fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

W całej Polsce powstanie 1530 Otwartych Stref Aktywności

Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka zapowiedział, że we wrześniu i październiku w całej Polsce powstanie 1530 Otwartych Stref Aktywności (OSA).

Otwarte Strefy Aktywności to nowy program, który ma służyć dzieciom, młodzieży, ale i seniorom. Program rozwoju małej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym cieszył się olbrzymim zainteresowaniem – do MSiT wpłynęło 1401 wniosków, z czego pozytywnie zaopiniowano 792 na łączną kwotę ponad 54 mln złotych.

– “W założeniu budżet jest na poziomie 100 mln, a w ciągu dwóch lat chcemy wybudować około trzech tysięcy Otwartych Stref Aktywności. W tym roku, we wrześniu i październiku, powstanie 1530 tego typu obiektów. Kryterium decydującym o przyznaniu dofinansowania był wskaźnik zamożności gminy. Analizując listę beneficjentów można powiedzieć, że pieniądze trafią praktycznie w 78 procentach na obszary wiejskie” – poinformował minister Bańka podczas środowego briefingu w siedzibie resortu.

Podkreślił, że założeniem programu jest, aby ogólnodostępne, bezpłatne, wielopokoleniowe strefy sportowo-rekreacyjne były miejscami spotkań i aktywności cały rodzin: dzieci, rodziców, seniorów.

– “W tym roku wpłynęły wnioski na kwotę ok. 94 mln złotych, czyli to praktycznie dwuletni budżet. To pokazuje ogromne zainteresowanie otrzymaniem dofinansowania. Być może uda się uruchomić dodatkowe środki, aby jeszcze zwiększyć liczbę stref otwartych w tym roku” – dodał Bańka.

Otwarte Strefy Aktywności (OSA) będą ogólnodostępnymi plenerowymi miejscami sportu, rekreacji i odpoczynku, w skład których wejdą: urządzenia siłowni zewnętrznej, sprawnościowy plac zabaw dla dzieci, strefa relaksu i gier, zagospodarowanie zieleni. Mają sprzyjać integracji społecznej i być skierowane do różnych grup wiekowych.

– “Uruchomienie programu poprzedziliśmy badaniami, z których wynika, że wielofunkcyjne strefy aktywności znajdują się w czołówce najbardziej pożądanych obiektów infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. OSA to odpowiedź na to zapotrzebowanie. Olbrzymie zainteresowanie programem tylko to potwierdza. Warto inwestować w aktywność fizyczną Polaków” – przyznał sekretarz stanu w MSiT Jarosław Stawiarski.

Najnowsze

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›

Totolotek przedłuża współpracę z Lechią Gdańsk

Firma bukmacherska Totolotek SA będzie nadal sponsorem premium piłkarskiej Lechii Gdańsk Współpraca pomiędzy polskim bukmacherem, a ...

Całość ›

FoodCare oficjalnym sponsorem Legii Warszawa

Oficjalnym sponsorem Legii Warszawa została firma FoodCare, producent min popularnego napoju izotonicznego 4move Nowa umowa sponsorska ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP https://t.co/K6a38n7En4

Totolotek do 2019 roku z Lechią Gdańsk.
#sponsoringsport #pilkanozna #totolotek https://t.co/dCN2qHWx22