igrzyskach w Rio. Wówczas osiągnęła wynik 82,29 metra. Jednak na popularność młociarki wpływ miało też ustanowienie kolejnego rekordu i poprawienie swojego rezultatu kilkanaście dni później podczas Memoriału Kamili Skolimowskiej.

Wykres 2. Mapa benchmarkingowa*

O sukcesach Włodarczyk najczęściej informowały TVP Info, Sportowefakty.wp.pl, Polsat News, TVN24, a także Polskie Radio Program 1, Polskieradio.pl oraz Polskie Radio Program 3. Natomiast Lewy dominował w przekazach redakcji Sportowefakty.wp.pl, Przegladsportowy.pl, Polsat News oraz Eurosport.onet.pl i Przegląd Sportowy.

W social media też Włodarczyk

Internauci intensywnie komentowali sukcesy obu sportowców w mediach społecznościowych, jednak w nawiązaniu do młociarki ukazało się 102,8 tys. wzmianek, a na temat RL9 83 tys.

Zdecydowanie najwyższy pik dotyczył Anity Włodarczyk i przypadł na 15 sierpnia. Tego dnia na jej temat ukazało się 43,9 tys. wpisów i komentarzy.

Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Anity Włodarczyk w sierpniu 2016 r. – social media, źródło: Press Service Monitoring Mediów

Pełny raport „Robert Lewandowski vs Anita Włodarczyk”

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›