Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

W medialnej wojnie Jędrzejczyk lepsza od Khalidowa

Joanna Jędrzejczyk pokonała w mediach tradycyjnych Mameda Khalidowa. W przypadku zawodniczki z Olsztyna ogromne znaczenie miała przegrana z Rose Namajunas podczas gali UFC 217 w Nowym Jorku, kiedy to Polka straciła pas mistrzowski – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z serii „Sportowa wojna płci”.

Od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018 roku medialny pojedynek Joanny Jędrzejczyk z Mamedem Khalidowem przebiegał bardzo burzliwie – 37-latek był bardziej medialny na początku i końcu analizowanego okresu, natomiast polska wojowniczka z UFC zdominowała środek cyklu. W sumie Jędrzejczyk odnotowała w tym samym czasie 9 189 publikacji w prasie, Internecie, radiu i TV, podczas gdy Khalidow 6 787. W przypadku obydwu sportowców najwięcej materiałów opublikowano w Internecie (7 795 Jędrzejczyk – 5 668 Khalidow), a najmniej w TV (239 – 364). Właśnie telewizja była jedynym medium, w którym częściej obecny był 37-latek.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Joanny Jędrzejczyk i Mameda Khalidowa od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018

W analizowanym okresie publikacje ze wzmiankami na temat Jędrzejczyk mogły wygenerować ponad 4,44 mld kontaktów potencjalnych odbiorców z tymi informacjami, podczas gdy te z doniesieniami na temat Khalidowa – blisko 3,36 mld. W obu przypadkach szeroki odbiór przekazu gwarantowały główne internetowe serwisy ogólnoinformacyjne i sportowe, wśród których prym wiodły Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Przegladsportowy.pl.

Jędrzejczyk zdystansowała Khalidowa także jeśli chodzi o ekwiwalent reklamowy publikacji, w których wzmiankowano o sportowcach. Wartość materiałów z doniesieniami o zawodniczce z Olsztyna wyniosła ponad 57,7 mln zł, podczas gdy o zawodniku znanym z KSW nieco ponad 38,6 mln zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Joanny Jędrzejczyk i Mameda Khalidowa od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018

W przypadku obu sportowców, najwięcej publikacji wygenerowały dla nich gale, których byli bohaterami. W przypadku Jędrzejczyk była to wspomniana wyżej UFC 217 zorganizowana w listopadzie 2017 r. w Nowym Jorku, a w przypadku Khalidowa odbywające się w maju 2017 r. KSW 39 na PGE Narodowym oraz KSW 42 z marca br.

Jeśli chodzi o najbardziej aktywne media w tym okresie, prym wiodły serwisy internetowe zajmujące się mieszanymi sztukami walki – Mma.pl, Lowking.pl, Inthecage.pl i Mmarocks.pl. W przypadku Jędrzejczyk w czołówce najbardziej aktywnych mediów znalazły się także Sporty-walki.org, Fight24.pl i Naszemma.pl, a w przypadku Khalidowa Sporty-walki.org, Mymma.pl i Naszemma.pl. Duże ilości materiałów opublikowały popularne serwisy sportowe, z których najwięcej zamieściły Sportowefakty.wp.pl, Polsatsport.pl i Sport.pl.

W mediach społecznościowych nastąpiło odwrócenie ról – tu zdecydowaną przewagę miał Khalidow – 51 515 wpisów i komentarzy, podczas gdy na temat Jędrzejczyk odnotowano ich 34 030. Różne były też główne kanały komunikacji obu sportowców – w przypadku zawodnika KSW był to Facebook (ponad 44,5 tys. wzmianek przy nieco ponad 9,2 tys. Jędrzejczyk), natomiast w przypadku zawodniczki UFC – Instagram (ponad 21,3 tys. wzmianek przy zaledwie 1,5 tys. o Khalidowie). 37-latek wygrał także pojedynek na YouTube (3486 – 659), ale przegrał na Twitterze (1681 – 2718).

Najnowsze

TAURON sponsorem tytularnym Parku Śląskiego

Park Śląski zyskał nowego sponsora tytularnego Od 28 maja 2025 r będzie nim TAURON – największy dystrybutor energii elektrycznej w ...

Całość ›

LOJA nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów

Nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów została firma LOJA, z którą klub związał się umową, dotyczącą wsparcia prężnie ...

Całość ›

Robotnicze znów w sprzedaży

Widzew Łódź wspólnie z DRINK ID, właścicielem Browaru Piotrków, reaktywuje markę Robotnicze w nowej odsłonie: Robotnicze ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›