Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

UEFA nie chce pirotechniki na stadionach

UEFA przy współpracy z PZPN zorganizowała seminarium na temat pirotechniki.

W dniach 10-12 kwietnia w Serocku k. Warszawy odbyło się seminarium warsztatowe UEFA na temat pirotechniki. UEFA wysłała jasny komunikat do środowiska piłkarskiego: na stadionach piłkarskich nie ma miejsca dla pirotechniki. Raport przygotowany przez niezależnych międzynarodowych ekspertów wykazał, że użycie pirotechniki na stadionach piłkarskich generuje poważne ryzyko dla zdrowia i bezpieczeństwa uczestników, a tym samym bezpieczne użycie pirotechniki w obszarach zajmowanych przez kibiców jest niemożliwe.

Tezy raportu zostały zaprezentowane przez dr. Toma Smitha, który koordynował badania. W trakcie trzydniowego seminarium omówiono ponadto strategie i taktyki prewencji oraz reakcji w odniesieniu do produkcji, transportu, wnoszenia na stadion i odpalania pirotechniki. Szczegółowej analizie poddano różne typy środków pirotechnicznych, które w większości przypadków wykazują duże podobieństwo do materiałów wybuchowych. Eksperci zaprezentowali znaczną liczbę przykładów, które dowodzą, że pirotechnika jest szkodliwa dla ludzi (kibiców, stewardów, piłkarzy), prowadząc do poważnych konsekwencji zdrowotnych, a w skrajnych przypadkach nawet do utraty kończyn i zgonów. Co więcej, niekorzystnie wpływa na grę, powodując jej przerywanie, a także zakończenie meczów przed upływem regulaminowego czasu gry. Szeroko omówiono również problematykę odpowiedzialności prawnej za negatywne skutki użycia pirotechniki.

W seminarium wzięło udział blisko 200 osób z całej Polski – przedstawiciele klubów piłkarskich szczebla centralnego, funkcjonariusze Policji oraz zaproszeni goście. Uczestnicy brali czynny udział w dyskusji za pomocą elektronicznych urządzeń do głosowania. W jednym z głosowań przytłaczająca większość (88%) opowiedziała się za całkowitym zakazem użycia pirotechniki na stadionach piłkarskich, a zaledwie 9% głosowało za dopuszczeniem kontrolowanego użycia.

Za organizacyjną stronę wydarzenia odpowiadał Departament Organizacji Imprez, Bezpieczeństwa i Infrastruktury PZPN.

Najnowsze

Aforti Holding S.A. sponsorem tytularnym Startu

Na podstawie zawartej umowy z Aforti Holding SA drużyna Startu Gniezno w rozgrywkach eWinner 1 Ligi Żużlowej występować będzie jako ...

Całość ›

Dzielnica Bemowo i Sekcja Koszykówki Legii Warszawa przedłużają współpracę

Dzielnica Bemowo i Sekcja Koszykówki Legii Warszawa wciąż razem, strony przedłużyły obecną współpracę W piątek, 22 ...

Całość ›

Bartosz Ostałowski w kampanii Battery Point

Do kampanii Battery Point, organizowanej wspólnie przez Inter Cars i Clarios, producenta akumulatorów Varta, dołączył nowy ambasador, ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.