Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

W medialnej wojnie Jędrzejczyk lepsza od Khalidowa

Joanna Jędrzejczyk pokonała w mediach tradycyjnych Mameda Khalidowa. W przypadku zawodniczki z Olsztyna ogromne znaczenie miała przegrana z Rose Namajunas podczas gali UFC 217 w Nowym Jorku, kiedy to Polka straciła pas mistrzowski – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z serii „Sportowa wojna płci”.

Od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018 roku medialny pojedynek Joanny Jędrzejczyk z Mamedem Khalidowem przebiegał bardzo burzliwie – 37-latek był bardziej medialny na początku i końcu analizowanego okresu, natomiast polska wojowniczka z UFC zdominowała środek cyklu. W sumie Jędrzejczyk odnotowała w tym samym czasie 9 189 publikacji w prasie, Internecie, radiu i TV, podczas gdy Khalidow 6 787. W przypadku obydwu sportowców najwięcej materiałów opublikowano w Internecie (7 795 Jędrzejczyk – 5 668 Khalidow), a najmniej w TV (239 – 364). Właśnie telewizja była jedynym medium, w którym częściej obecny był 37-latek.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Joanny Jędrzejczyk i Mameda Khalidowa od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018

W analizowanym okresie publikacje ze wzmiankami na temat Jędrzejczyk mogły wygenerować ponad 4,44 mld kontaktów potencjalnych odbiorców z tymi informacjami, podczas gdy te z doniesieniami na temat Khalidowa – blisko 3,36 mld. W obu przypadkach szeroki odbiór przekazu gwarantowały główne internetowe serwisy ogólnoinformacyjne i sportowe, wśród których prym wiodły Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Przegladsportowy.pl.

Jędrzejczyk zdystansowała Khalidowa także jeśli chodzi o ekwiwalent reklamowy publikacji, w których wzmiankowano o sportowcach. Wartość materiałów z doniesieniami o zawodniczce z Olsztyna wyniosła ponad 57,7 mln zł, podczas gdy o zawodniku znanym z KSW nieco ponad 38,6 mln zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Joanny Jędrzejczyk i Mameda Khalidowa od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018

W przypadku obu sportowców, najwięcej publikacji wygenerowały dla nich gale, których byli bohaterami. W przypadku Jędrzejczyk była to wspomniana wyżej UFC 217 zorganizowana w listopadzie 2017 r. w Nowym Jorku, a w przypadku Khalidowa odbywające się w maju 2017 r. KSW 39 na PGE Narodowym oraz KSW 42 z marca br.

Jeśli chodzi o najbardziej aktywne media w tym okresie, prym wiodły serwisy internetowe zajmujące się mieszanymi sztukami walki – Mma.pl, Lowking.pl, Inthecage.pl i Mmarocks.pl. W przypadku Jędrzejczyk w czołówce najbardziej aktywnych mediów znalazły się także Sporty-walki.org, Fight24.pl i Naszemma.pl, a w przypadku Khalidowa Sporty-walki.org, Mymma.pl i Naszemma.pl. Duże ilości materiałów opublikowały popularne serwisy sportowe, z których najwięcej zamieściły Sportowefakty.wp.pl, Polsatsport.pl i Sport.pl.

W mediach społecznościowych nastąpiło odwrócenie ról – tu zdecydowaną przewagę miał Khalidow – 51 515 wpisów i komentarzy, podczas gdy na temat Jędrzejczyk odnotowano ich 34 030. Różne były też główne kanały komunikacji obu sportowców – w przypadku zawodnika KSW był to Facebook (ponad 44,5 tys. wzmianek przy nieco ponad 9,2 tys. Jędrzejczyk), natomiast w przypadku zawodniczki UFC – Instagram (ponad 21,3 tys. wzmianek przy zaledwie 1,5 tys. o Khalidowie). 37-latek wygrał także pojedynek na YouTube (3486 – 659), ale przegrał na Twitterze (1681 – 2718).

Najnowsze

Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków

W dwa tygodnie, od 4 października, kiedy Iga Świątek zakwalifikowała się do ćwierćfinałów French Open 2020, a następnie ...

Całość ›

Bartex został sponsorem Stomilu Olsztyn

Przedsiębiorstwo handlowe Bartex zostało biało-niebieskim sponsorem Stomilu Olsztyn Bartex jest dystrybutorem podłóg i drzwi z ...

Całość ›

REMKOR pozostaje w gronie sponsorów PGE Skry

Mimo trudnego czasu, PGE Skra wciąż może liczyć na swoich sponsorów, w tym gronie pozostanie firma REMKOR, która wspiera zespół ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków.

#sponsoringsport #igaswiatek #tenis https://sponsoringsport.pl/iga-swiatek-spektakularnie-podbila-media-i-serca-polakow/

Bartex został sponsorem Stomilu Olsztyn.

#sponsoringsport #stomilolsztyn #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/bartex-zostal-sponsorem-stomilu-olsztyn/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.